• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Lappis: Mårten Trotzig kanske (ska äta julbord där den 14:e). Eller Naglo borta vid Operan?

• fru AM

Mugglan: Det läcker fr underlivet (lite grann - droppvis) - hålet i magen går ihop på en gång (ialla fall hålet genom livmoderväggen och utåt) - konstigt nog. JAg frågade läkaren varför det inte stod som en stråle ut från magen och han bara skakade på huvudet och förklarade Det som läcker är hålet i fosterhinnan, det läcker ut mellan hinna och livmodervägg. Kanske har hålet i hinnan redan läkt och det är ansamlat vatten som drippelidroppar efter ...

• fru AM

MSW: eftersom bordsänden är rundad så sätter ni nog hängstolen på ena långsidan, det borde vara ännu säkrare

Ska googla vidare på höga barnstolar (tids nog måste ni ha en, eller byta bor) den bloom fresco är dyr.

• muggles

AM: ja det är säkert vattnet som rann ut ur hålet och har samlats mellan hinna och vägg, som kommer ut nu. Aha, det är så det funkar. Tänk vad man lär sig här!
    Jag blev ju erbjuden FVP med Moa eftersom jag var över 35 då men vågade inte, så vi körde på KUB istället. Jag blev ju inte mer sugen nu...

• muggles

Den Bloomstolen hade passat hos oss! Men vi har också Stokke-stol.

• MSW

Vi gillar juh vårt bord så du får gärna leta vidare..

Fast hittar vi ett hus så är det juh inte säkert vårt bord funkar så vi blir tvugna att byta..
    Tänkte besöka babyproffsen med så småningom, man borde juh kunna höra med dom om dom har ngn idé på lösning.. inte så ovanligt med barbord juh...

• fru AM

MSW: tydligen är det en annan stol hos bloom ni ska fråga efter (Babyproffsen har): "Bloom extra hög matstol" Den är snygg!!! Vet ej priset dock.

Sedan har jag googlat mig till info om att det på Barnens Hus ska finnas något som man ställer en vanlig barnstol på och som då höjer sitthöjden med ca 30 cm (kan tänka mig att det ser ut som en stor kloss med säkerhetsremmar? Fast har inte sett den så jag vet inte)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!