• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

hahhaah igår så ville vi trösta oss lite och drack sprattelvatten, och jag bakade after eight-kladdkakan (men den sparar vi till ikväll). Något ska vi ha för alt lidande!

• nennesjuttioåtta

fasen, man kan visst inte skriva för många versaler.

• Mrs  B

Gosnosen
    Härligt med 5 ägg!!!!!

Nenne
    Så trist med julstängt......
    Vad är det med svensk vård egentligen??????

Oms
    Har pratat mycket med bvc om Maltes mat. Gav vätskeersättning några dagar och sen majsvälling, men han fortsatte att spy. Nu har jag struntat i majsvällingen och ger vanlig istället och det har blivit lite bättre. (det var samma sak med Max när han var liten och var magsjuk, majsvälling funkade inte alls)
    Det var bvc som sa att jag så smått skulle börja med smakportioner så igår blev det morotspuré, men han bara klöktes. Idag provade jag fil och frukt men det kom också upp, så nu struntar jag i detta några dagar.

Mamma ringde precis, nu har hon också insjuknat.....

• Mrs  B

AM
    Vad gulligt!!!!!!!!!!!!!!!

Max började träna på luciasångerna på dagis igår, så här sjungs det också för glatta livet. Tyvärr sjunger de inte de vanliga sångerna på Max dagis numera så jag har svårt för att hänga med när Max sjunger vilket jag tycker är trist.

• Oms

ang luciasånger - stora tjejen sjunger ju i en diskantkör och de har varje höst ungefär 10 konserter samt körläger etc. Nu börjar ju högtiden så ni kan tänka er hur mkt julsånger, såväl klassiska som mer okända som spelas/ sjungs hos oss om dagarna. de som jag tycker är finast är ju i regel de jag känner till men de övar hon inte på lika ofta eftersom hon kan dem.

Det finaste var ändå förra hösten då de sjöng Händels Messiah i kungsholmskyrkan - så otroligt vackert m 6 körer tillsammans m ett antal solister.

• muggles

AM: härligt att det gick bra! Hur många veckor tar det innan ni får svar?

Nenne: ska du inte ringa sköterska och kolla så att ni verkligen har tagit alla prov så att det bara är att tuta och köra sedan i vår? Tyckte det var ett bra tips fr Telis.

gosnosen: inte hört ngt än? Jag hoppas så jag hoppar på stolen!!!

Moa är ännu mer pappig nu! Varje morgon när jag plockar upp henne ur spjälsängen så vill jag gosa men då trycker hon med händerna mot mitt bröst och visar tydligt att hon vill ner på golvet. Och sedan travar hon iväg ut ur sitt rum och in i vårt sovrum sägandes "pappa? pappa?". Hmprf. Men jag duger att leka med på kvällen iaf.

• Lapinette

Vet inte om jag sa det men jag har bokat Storkyrkan den 13 december. Det blir att ta en sväng på julmarknaden, konsert och sen boka bord för middag efteråt. Tror och hoppas svärmor blir nöjd (fast även om hon inte skulle bli det så skulle hon aldrig säga eller visa det).

• fru AM
    muggles skrev 2008-11-20 12:45:40 följande:
    AM: härligt att det gick bra! Hur många veckor tar det innan ni får svar?
    7-10 dagar. Om det är ett bra resultat (som i den här världen är "negativt") så får man ett brev hem. Om det är dåligt ("positivt" dvs fynd av kromosomförändringar) så ringer de ... Gissa att jag kommer vara rädd för telefonen framöver ...
  • MSW

Vad har ni för barnstolar?? Vi har ett barbord som köksbord, och utbudet blir lite magert då..
    Någon som har erfarenhet om sådana man sätter fast på bordet med typ tvingar, eller vad det är..?
    Vi hade väl nästan bestämt oss för en sådan när det blev dags, men sen pratade svågern om att de inte var så säkra..
    Kollade nu på konsumentverkets hemsida, men där stod bara (så vitt jag hittade) om fallolyckor från höga stolar.. Hittade inga tester av dessa stolar..
    Förstår inte varför inte typ ikea säljer med extra långa ben...?!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!