• Tx2

    Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

    Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

    Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

    x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Myrmor

    hårdrocks looove songs till Tx2:

    anything - danzig
    I Just Want You- Ozzy Osbourne
    patience guns n roses
    Stand Inside Your Love - The Smashing Pumpkins
    angel - aerosmith
    i was made for loving you - kiss
    We're In This Together - Nine Inch Nails
    High On You - Survivor
    "N.I.B." - Black Sabbath

  • Myrmor

    Md2009 -ge mig lite exempel på era favvolåtar så ska jag se om jag kan klura på något personligare, men här är ett gäng fina låtar (inye för klyschiga):

    thank you for lovin me- bon jovi
    nowhere in this world - louise hoffsten
    i will be here - passion
    the luckiest - ben folds
    written on my heart- monika starck

  • MD2009

    Tack för igår!!

    artist: Vi har inga gemensamma favvolåtar, han gillar riktigt hård o skrikig rock och jag gillar den mjukare rocken - vi möts ungefär på Rammstain som båda gillar, sen gillar han allt som låter värre och jag allt som är mjukare *skratt* Det finns några fler band som vi båda gillar - Metallica, Nightwish, Within Temptation, Evenecance men inte en enda gemensam favvolåt.
    Gillade förslaget med Hoffsten - ska leta rätt på låten och lyssna, ska såklart även lyssna på de andra. Tack!

  • Tx2

    Fick ok på aeorsmith, kiss och black sabbath. Tydligen gillar han hårdare, och där brukar det inte finnas några kärlekslåtar.

    Nu har vi i alla fall några låtr att välja mellan. Jag har ju redan paxat hallelujha, misstänker att nothing else matters blir utgång, och sedan velar jag mellan luckiest och somebody (delade sovrum m min bror när jag var yngre och somnade alltid till depeche mode). Och så får T välja en låt.

  • Myrmor

    Men du, kolla in danzig-låten jag rekommenderade till tx2, de har ett rätt skönt stuk. Evanecence "you" är cool (även om bandet själva helst inte vill att man spelar den, då den aldrig skulle givits ut utan skrevs för personligt "bruk"), surrender med samma band är lite creepy men vacker, stirb nicht for mir likaså (rammstein), him´s "for you" och "you are the one" är också värda att kolla in, speciellt den senare (tycker jag). All i need (within temptation är ett annat förslag.. oj jag kan hålla på i evigheter när det kommer till musik och låtval


    MD2009 skrev 2008-09-27 16:49:16 följande:
    Tack för igår!! artist: Vi har inga gemensamma favvolåtar, han gillar riktigt hård o skrikig rock och jag gillar den mjukare rocken - vi möts ungefär på Rammstain som båda gillar, sen gillar han allt som låter värre och jag allt som är mjukare *skratt* Det finns några fler band som vi båda gillar - Metallica, Nightwish, Within Temptation, Evenecance men inte en enda gemensam favvolåt.Gillade förslaget med Hoffsten - ska leta rätt på låten och lyssna, ska såklart även lyssna på de andra. Tack!
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2