• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Måste bara säga att det är en väldigt obehaglig och konstig känsla att göra fostervattenprov. Det känns verkligen helt fel att låta någon sticka in en nål rakt in i fostersäcken. Det allra, allra heligaste. Och att man sedan går och droppar fostervatten känns ju också helt fel. Och jag kan inte göra något åt det, bara sitta i soffan och låta tiden gå ....

Ursäkta egoinlägg ...

• MSW

Vad har ni för barnstolar?? Vi har ett barbord som köksbord, och utbudet blir lite magert då..
    Någon som har erfarenhet om sådana man sätter fast på bordet med typ tvingar, eller vad det är..?
    Vi hade väl nästan bestämt oss för en sådan när det blev dags, men sen pratade svågern om att de inte var så säkra..
    Kollade nu på konsumentverkets hemsida, men där stod bara (så vitt jag hittade) om fallolyckor från höga stolar.. Hittade inga tester av dessa stolar..
    Förstår inte varför inte typ ikea säljer med extra långa ben...?!

• BrudSommar2006

Håller på och återhämtar mig från maginfluensadimman, fy sjutton vad risig jag blev och fort gick det, rusade iväg från jobbet igår, nåväl, återkommer när jag eventuellt har orkat läsa ikapp.

• Ore

Ingen ursäkt behövs AM, jag kan förstå att det känns fel... Litet "jo, det ligger ju en bebis där inne, var snälla och se till att ni inte sticker den, och ta inte för mycket, den ska ha litet kvar att simma i tack..."

Och man kan ju tycka att de borde kunna hitta ett bra sätt att täppa till direkt efter sig... Fast det är väl kanske så att man inte kan göra allt lika bra som den egna kroppen...

• fru AM
    MSW skrev 2008-11-20 12:53:33 följande:
    Vad har ni för barnstolar?? Vi har ett barbord som köksbord, och utbudet blir lite magert då..Någon som har erfarenhet om sådana man sätter fast på bordet med typ tvingar, eller vad det är..?Vi hade väl nästan bestämt oss för en sådan när det blev dags, men sen pratade svågern om att de inte var så säkra.. Kollade nu på konsumentverkets hemsida, men där stod bara (så vitt jag hittade) om fallolyckor från höga stolar.. Hittade inga tester av dessa stolar..Förstår inte varför inte typ ikea säljer med extra långa ben...?!
    Vi har en tripptrapp-stol - men ett normalhögt bord. Såna påhängsstolar är jättebra - förutsatt att bordet är tillräckligt stort (lågt) för att fungera som hävstång och motverka att bordet välter åt stolens håll... Vet att restaurangen Vapiano i mina kvarter har extrahöga barnstolar eftersom de har höga bord - du kanske kan maila dem och fråga var de köpt?
  • MSW

AM: ja maila dom, skulle jag kunna! Jag tror att bordet är tillräckligt stort.. Dessutom är det fast skruvat i väggen (iofs är väggen gipsskivor, men vi tror att vi träffat reel med åtminstone en av skruvarna)... Tack!

• Lapinette

AM - det har jag faktiskt inte bestämt än ... det är ju typ 3 veckor dit. Några bra förslag?

• fru AM

MSW: googlade och hittade en stol som ska funka på höjden:
    http://www.bloombaby.com/collection/main.php?sID=19#
    Köpställen: www.bloombaby.com/where2.php&coun=sweden

Sitter bordet fast i väggen borde det ju funka med påhängsstol - men såsmåningom så växer han nog ur den viktmässigt i alla fall

• muggles

AM: ja det låter onekligen jätteläskigt. Ore beskrivning var träffande... Varifrån läcker det (ursäkta dum fråga) - från "hålet" i magen el från underlivet? Det tar några dagar innan det "lagats" eller?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!