• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie

Gosnosen - Gud vad kul att höra att du fått ut så många ägg! Håller verkligen tummarna för att befruktningarna lyckas under dagen! Äntligen lite goda nyheter i tråden! Det har varit alldeles tunt på den fronten nu ett tag...

AM - Håll dig lugn idag med! Har du ingen dvd-box du kan plöja? Det är ju bästa sättet att fördriva tiden tycker jag. Älskar att följa serier via dvd-box!

Nenne - Förutsättningarna för att gå vidare låter ju riktigt bra! (om man bortser från att läkaren är på semester...) Toppen att det inte finns några köer och att ni får tre försök gratis. Telis tips om blodproverna kan ju vara en bra sak att kolla upp medan ni väntar för att förkorta processen lite.

Telis - Ahhaa. Så det är det som är Tarte tatin. Ja, det låter ju gott! Själv föll jag ju för Litens snack om chokladbollar igår och gjorde en minisats med 4 st. Maken åt en och jag tre. Kämpar med att komma ifrån det dåliga samvetet...

Oms - Spännande med alla jobb! Du sitter förstås i en tråkig sits som riskerar att bli av med jobbet du har, men du verkar ju vara en kvalificerad och ambitiös person så du kommer säkert att få nått nytt intressant jobb snart. Ibland kan ju den typen av händelser leda till både utveckling och högre lön. Hoppas att det blir så för dig!

• fru AM

Hej igen
    Måste bara berätta en gullig sak från i morse:

I morse när jag och maken satt vid frukostbordet hörde vi att Livia närmade sig genom vardagsrum och matsal - sjungandes på en bekant melodi ... När hon kom inom synhåll såg vi att hon bar på sin nya bricka med kaffeservisen på ... Och visst var det Sankta Lucia hon sjöng...

• Lapinette

Säger som Telis att då verkar det som ni gjort de där testerna som man normalt gör inför IVF. Vi gjorde inte heller dem när vi skulle insiminera ... MERA!

nenne - ska ni fortsätta med akupunkturen eller är ni klara där?

• nennesjuttioåtta

jag ska gå en gång i början på december, hon tycker ju att vi är klara. Men om det blir nya tag i januari ska jag nog gå då. maken föreslog att vi istället skulle satsa pengarna på en psykolog och det kanske är rätt tänkt. Hon har ju ändå fungerat som en ventil och det har kännts bra att gå till henne, men vi behöver nog ännu mer stöd och få prata.

• Fru E

AM-har hon lärt sig det på dagis eller?

• fru AM

Nenne: tycker det verkar smart att satsa pengar på psykolog/terapeut - inte för att ni verkar vara galna, men i situationen ni befinner er i kan det vara riktigt bra att få lite proffsiga tankeverktyg och att tillsammans med maken bara få vräka ur sig ... Jag tycker ändå att det är så hoppfullt att ni som kämpar på med inseminationer och ivf:er verkar ha så väldigt bra relationer med era män! Grouummmpppffff-KRAM

• fru AM

Nenne: tycker det verkar smart att satsa pengar på psykolog/terapeut - inte för att ni verkar vara galna, men i situationen ni befinner er i kan det vara riktigt bra att få lite proffsiga tankeverktyg och att tillsammans med maken bara få vräka ur sig ... Jag tycker ändå att det är så hoppfullt att ni som kämpar på med inseminationer och ivf:er verkar ha så väldigt bra relationer med era män! Grouummmpppffff-KRAM

• fru AM

EA&MJ skrev 2008-11-20 11:40:41 följande:

AM-har hon lärt sig det på dagis eller?
    Förmodligen - de tränar nog inför Luciafirandet på dagisgården (det kanske är något för Lappis svärmor förresten! ). Och så har nog några barnprogram haft lussetema redan. JAg blev i alla fall väldigt förvånad!

Och igår kväll ville hon inte höra saga när hon skulle sova utan låg bara och gosade med sin nya docka, hon låg med armen runt dockan och klappade henne på huvudet och somnade bara så där. Håller på att bli stor!
  • nennesjuttioåtta

am

grupp-groummmppfffff!!!!!! :-d:-d:-d:-d:-d:-d

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!