• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

    Lappis: Nej! Det skulle inte vara något andra streck sa vi ju!!? Hoppas i alla fall att du slipper åka till CvL! Kram!


    Piggelin1 skrev 2009-01-22 21:19:19 följande:
    BS - vad är Character Jugs för ngt??
    Från amerikansk engelska (och med lite fantasi) blir det väl ungefär "Unikt formade tuttar". Hur samlar man på dem? I form av foton? BS - jag får en alltmer intressant bild av dig, med fotosamling, sablar, yxor och allt!

    Mugglan: du undrade om sommarstället ... När Vickan fått mig lugn gällande kraftledningen så skulle jag klicka in mig på sidan för att ringa mäklaren och bestämma tid för visning. Då var objektet BORTA! Antingen en smygläsare som gjorde en fuling eller så avvaktar säljaren vårens köprusch ...?! Blev lite snopen i alla fall, minst sagt.

    Vickan: Så spännande med ditt lördagstestande ...!
  • start september

    Nej Lapinette,
    det som lät så bra med att det sjönk. Fast det kan ta tid ändå. Den sista blödningen borde väl ha gett resultat? För inte kan du väl ha haft vanlig tant när du fortfarande plussar?

    Jättebra om du får kollat igen. När jag lämnat blodprov direkt på labbet på SÖS har man fått svar senare samma dag, kanske kan vara ett tips.

  • start september

    BS,

    vapen och tuttar som samlarobjekt?? OMG vilken kombination (som Nenne skulle sagt).

    (Fram med dig Nenne, jag tänker ju också som Vänner att du mest håller dig undan när det är jobbigt. Fast du kanske vickar på gamla jobbet och har ett för spännande fritidsliv för att hinna in??)

  • Liten med Mindre

    Piggelin - spännande med huset.

    Jag gillar också rött, men maken har dåliga erfarenheter sen han målade ett helt rum knallrött. Så det krävs nog lite övertalning innan jag kan få in rött någonstans. Kanske är det en favvofärg eftersom jag växte upp i ett knallrött, o vitrandigt, rum.

    Har insett att 80% av mina vintertröjor är röda.

  • fru AM

    Tror Nenne är superbusy på nya jobbet men smygläser här lite ibland utan att logga in ... Har jag rätt, Nenne? För jag hoppas att du inte har det jobbigt!

    Kängu: Du är inboxad!

  • BrudSommar2006

    Nejnejnej, inga tuttar. Små kannor. Eller sejdlar kanske. I porslin, i form av ansikten. Ofta är det en gammal sjöman eller så på men jag har bland annat Mary Poppins där örat/handtaget är i form av ett paraply.

    Lapinette, hur är det ens möjligt! Varför ska man behöva skrapa, jag fattar inte hur det INTE kan komma ut av sig självt så länge man blöder. Och så länge som du har hållit på, jag menar hur mycket kan det finnas som ska ut med ett så tidigt missfall.

    Jag är hemma idag igen, ingen idé att gå till jobbet på en fredag när man fortfarande är halvrisig.

    Undrar när mensen tänker komma, jag gissar någonstans mellan den här helgen och nästa helg kanske. Hoppas att jag blir förvarnad i god tid i alla fall.

  • Fru E

    Lappis-nu får ju det svaga strecket snart ge sig och visa negativt så ni kan starta om!!! Vi är säkerligen många som skulle vilka ta över de dubbla strecken *fniss* . Hoppas innerligen att du slipper åka till Uppsala igen

    AM-synd med huset

    Vi kanske får prata lite mer om pålridning och liknande för att locka fram Nenne

    Vänner-skönt att du mår liiittte bättre i alla fall

  • Liten med Mindre

    Skulle inte Nenne konsulta på gamla jobbet och äntligen få jobba med något?

  • fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-01-23 09:59:45 följande:
    Nejnejnej, inga tuttar. Små kannor. Eller sejdlar kanske. I porslin, i form av ansikten. Ofta är det en gammal sjöman eller så på men jag har bland annat Mary Poppins där örat/handtaget är i form av ett paraply.
    Jag misstänkte det ... Låter fint med Mary Poppins-kannan. JAg gillar henne stenhårt! Hur är det - använder man muggarna/kannorna eller är de bara för prydnad?
  • Fru E

    Jo det stämmer nu när du säger det Liten

    Liten med Mindre skrev 2009-01-23 10:10:14 följande:


    Skulle inte Nenne konsulta på gamla jobbet och äntligen få jobba med något?
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!