• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

    EA: jag skulle kunna göra det... Men maken tycker å andra sidan att jag borde vänta minst två veckor efter att jag inte fått mens med att testa... Han är å andra sidan inte så inläst i frågan. Och han har ändå minskat från en månad till två veckor...

    Så jag möter honom på halva vägen, och har gått med på att inte köpa något test förrän det är klart att jag inte fått min mens. Annars skulle jag gärna gjort det, men har jag lovat så har jag...

  • BrudSommar2006

    Ore, så förnuftigt tänkt! Hade jag dock aldrig ens övervägt, står det på testet att man kan börja testa tre dagar i förväg så gör jag det!

    Cicci, jag begriper mig inte heller på det där med Lappis temp och hittar inget om att det inte skulle stämma på nätet. Men det är ju bara så förbaskat konstigt!

  • Fru E

    Ore-förnuftigt tänkt men jag hade liksom BS aldrig kunnat vänta två veckor! Testar innan gör jag inte eftersom tanten kan diffa ett par dar men är jag en vecka över det längsta så kommer testet fram

    Håller med övriga om Lapinettes temp men tiden utvisar snart vad det är så håll ut! Hehe lättare att vara förnuftig till andra än till sig själv

  • BrudSommar2006

    Ore, nu är det kanske inte jätteviktigt så här i början men om man känner att man vill vara strikt med vad man dricker redan från början och kanske även vad man äter, det beror ju på hur man känner själv, så vill man kanske inte chansa på flera veckor. Sedan kan det ju vara kö för att få komma till en BM, det var det där jag gick i alla fall, och om man vill göra KUB så kan ju ett par veckor hit eller dit möjligen vara avgörande. Så för att sammanfatta - på det stora hela förstår jag om man vill vänta med att testa men själv skulle jag vilja veta före en helg och inte efter! Kan ju också påverka hur väl man koncentrerar sig på jobbet och möjligheter att fira tillsammans med maken också. Pust, ville bara säga att vi är olika!

  • FruCicci

    Något skumt är det ju BS (och Lappis för all del).
    Jag är så sugen på att ringa till min barnmorska nu och fråga henne, men sen så känner jag att det står ju så uppenbart på alla sidor på nätet att det är bibehållen hög temp, med 0,2 - 0,5 grader högre än vanligt (vanligast) men de finns de som ligger på en hel grad över när de är gravida.
    Jag har legat på 36,7 o jag har noralt sett runt 36,4-36,5.
    Det ända som jag kan tänka mig är hcg halterna som inte har kommit upp alt att ÄL var senare, men då stämmer det ju inte med tempen iaf?

    Nu äter jag en kanelbulle, appropå Ritter choklad
    Det är så mycket smööööööööör i att jag nästan tycker att det är på gränsen... Men men, jag vill bli tjock o go, så det gör inget!

  • Ore

    Tänker inte vänta två veckor heller, men att vänta tills man vet att mensen uteblivit kändes rimligt i alla fall... Men hade jag bestämt själv så hade jag köpt testet och provat lördag kväll eller något...

    Men att vår Kinaresa blev dyrare än vi räknat med (bokade en gruppsresa som blev inställd, så nu gör vi resan som individuell resa istället) känns i min ekonomi just nu, och sparpengar och husbygge existerar inte samtidigt... Så jag vill inte heller lägga pengar på att testa i onödan. Ytterligare en anledning till att vänta med att testa...

  • Oms

    men tjejer håll med om vilken kunskapsbank detta är! shit nu sitter vi flera st o googlar på luterala faser, temperaturstegringar, hemnet och barns utvecklingsfaser

    häftigt!

  • FruCicci

    Ore, BS har verkligen en poäng där!!
    Vecka 6 är en känslig veckai utvecklings stadiet hos bebisen, står på många ställen, så ta det lugnt (säkert ingen fara - men det kommer kännas bättre).
    Sen är det skit lång kö till barnmorskorna, iaf här i sthlm. Det är många som ringer redan i vecka 4-5 och bokar in sig, pga att det är så många barn som föds på sommaren!
    Jag ringde bums i vecka 5 så fort jag plussat.
    Alla är vi olika, men ni behöver ju inte vänta överdrivet länge liksom.
    Dessutom är det bra att boak in kub i tid med, jag har redan fått alla mina tider för kub, ul etc, pga av så många gravida och brist på personal.

    Därav är jag glad förresten att jag föder i juni, herregud, det var ju tom fullt på BB i sthlm i juli. Folk skickades till söldertälje o västerås

  • FruCicci

    OMS, vi är riktigt pålästa i denna tråden. Jag har en kompis som försöker bli gravid nu, och jag berättade en hel del för henne och hon bara gapade, och undrade vad jag visste allt från etc.
    Samma med makens bästis som har kört 2 ivf, utan att lyckas, jag malde på sist om frysen och ET etc, de var helt paff att jag var så insatt.
    men det konstiga var att de inte hade ngt till frysen? frågade inte varför så klart...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!