• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

    Liten med Mindre skrev 2008-11-19 14:01:01 följande:


    Telis - jag har inga körsbär, men gott om frusna plommon om du vill göra plommonclafoutis? Vet att det inte är som körsbär, men i alla fall stenfrukt...
    Åh, vad gulligt! Du råkar inte befinna dig i närheten av Sturegallerian på fredag lunch?

    Det är ingen brådska dock, jag pratade igår kväll med maken om bristen på körsbär och då enades vi om att köra på tarte tatin istället. Äpplen har dom iallafall på min Coop.
  • _koko_

    Förresten, vem var det som hade länk till endo-blogg? Glömde säga att jag gärna vill ha den, kanske telis också?

    Kul med lunch på fredag, telis! Halv 12 är väl en bra tid, bestäm gärna ställe du.

    nenne - mina fantasier var mycket snuskigare än så.

  • Ore

    Angående tandutslagning så slog min bror ut en halv tand när han åkte pulka och krockade... Den lagade de till på något sätt, men det var litet lustigt att tanden gick tvärt av på mitten...

    Hävande av besöksförbud, hur tänker de egentligen?? (inte alls, tydligen). Sådana borde inte få hävas utan skriftligt medgivande minst 14 dagar i förväg av den som inte får besökas... Min syster har litet problem med sitt ex, men besöksförbud har det inte varit tal om (än)... Det blev inget åtal heller, mot honom, men polisen tog in honom en extra gång och grillade honom så att han skulle fatta att han har gjort fel. Det senaste jag hörde så hade han tydligen blivit vansinnig i telefon på den person från advokatfirman som ringde och frågade om han hade betalat in det retroaktiva underhållet för sina barn än. Och det var alltså inte litet arg, utan vansinnigt arg... Tur att min syster är av med honom... Hoppas det löser sig på ett smidigt sätt för din mamma, Page!

    Körsbär är jag inte så jätteförtjust i. Bigarråer däremot är mumsiga... Eller är det samma sak (förvirrad...)

    Frukt i mat kan vara gott... Flygande Jakob gör vi ibland, med banan i. Mums... Provade att göra en kycklingrätt med kiwi någongång, tror det var eget expriment utifrån något recept som var med apelsin. Kommer ALDRIG mer göra mat där kiwi värms, det var väldigt äckligt, tror vi fick slänga maten.

    Crinone-langning på Sergels torg? Ujujuj... Kanske ska lyxa till det ett snäpp och överräcka det under bordet på någon brunch istället? Litet högre klass på sådan typ av langning, tycker jag nog...

  • fru AM

    Nenne: måla tuttarna i självlysande färg och med svarta bröstvårtor och så kör du go-go-dans i mörkret ..? Fast om herrNenne är smygläsare så blir det ingen överraskning

    Telis: Ska ni ge upp? All denna körsbärsansträngning till ingen nytta! Det är bara ett (långt) chihuahuakast till Taj Mahal Livs!

  • fru AM

    Nenne mitt målningsförslag var alltså menat att få tuttarna att likna rullande ögon ...

  • Liten med Mindre

    Telis - Nja - inte fredag lunch, ska med tåget till Falun kl 17, så jag får nog inte ta långlunch.

    Du kan få en påse (upptinade) om du kommer och cyklar med mig på Södra Station imorgon...

    Får jag komma hem till dig och äta tarte tatin? *hoppfull* Bland de bästa äppelpajer som finns, men jag har aldrig lyckats bra, och maken gillar inte paj så där mycket att det är idé att mecka.

    (Däremot är han ett monster på chokladbollar - klämde 14!!! under dagen igår, och skyllde på frustration över Mindres humör...)

  • nennesjuttioåtta

    AM
    Jag vet att han brukar gilla dina idéer så jag kan ju spinna vidare på det där (så blir det kanske LIIIte överraskande, kanske tofsar i NEEJ! Det kan jag ju inte skriva här!!!)

  • nennesjuttioåtta

    AM
    AAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHA Ja så klart!!! Ohhh, picture in my head, picture in my head!!!

  • nennesjuttioåtta

    men mina boobs är iofs inte så himla rörliga så istället för totalt galenpanna så blir det bara lite osäkert flackande med blicken.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!