• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Gosnosen - vad härligt med 5 ägg!!! Och du ser det var inte försent. Håller tummarna hårt för ett toppembryo tillbaks imorgon. Själv börjar jag dock nojja mig för samma sak . Inte att det ska vara försent redan (sprutdag 3 idag) men jag känner REDAN av att det händer något i magen och det minns jag inte från de förra omgångarna. Har ju liksom dig ingen spray som hindrar ägglossningen nu när jag kör den korta och det känns faktsikt lite läskigt. Ska in på VUL på måndag och hoppas då att allt ser ok ut.

• nennesjuttioåtta

goud möuning!

FUCK! Det blir ingen insemination denna cykel, doktorn är utomlands och sköterskan vågade inte sätta mig på en ny Puregon-kur utan hans tillstånd. Och nästa chans är i januari eftersom de stänger över jul....

Jag frågade om vi stod i någon ivf-kö men det gjorde vi inte. MEN det var ingen kötid så ifall doktorn tyckte vi skulle köra på ivf så var det ingen väntetid på det. Skönt att höra!

Igår blev det lite ledsamt också för ännu en på makens jobb är gravid. Yeiii.... Kul för dem men en smärtsam påminnelse om att vi är totalt värdelösa.

Men så komm er man in här och får se att WEHHEEEEEE!! Gosnosen! Vad skönt att höra att ni fått ut så många ägg! Hoppas på the perfect match i eftermiddag då! Jobba, jobba, joobbbaaaa!!!

Lapinette
    åååååååh en jättebamsekram till dig!!!!!!!

• Lapinette

nenne - jädrans skit med läkare som är på semester. Min/Telis verkar ju ha konstant semster numera (november, januari och februari!!!). Men attans vilken bra kommun du bor i! Ingen IVF kö!!! Hur många får ni gratis?

• Fru E

gosnosen-ok så blodprov kring dag 19 är det enda sättet att se om man verkligen har ÄL, ska kanske ringa till gyn och kolla om jag får lov att göra det (när tanten behagat komma),eller ska kanske ge det ett par månader till.......

Mrs B-tråkigt med spya igen

• _koko_

Heja gosnosen!! Hoppas hoppas hoppas att de gillar varandra nu!!!

Mrs B - Låter som att du kanske ska avvakta ett tag till (läs flera dagar) med mat och bara ge välling (visst var det det han får behålla?)? Nu har ju inte conny varit magsjuk så egentligen ska jag väl inte försöka tipsa, men det låter som att magen skulle behöva vila ett tag?

Lappis - Kram! Förstår verkligen nojjandet!!!

• MSW

Gosnosen: LÅter juh bra, men fortsätter att hålla tummarna! Hoppas att magen blir bättre också!

Lappis: *hopppas hoppas att det äntligen ska perfekt*

Nenne: Skit, borde de inte ha någon "backup doktor", blir juh lite lagom antiklimax när det dröjer så länge till nästa gång..*Stora kramar*

MrsB: Tråkigt att det inte vill ge med sig helt!

Här lyssnar vi på julmusik och plockar lite i stöket.. (inte julsaker dock..) Funderar på att ringa och beställa smörgåstårta till dopet också.. Känner fortfarande av förkyldningssymptom, men det känns inte som det har brutit ut riktigt ännu.. Hoppas inte att det blir värre...

• Oms

Igår satt jag o sökte jobb igen, dock inte så många. Det är svårt att söka o skriva personlgia brev till arbeten som man inte är 100% intresserade av så jag koncentrerar mig i nuläget på de arbeten som jag tror skulle kunna stimulera mig. Man får väl se senare vid skarpt läge hur man gör då men i nuläget fokuserar jag mig på de jobben som känns intressanta. Jag hittade 3 st som hade inkommit de seanste 3 veckorna så det är ju ingen eush driekt i bank o försäkringsvärlden...

2 december ska vi få reda på om vi får vara kvar hos vår arbetsgivare eller ej.
    8 dec startar vi vår nya placering i resursen (mitt i city - livsfarligt för ekonomin )

Jag hoppas ju självklart på att ha ett besked om ett nytt arbete vid den tidpunkten eller iaf att man har det till årskiftet iom att jag åker utomlands sen. Jag har ett jobb på gång som jag är väldigt intresserad av, de håller på o gå igenom de olika ansökningarna just nu så det e bara o vänta, jag vet dock att jag är attraktiv där då av dem har blivit uppmanad att söka tjänsten- men sen vet man ju inte hur många som har sökt - jag kanske bara är en droppe i havet....

väntan är väl ändå det värsta?!

• muggles

gosnosen: jag håller tummarna!

Jag hann inte in här igår - hur gick det för AM? Hon läcker(?) har jag förstått på denna sida.

• _koko_

muggles - Det gick bra men var läskigt, och att läcka lite är tydligen helt normalt.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!