• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

    Nenne: skulle helst slippa henne ett tag till, men om det skulle göra så att ni blev av med henne hade hon gärna få komma hit!!

  • BrudSommar2006

    Har aldrig tänkt på hur det är med klor i vanliga bassänger, fast de är väl ändå för kalla för småbarn? Men det brukar ju finnas en uppvärmd barnpool på de flesta simhallar, det kanske är mindre klor i dem? Annars är ju babysim alltid i typ rehabbassänger och andra ställen där de håller varmare i vattnet.

  • FruCicci

    Oj vilka tråkiga nyheter!!!
    Fan Kokosen! Du känner ju din kropp, så det är väl inget annat än tanten.

    Nenne, så länge det inte är kanonrött, så ska du inte deppa. Jag vet att du inte vill ha några glada tillrop, men jag kan ju bara tala om hur det var för mig när jag blev gravid med nr 2. Jag hade blod på måndagen, alltså 2 dagar innan BIM, sen brunt på tisdagen. Jag var helt knäckt och smsade vissa i tråden. Men sen kom det inte mer...

    AM, jag förstår att du är nojjig för FVP i morgon, jag vet inte vad jag ska säga för att lugna dig. Det är ju ett ingrepp och man är ju nervös för både sticket, missfall och vad resultatet blir. Men jag tror ju så klart det kommer gå jätte bra. KRAM

    Liten, är du på jobbet 7.15? Shit. Jag fattar verkligen inte hur jag ska fixa att börja jobba nu. Jag är så trött på både kvällar, nätter och morgnar. Jag har insett att jag måste gå upp 06 för att komma i ordning själv innan Victor vaknar och sen få i ordning honom för dagis. Ska försöka vara på jobbet senast 08 för att kunna gå hem vid 14.45. Iaf under december. From januari ska vi ha Victor 40 timmar på dagis, stackaren. Men det är ju trots allt bara fram till sommaren.

    Har ätit p-piller 2 gånger i mitt liv, en gång när jag var 16 år och då fick jag Desolette, hette de så? Jag blev helt mupp o grinade och mådde prutt, så jag lade av efter ett halvår.
    Sen efter aborten med tvillingarna åt jag någon annat Folemin eller vad de hette, blev lika knäpp av dem, så jag var tvungen att sluta efter 1 år. Sen dess har vi aldrig skyddat oss, maken vägrar kondom, så det har fått bli säkra perioder och det har funkar hur bra som helst. Så jä-la lätt är det ju inte att bli gravid!
    Efter 2an kommer inte jag äta ngt, ifall vi vill få till en 3a inom ett tag.
    OM jag över huvudtaget ska ha något får det bli spiral tror jag.

    Jag måste bara säga att vi provade många metoder med Victor, allt från AW till 5 minuters metoden och ramsor utanför dörren. MEN det funkar inte på alla Barn, så det så!
    I natt har han tex vaknat 4 ggr, gäsp. Han är en jätte trygg liten kille och man tycker han borde sova, men det har han aldrig lyckats göra.
    Trots att han har eget rum och hela kittet.
    Jag tror att de barn som sover med napp, sover bättre, och han har inte tagit napp.
    Men som sagt, han när perfekt på alla andra sätt, så jag tar det med ro.

    ja ja...

  • Mrs  B

    Hej hopp!!!

    Känns bättre idag och Max är på dagis som vanligt igen. Kändes konstigt att lämna honom idag för han har ju varit hemma i 3 veckor nu.....

    Max är helt frisk och jag fick lämna honom enligt bvc, men fröknarna tittade lite konstigt på oss när vi hade kommit för det första Max berättade var att han hade "kräkits" på semestern.
    men men......

    Själv känner jag mig fortfarande snurrig, yr, matt och har lite magknip emellanåt. Så på topp är man inte och ändå föreslog maken mys i gårkväll och blev riktigt sur för att inte jag ville. Jag försökte förklara att jag inte alls var sugen pga av magsjukan och för att Malte fortfarande spyr och bajsar och att mina dagar går åt till att skura golv, bada barnen och tvätta. Inte konstigt att lusten försvinner, så jag blev arg på maken när han inte förstod.

  • Ore

    Jag kan ta tanten, bara hon kommer snaaart!!! Tar ännu hellre ett plus, men kan jag bidra till att någon annan får plus så kan jag gärna ta henne från er. Så skicka hit henne bara, Nenne... (För jag har inte sett skymten av henne, och just nu är jag ganska arg på henne för att hon lurat mig... Om hon efter hormonreglering kommer precis som hon gjorde innan hormonerna, så borde hon fortsätta med det. Hon ska inte tro att hon får komma som hon behagar, det går inte för sig...

    Kramar till både koko och Nenne... Och till alla andra med för den delen, en kram är aldrig fel!

  • Fru E

    Oms-jag har aldrig märkt av några bieffekter av piller, oavsett s-xlusten då kanske, men cerazette funkade allra bäst för mig. Tycker man hör så mycket olika om dem, vissa plussar direkt andra efter ett par tre månader dvs som statistiken brukar se ut men jag vet inte.........

    BS-ja kanske men kroppen visade signaler på ÄL veckan innan dag 19 så jag orkade inte testa mer än till dag 17 sen körde vi på än då som vanligt.....men har för mig att snigelslemmet ska försvinna innan ÄL kommer eller?

  • fru AM

    Tack för kramar! De värmer!

    MSW: Håller med BS: småbebisar bör nog bada i uppvärmda bassänger. Och i alla offentliga bad inkl rehabbassänger där det simmas babysim är det klor så det ska nog inte vara någon fara.)

    Jag har aldrig ätit p-piller - men däremot minipiller. Tycker de är toppen - mycket mildare mot kroppen (bara man kommer ihåg att ta dem ungefär samma tid varje dag). Har inte heller fått några biverkningar av det märke jag provat (Mini-Pe) Testade Cerazette en väldigt kort period men hade då mens precis hela tiden - vilket i o f s innebar en väldigt låg grav.risk men det var inte kul ... Annars har jag testat p-ring (året innan Livia "skulle tillverkas" och det var ju faktiskt toppen - inget att vara rädd att glömma och en jämn och låg hormondos. Förutbestämt mens varje månad. Inga biverkningar, för mig alltså.)

  • Mrs  B

    Stora kramar till Nenne, Lappis och koko!!!!!!!!!!!!!!

    Tanten hittade mig på semestern så jag förstår inte vad hon gör hos er..........

    Vad hände egentligen på Cityakuten igår????????
    Har följt serien till och från...

    Nenne
    Hur kommer det sig att du redan ser spår, inseminerade du inte alldeles nyss???? Går det så fort????

  • FruCicci

    Sitter o tittar på efter 10 nu med Malou von Sivers.
    Det handlar om ÄGG DONATION och ett par som annonserade efter Äggdonator....
    Jätte intressant!!!!!!!!!!!

  • fru AM

    Apropå tv-serier måste jag bara säga att imorgon börjar Dirty Sexy Money igen på femman!!! Härligt underhållande verklighetsflykt. JAg längtar och ska bunkra ostbågar och något gott att dricka!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!