• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Good Morning, girls! (Och en och annan smygläsande make kanske - herr Nenne, hur är läget?)

Tillbringar ännu en dag i hemmets lugna vrå även om jag inte kommer hänga i soffan hela dagen. Läcker det lite så läcker det ju i alla fall så fort jag ställer mig upp. Men jag tar det lugnt ändå och lyfter ingenting tyngre än en kaffekopp

Hur mår alla idag?

Har gosnosen siktats vid horisonten?

• Lapinette

Ingen gosnos och jag är så nyfiken på hur det gått för henne!

Sitter här trött och lite snuvig. Lätt deppig och uppgiven faktiskt. Känns nästan som jag börjar ta ut den sista IVF'ens resultat redan. Sjukt, jag vet men just nu känns allt piss .

• Fru E

*vinkar*
    Här är jag =)

AM-bättre att vila för mycket än för lite

Lapinette-ibland är det bra att ha riktiga må pyton dagar så länge man kommer upp igen. Du får avreagera dig på oss

Ja var är gosnosen, kanske med uppgiven?????

Själv börjar jag fundera på om jag alls hade ÄL denna månaden eftersom tanten er ut att bli segdragern då hon inte visat sina spår än.........kan man kolla sin ÄL hos gyn med VUL eller det "får" man kanske inte???

• gosnosen

Här är jag! Var ett vrak igår och hade väldigt ont + att magen ballade ur dessutom. Känner mig fortfarande inte helt ok, så jag är hemma idag också. Öm i hela magen och igår hade jag så ont att jag nästan svimmade. Hela magen var som en ballong. Otäckt! Resultatet då - all time high faktiskt. Hela fem ägg lyckades de få ut! Nu är det nervös väntan till i eftermiddag då de ska ringa och meddela om befruktning har skett. De skulle göra ICSI på samtliga. Men det gjorde de ju förra gången på de tre ägg de fick ut och då blev ju inget befruktat. Hoppas på "perfect match" nu. Var en annan läkare igår än förra gången som jag tyckte verkade väldigt bra. Denna ständiga väntan och nervositet gör en däremot snudd på tokig!!! Kanske är därför magen har blivit bråkig - stressmage. Ska försöka ta mig ut och handla lite Proviva så småningom och se om magen blir på bättre humör.

Tack för alla tumhållningar och tankar! Det värmer!

• Fru E

Gosnosen- vad skönt!!
    Får man frågan vad ICSI är för något? Antar att det har något med befruktningen av ägget att göra kanske.....
    Då fortsätter vi hålla tummarna tills de ringer då
    Proviva, fil, avslagen cocacola eller naturell yoghurt brukar hjälpa en stressad mage rätt så bra

• gosnosen

EA - ICSI är när man gör mikroinjektion av spermien direkt in i ägget. Normalt är att man lägger ägg och spermier i samma lilla burk och låter de hitta varandra själva. Vi vet faktiskt inte riktigt varför de väljer att göra ICSI, om det är för att maximera chanserna då äggen inte är på topp eller om det beror på spermierna också. Min man har tidigare lämnat prov som varit utan anmärkning... Jaja, tänkte fråga när de hör av sig i eftermiddag.

• gosnosen

EA igen - enda sättet man kan se om man har haft ÄL är med ett blodprov kring CD 19. Då mäter man progesteronnivån i kroppen.

• Mrs  B

Liten
    Provade A-fil plus fruktpuré precis så nu får vi se om Malte får behålla det. Han klöktes iaf inte....

gosnosen
    Då håller vi tummarna nu då.....

Annars inget nytt här....

• Ore

Gosnosen: Då fortsätter jag att hålla tummarna för att äggen blir befruktade... Om inget blev det förra gången så känns det ju statisktiskt sett som att det inte kan bli likadant igen! Så oddsen bör vara på din sida...

Blev äppelpaj igår Men nästa gång ska jag prova tarte tatin...

• Mrs  B

Nähäpp, det blev en spya här igen.....

Vi ses!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!