• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

    Jag har en fråga, undrar om någon här kan svaret, man får ju mens, eller en mensliknande blödning som det heter, även om man inte haft ägglossning. Sedan när man varit gravid tar det ett bra tag innan mensen kommer tillbaka igen, för mig en åtta - tio månader, jag minns inte så noga. Men vad är det som triggar igång mensen igen, måste man ha haft ÄL för det? Dvs har jag haft minst en ägglossning sedan mensen kom tillbaka?

  • BrudSommar2006

    Påminn mig, vilka saker har vi provat här i tråden för att boosta ÄL?

  • fru AM
    Lapinette skrev 2009-01-28 22:34:02 följande:
    AM - visst är DSM superbra ikväll!!!! Förresten, du kommer väl på brunch den 15/2 ... lobbar för fullt. Brunch 15 februariNenneCissiKokoLapinette
    Ja - räkna med mig till brunchen! Har inte stämt av med maken än men det är nog inga problem.

    Har spelat in DSM för att njuta av det imorgon kväll istället ...

    BS: Vad jag vet så är det en ägglossning som sätter sprutt på mensen efter förlossning och amning. Boostar ÄL: Pergo, Bidrottninggelé. Vad mer?

    Apropå maten: Köpte en kokbok i höstas som jag inte hunnit kolla igenom (eller hunnit och hunnit, glömt!). Den går ut på att man förbereder massor av mat och har i kylen/frysen - alltså tillverkar sina egna halvfabrikat. Låter supersmart. Och har för mig att det var bra GI-mat också! Ska kolla upp titeln på kokboken bara och berätta om du är intresserad, BS?
  • _koko_

    am
    klart du ska unna dig blingbling! Och åderbråck förstår jag också att du vill bli av med! jag har ytliga blodkärl på båda benen och HATAR dem.

    nenne
    Mina tummar är blå! Tycker du tänker rätt som väntar, faaaaan vad jag vill att du ska plussa nu!!!

    bs
    shit, vilken läskig olycka! Det är så lätt att tycka när man inte känner till omständigheterna, så det ska jag låta bli.

    Vaknade som jag trodde 4 även idag, men conny sover fortfarande iaf.

    Nä, nu blev det för jobbigt att skriva igen, kram på er!

  • _koko_

    mäh, jag glömde ju tacka för all omtanke! Tack!
    Nä, nu ska jag nog göra mig i ordning och åka till jobbet! Undrar när min buss börjar gå?

  • nennesjuttioåtta

    God morgon! *viftar avvärjande med händerna* Nej, jag ska inte berätta att jag plussat. för det har jag inte. Eftersom jag inte vågade testa i morse heller. Jag frågade mannen vad han tyckte och han tyckte att jag skulle vänta också. Det kändes som att tuttarna var mindre ömma i morse, men nu känns de igen. och tempen var fortfarande 36,8. Dock ska jag lägga in ett ABER, för att med tanke på hur vi vaknade i morse så skulle jag lätt kunnat kommit upp i 38,4 om jag inte varit så snabb med att stoppa in den där saken i munnen (termometern, den andra kom senare, moahahahahah!)

    Oki, jag drömmer hur som helst att jag möter en jägare med två rottweilar. Den ena hunden flyger på mig och biter mig i handen och vägrar släppa. Jag blir skogstokig på jägarn för TÄNK om jag hade varit hundrädd!!!! Men han hånskrattar bara så jag sliter bössan ur handen på honom och tänker slå ett basebollslag med kolven. Då ringer vårt alarm på mobilen (brukar ju ha wake-up light men mannen skulle åka tidigt med tåget och jag skulle skjutsa).... Som är inställt med Torkel Pettersons thing i Kopps. Mothafockaaaa ahasopanpnfladf ratatatatatatta ratatatatatata mothafockaaaaa. Ni hajar kanske. Totalt kaos! Så om jag inte hade puls och 800 grader i kroppen sen tidigare så fick jag det nu.

  • nennesjuttioåtta

    BS
    usch vad otäckt med sån olycka men vilket kollektivt straff för alla barnen! Olyckor kan väl alltid hända, även i omöblerade rum (det finns ju mockasiner eller halkisock av en anledning)....

  • muggles

    koko: din stackare med jetlag!

    Själv är jag först på jobbet idag och fick larma av. Som tur var visade en kollega mig hur man gör (koden) för några veckor sedan. Men ändå stod jag panikslaget och stirrade på dosan när den pep och tänkte febrilt "vad var koden nu igen?!". Som tur var kom jag ihåg den (det fanns ett minnestrick ). Pfiu!

    Jag har en annan kollega som alltid är här 07 så jag har aldrig behöva larma av förut men nu har hon lyckats få ryggskott, inflammation i ryggmuskulaturen och ischias _samtidigt_ så hon jobbar inte heldagar.

    Jaja, intresseklubben antecknar...

    Nenne: jag kan vänta! Det påminner mig bara om när frullan inte ville testa för att hon hela tiden var övertygad om att tanten skulle komma. Hoppas att tempen var hög idag!

    Lappis: aha är den så exakt den där metoden. Jag tänkte bara att mätvärdet kanske kunde variera lite även om man tar det vid samma tidpunkt varje dag. Kroppen har ju sina ticks för sig...

  • nennesjuttioåtta

    muggles
    min kropp har fanimej ticks så därför litar jag inte på tempen. MOTHAFOCKAAAAA!!!

    nu ska jag åka och handla kontorsgrejor. Seee ya kanske en annan dag. Ikväll är det Yoga.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!