• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

    gosnosen, pheeeew, vad skönt! Ett är ju sååå mycket bättre än inget.

  • BrudSommar2006

    Va?! Har jag REDAN läst ikapp?! Jag har hållit på i en och en halv timme och nu är jag plötsligt ikapp, haha!

    AM, hur länge kan det hålla på och sippra säger de? Har maken helt hand om Livia nu då?

    Gosnosen, vad skönt att det blir återföring!

    Jag har sagt att jag ska försöka hämta Iris på dagis idag men det tar emot, har ju inte klätt mig än. Var uppe och hjälpte till att få Iris klar till dagis och sov sedan fram till lunch, jätteskönt. Fast vad jag har fått ont i ryggen av att ligga så mycket, hela dagen igår, hela natten och så hela förmiddagen idag. Jag hoppas så att det är Iris som smittat mig efter sin enda kräkning i lördags för annars har ju förmodligen både hon och maken sitt elände kvar. Skulle det vara hon som smittat mig så finns ju hoppet att maken kanske klarat sig.

  • BrudSommar2006

    AM, tack för numret, ska se efter när jag kan tänkas ta mig till hufvudstaden härnäst.

  • Mrs  B

    BS
    Usch för magsjuka säger jag bara................
    Krya på dig!!!!!

    Malte är fortfarande kass här men vi andra är ok. Jag har bara känningar av magkatarr just nu, inte kul det heller, men bättre än magsjukan iaf.

    Tyvärr åkte även min pappa och mamma på magsjukan så här har det varit smittsamnt.

    Gosnosen
    Hoppas på att allt är väl med återinföringen imorgon då!!!!

  • _koko_

    Telis (& AM) - Jag går till svampen om jag inte hör något annat.

    Gosis - Åh, vilka bra nyheter! Håller tummarna überhårt nu för att det ska dela sig som det ska. Vi fick veta att det var "toppkvalité" på våra embryon, men som lappis säger är det bara att fråga om de inte säger något spontant.

    ... och sen gick det en timme så nu har ni säkert skrivit en hel massa emellan...

  • Mrs  B

    Dagens middag!!!!!!!!!

    Hemmagjord pizza med ketchup, tonfisk, tomat, ost och oregano. Helt ok faktiskt, det trodde jag inte.
    Är ju inte så förtjust i tonfisk......

    I köket är jag Kajsa Varg "Man tager vad man haver"....
    och vi har aldrig något hemma.

  • Page

    Gosnosen, grattis till embryot!!

    Nu ær jag i alla fall på plats. Det ska bli intressant att se vilka rapporter det kan tænkas att komma ifrån Gøkboet.

  • Page

    Telis!! Hahaha, tror du inte att det var poliser på tåget i dag!! Jag førberedde mig før kroppsvisitering, men de var visst bara intresserade en en specifik man i min vagn (han fick følja med dem). Sjælvklart hann jag iaf bli nervøs och undrade hur jag skulle gøra før att visa på hur oskyldig jag ær. Først låtsades jag inte om polisen och var mest intresserad av min kexchoklad, men så kom jag på att det ær sækert jættesuspekt att vara så nonchalant. Det var ju trots allt POLISER på tåget. Jag kom fram till att det ær bæst att titta på dem lite då och då!

  • start september

    Låter hoppfullt Gosnosen! Åh vad jag hoppas att det ska fungera nu.

    AM, du gör helt rätt som tar det lugnt en extra dag. Otäckt värre lät det, men jag håller tummarna för att allt går bra. Då får ni fira och köpa väskor!

    Page, ta hand om dig och din mamma. Han verkar creepy, så håll lite avstånd om det går.

    EA, beklagar sorgen. Förlorade också min mamma i cancer för några år sedan och det önskar jag ingen annan att behöva göra. Med det sagt, så har det gått förvånansvärt bra att vara gravid och få barn, trodde attt jag skulle sakna mer än nånsin men det känns ganska balanserat. Mamma ser nog allt tror jag.

    Magsjuka är inte kul, går överallt nu känns det som. Har klarat mig de senaste åren, men inbillar mig att jag ska bli dålig i år. Lilltjejen har kräkts lite idag och genast börjar jag känna efter men det kan hänga ihop med tusen andra saker så det är bara larv.

    Mrs B, gillade inte heller tonfisk tidigare men varm i mat är kanongott. Den pizzan hade jag också kunnat göra.

    Annars grubblar jag vidare på sömn och hur vi ska gå vidare. Plöjer bok efter bok och trivs inte med något.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!