• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Fenixx

    jo glömde berätta att vi fick en bröllopsinbjudan till sommaren. dock är det efter våran semester är svårt och vi jobbar bägge den helgen. så får se om vi har möjlighet att få ledigt. måste ta flera dagar då det är 75mil enkelväg om vi åker.

  • tallolin

    Hej!!

    I "bra" blomsteraffärer ska man kunna beställa murgröna i kruka med långa rankor. De är lite dyrare men man kan få ut många fina rankor av dem. Dagen innan klipper man av dem och ställer dem i vatten så de får vattendra ett tag så håller de bättre på dagen D.
    Med bra menar jag kanske lite större affärer som man kanske har i sin närhet som är kända för att kunna fixa hem det mesta och är allmänt hjälpsamma. Beställ också i ganska god tid så kan de inte skylla på det!!

    Kram kram...

  • Sundance

    73an76an: Jag vet! Det här med toalett är jättesvårt. Jag har pratat med ett par slott om att få sätta upp tält hos dem och hyra toaletterna så säger de ofta nej, när man inte är säker på om man vill ta mat och dryck genom dem. Det verkar verkligen som man måste ta allt eller inget. Men det finns ju toalettvagnar att hyra har jag sett. Vet faktiskt inte vad det kostar, men det finns. Sökte på "hyr toalett" tror jag...

  • Sundance

    FruH: Vi verkar ha samma drömmar =)

    Här drömmer vi om vigsel utomhus med vackra, vita stolar och en röd matta som gång. Kanske ner mot havet någonstans. Sedan åker vi Rolls Royce eller nåt till festen. Eller kanske häst och vagn. Festen hålls i ett stort, maffigt tält, med draperade tygstycken i taket. Och högt i tak ska det vara! Runda bord med silvergråskiftande dukar i taft och röda detaljer och rosor. Och mycket ljus. Först ett litet entrétält där bordet med placeringskorten står med min brudbukett som dekoration, sedan middagstältet. Vill ha runda rislampor i taket. Och ordentligt golv och gasolvärmare. Och i slutet (T-form) kommer danstältet med vacker belysning. Och utanför står ett mindre tält där vi kan ha vigseln om det regnar och som sedan, till kvällen blir loungetält med ljuslyktor och puffar och filtar och så. En del i middagstältet blir avskärmad med tyger och massa kuddar på golvet där barnen kan krypa in när de är trötta. Och så grillbuffé med stiliga vitklädda kockar som står och grillar utanför så att gästerna kan mingla invid grillen. Har dock inte kommit på hur vi gör med kvinnornas klackar i gräset...

    Jaja, det var mina drömmar det...

  • Fenixx

    ja när vi kikade på ett ställe så fanns det inga riktiga toaletter där, så antingen fick man isåfall använda bajamaja som fanns där under sommaren eller gå några 100m till cafét som ingår i samma ägare. men det kändes ju inte så roligt direkt.

    men detta låter väl fjantigt men där vi ska vara nu hade dem superfräscha toaletter, med lyxigt svart kakel, handfat och krom och annat.

  • Sundance

    När bestämde ni datum? Jag frågade min m2b igår om vi inte kan bestämma datum. Hans svar var: "Va?! Det gör vi väl när vi bestämmer plats?" Men jag menar, det kan väl inte skada att ha ett datum för när vi VILL gifta oss. Sen om vi får ändra oss för att lokalen är bokad, då är det ju bra att va flexibel. Men jag tycker det hade varit trevligt att kunna börja räkna ner :)

  • sarahkka76

    Datum var det första vi bestämde sen började man att titta sig omkring efter vigsel- och festplats.

    Åh vad allas idéer låter bra
    Vi kommer också att ha lite annorlunda med vår gotiska färgtema.

  • yatzy86

    5 Juni 2010 ska vi gifta oss.
    Kyrka, festlokal och fotograf har vi bokat. Men nu känns det lite som det står still. Vet inte riktigt vad man ska göra :)

  • sarahkka76
    yatzy86 skrev 2009-04-24 14:33:40 följande:
    5 Juni 2010 ska vi gifta oss.Kyrka, festlokal och fotograf har vi bokat. Men nu känns det lite som det står still. Vet inte riktigt vad man ska göra :)
    Har ni bestämt hur er vigsel ska gå till, låtar, psalmer? Hur ser inbjudningskorten ut? Ska ni ha brudskål? Ska ni ha ris, bröllopsbubblor, annat? Har ni bestämt ringar och klädsel?
  • Diz
    Sundance skrev 2009-04-23 20:11:37 följande:
    FruH: Vi verkar ha samma drömmar =)Här drömmer vi om vigsel utomhus med vackra, vita stolar och en röd matta som gång. Kanske ner mot havet någonstans. Sedan åker vi Rolls Royce eller nåt till festen. Eller kanske häst och vagn. Festen hålls i ett stort, maffigt tält, med draperade tygstycken i taket. Och högt i tak ska det vara! Runda bord med silvergråskiftande dukar i taft och röda detaljer och rosor. Och mycket ljus. Först ett litet entrétält där bordet med placeringskorten står med min brudbukett som dekoration, sedan middagstältet. Vill ha runda rislampor i taket. Och ordentligt golv och gasolvärmare. Och i slutet (T-form) kommer danstältet med vacker belysning. Och utanför står ett mindre tält där vi kan ha vigseln om det regnar och som sedan, till kvällen blir loungetält med ljuslyktor och puffar och filtar och så. En del i middagstältet blir avskärmad med tyger och massa kuddar på golvet där barnen kan krypa in när de är trötta. Och så grillbuffé med stiliga vitklädda kockar som står och grillar utanför så att gästerna kan mingla invid grillen. Har dock inte kommit på hur vi gör med kvinnornas klackar i gräset...Jaja, det var mina drömmar det...
    Låter otroligt fint! Jag hittade fina rislampor häromdagen, finns i en himla massa färger...
    www.beau-coup.com/round-paper-lanterns.htm
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6