• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Telis & Gosnosen: positiva tolkningar är bra! Det är säkert så.

Telis: TAckar som frågar - jag känner av hur vattenskadorna artar sig så kanske jag kan bestämma mig i morgon?

• Telemarkgrrl

AM, självklart! Vi kan ju också ses på det där lilla stället nästan utanför din port om du inte vill gå så långt. Koko sa ju att jag fick välja ställe.

• Telemarkgrrl

Nenne, nu har vi också bokat Anna Ternheim! Fast på Cirkus, jag antar att ni ska gå där uppe hos er i Norrland?

• fru AM

Äsch - kan jag gå ut så kan jag hasa mig till Stureplan också (för det är där ni ska ses va?)! JAg hör av mig

• Lapinette

Gosnosen - inga nyheter är goda nyheter. Det har gått vägen! Ananrs borde de ha ringt.

• fru AM

Oprah just nu: handlar om Thomas - en man som är ... gravid. Hur var det med orättvisa världen?

• fru AM

Han var tydligen en man som varit kvinna men som behållit "kvinnliga apparaten" - ok då var det inte SÅ konstigt. Fast ändå.

• nennesjuttioåtta

Gosones
    (att det där namnet ska vara så svårt att stava till i stundens hetta!)
    *viskar* Har de ringt än? Ååååh jag hoppas att Telis och Lappis har rätt! Och de borde ju veta!!

Telis
    Yes, här i vårt lila konserthus! (ja, jag menar färgen)

• MSW

AM: Det verkar som matstolsproblemet kan lösa sig, tack vare dig!

Och gosnosen, väntar med spänning här...
    *ropen ska skalla bäbbar åt alla*

• fru AM

Men MSW: vilken stolslösning gick du igång på då?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!