• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

    EA - han blev väldigt nöjd och påpekade att om vi får barn så innebär det att det kommer att finnas en jämnårig kusin också. Lite coolt om det funkar!

    Och jag är inte heller speciellt PÅ för att börja jobba imorgon... det är rätt najs att slöa..

  • Fru E

    Later ju bra Vickan far se vad som hander om tva veckor da

    Mitt kommande problem, eller makens, ar att AL och makens andra provleverans krockar.......De oppnar igen den 12 januari och da ar jag lagom pa dag 11 och det ar sex forbud i minst tva dagar innan provet ska lamnas. Vad tror ni, ar det bast att vanta med provet tills AL ar over eller "hinner" vi lamna provet och anda pricka in AL om den kommer pa dag 14????????? Dagens i-landsproblem jag vet

  • MSW
    MSW skrev 2009-01-06 10:55:06 följande:
    Zozo: Roligt att höra från dig!
    Min "Bvc-tant" säger typ att man ska börja med smakportioner vid sex månader, men tidigast fyra, lite motsägelsefullt, men ändå! "målet" de säger är att vid 8-9 månader vill de att man ska ge mat vid två mål!

    Liten: Om det tar sig blir det en "minst" då?? Lycka till i jakten!

    Vickan:

    EA: Det borde ni väl hinna...? Men känner ni att ni inte riktigt vågar är det kanske bättre att vänta...

    Frullan: skit-sits!!! Hoppas det löser sig!
  • MSW

    Ea: Simmarna ska juh klara sig lite längre än två dagar.. Så ni får väl köra 3 dagar innan och sen "direkt" när han lämnat provet...

  • Fru E

    Och for ovrigt blev det annu en tur till Ikea igar kvall sa nu ar kladkammarenn klar, vara vigselbevis (riktiga konstverk gor de i Thailand) har fatt ram (ska satta upp dem pa en tavellist i vardagsrummet) och orkideerna kan fa nya krukor och maken far en noj fru

  • Fru FruLLan

    hej igen
    tack för medlidande, känns verkligen som en skitsits.

    Just det det har jag ju glömt att säga.

    VICKAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    FAAAAn vad kul att höra att ni ÄNTLIGEN kör planerat skarpt! Jätte roligt verkligen blir super glad för er skull. Hoppas det gick vägen nu och att du kommer bli glad om det blir pluss. Att din make skulle bli glad betvivlar jag inte alls

    Kör hårt.

    EA/MJ: jag tycker definitivt att ni ska köra precis innan "sex-förbudet" träder i kraft och sen så fort ni kommer hem igen. Även fast ÄL test skulle säga att ägget lossnar på tex dag 12 så kan ju ägget lika gärna lossna på dag 13-1 så att det är då du kan bli befruktad. Det är ju det farliga med ÄL tester att de kan gvisa falskt. Så kör hårt innan (spermier kan ju teoretiskt leva upp till 4 dar i musen). Sen kör så det ryker när ni får och flera dagar efter ÄL: Känns som många får till det även efter böjar.

    Hmmm
    var det bara jag som inte uppfattade att liten skulle börja jaga pluss igen , jag tolkade det bara som att hon äntligen hittat lite lust att sexa över huvud taget.
    me kul om jag har fel så att det är en ännu mindre i görningen.

    klart även kul om det bara är lust med i bilden....

    Vickan igen. Håller med zozo. septemberbarn är SUPER barn

    partisk????
    jag

    sitter fortfarande och funderar på vad det är nenne ska jobbamed. ... försöker få in ficklampor, orgasmkakor, raggsockor, cykel och vibrator i arbetsbeskrivningen men det blir lite konstiga jobb....

  • viktualia

    FruLlan... joooru... VÄRLDENS segaste Vickan skulle bli glad för ett plus.. däremot tror jag inte att jag kommer hamna längst in under deppmanteln om tanten kommer stormandes.. men men.. vem vet?!?!

    Och älskade FruLlis igen... hoppas innerligt att dagiskaoset löser sig fortare än kvickt!!!! *håller ALLA tummar*

  • Ore

    Trevligt att höra att septemberbarn blir fina, Zozo... Har också siktat in mig på ett sådant. BIM den 16:e typ...

    Frullan: Låter superjobbigt att inte ha fått dagisplats. Man tycker att kommunen borde göra något åt situationen...?

    Kängu: Du får gärna vara med på Göteborgsträff... Vi har inte sagt exakt när, men det började med att jag frågade om någon hade tid att träffas lördagen eller söndagen den 17-18/1. Har inte hört något om vilken dag som övriga föredrar... Men jag kan vara i Götet tidigast lördag lunch, och jag kan (med litet träningsfusk) stanna för söndagsbrunch. Fika på lördagsem är ju också ett alternativ. Vet inte tid än, det diskuteras för fullt vad som ska hända i mitt kompisgäng på lördagskvällen...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!