• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Nenne-konstigt att det inte finns någon "backup" när detta är sen sak som verkligen måste "taimas" (eller hur det stavas)
    På "min" avdelning är det två kollegor av oss 5 tjejer som är gravida nyligen, de försökte typ inte alls och de andra två är klara med sina barn........i övrigt är det 3 till som är i 5-7 månaden (men du/ni har mer "rätt" att klaga än jag egentligen....)
    Men lite positivt iaf att det inte är kö till IVF om ni kommer så långt

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Vi får 3 försök och det blir ju i Falun i så fall. De har ett väldigt bra samarbete med Läkarhuset här, tydligen. Så det är man ju tacksam för. Så kan jag ju fråga Telis om inside information också. Men nu får det bli au naturelle två månader (yei, det som vi är så bra på )
    Men du, det är klart att det ska kännas lite annorlunda när det är guldäggstillverkning på gång! Hårt material det där!

• Oms

Gosnose - låter lovadne det där! jag hålller tummarna!!

Nenne - men vad trist att ni inte´hinner ngn mer detta år - oandra sidan har jag hört *vissel vissel* att 2009 ska bli ett toppenår! en riktigt babyboom väntas till hösten så då dj-vlar om inte ni är en av dem!!! bra m IVF-kön dock - ngn tur ska ni väl ha!

Vickan - kul att se din nuna här inne igen - hoppas allt e bra m er alla? när skulle du till el stockholmo o bo o dricka gott vid/på "vår" skybar? man kanske kan sammanstråla??? *flirtar för fullt*

Mrs b - hade du pratat m BVC om hur du skulle mata malte? om inte så ring gärna till sjukvårdsupplysningen, de brukar ha koll på just vanligt förekommande barnsjukdomar och tillstånd. just magsjuka hos barn tar ju jättelång tid att fixa till så man måste ta det superlungt! först vätskeersättning i några dagar sen ris el majsvälling sen kanske lite kokt ris och ev kokt fisk i ett par dagar, det brukar behövas 2-3veckor m mkt strikt kost innan man kan säga att det e bra igen.

• Lapinette

nenne - hoppas dock att ni slipper IVF men det är inte illa med 3 gratis försök, ingen kö och på en av de bästa klinikerna i landet! Hur många inseminationsförsök hade ni tänkt att göra?

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Vi har ju 3 inseminationsförsök också. Vet inte hur vi gör, beror lite på vad doktorn säger med.

Fasen vad skönt att skriva av sig här, ni är guld värda allihopa! TACK!!!

• Telemarkgrrl

koko, 11.30 vid Svampen imorgon?

gosnosen, suveränt med fem ägg! Hoppas sååå att allihopa blir befruktade!

Nenne, hurra! Jag tycker att det är skitbra om ni kommer igång med IVF:ande och inte harvar på med såna där löjliga inseminationer. Men ni kanske kan ta blodproven man måste ta inför en IVF redan nu? Det är ju trist om ni ska göra det i januari/februari och sen behöva vänta x antal veckor till, det är ju mycket bättre att ha allt sånt klart i förväg.

• gosnosen

Lappis - nojandet är jobbigt, men ofrånkomligt. Dock borde ju inte din ÄL komma för tidigt, utan i perfekt tid oc med toppenboostade ägg!!! Tror på dig nu!!!

Nenne vad trist att läkaren är på semester så att ni behöver vänta. Men en paus är kanske inte helt fel, så länge man har en plan för vad som ska hända sen. Tyckte själv att det var jätteskönt i somras att bara strunta i detta ett par månader för att sen ta tag i det igen nu i höstas.

• Lapinette

gosnosen - instämmer, bara man har en plan så känns det ok. För oss blev det ett låååångt uppehåll. Senaste IVF'n gjordes i slutet av mars och sen ett FET i maj/juni.

• nennesjuttioåtta

telis
    Hmmm...vilka blodprov då? Vi har redan lämnat prover inför inseminationerna (hiv och såna där grejer). hahaha, ja jämfört med ivf så är ju inseminationer en match i gärdesgårdsserien istället för La Liga. Men vi måste ju träna!

lapinette/Gosnosen
    jo, det är både och, man vill ju ändå ha det gjort men ändå få andas ut lite.

page
    hahaha, du skrev nåt kul som jag glömde kommentera JAAA hahahaha min torsk på centralen!!! Hälsa honom från mig!

• Telemarkgrrl

Nenne, jaha! Vi var inte tvungna att ta dom proverna inför inseminationerna vad jag minns utan först till IVF:erna. Men då är det ju lugnt, då har ni säkert tagit alla dom.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!