• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Bullen73

Linn: Jo, något slags havstema kanske det blir, har inte tänkt så långt än. Vet inte ens vilka färger vi skall ha som tema. Blått är väl havstema

Oj, ni har kommit långt med klänningar osv. Jag måste också prova snart!!! Men får inte tummen ur. Har ju tyg som mamma har köpt i Kina, får väl sy upp något, men måste ju prova vilken modell man skall ha.

Åh, Thörnströms kök, har varit där en gång bara, men det var verkligen toppen tycker jag. Synd att ni inte uppskattade det, nästa gång får ni skicka mig istället

• Bullen73

Tx2: Hur många blir ni? Vad får ni betala för servering?

• skruttgumma

Vart provar ni klänningar nånstans? Jag var på Ramona Design på Kungsgatan, men vill gärna prova mer och fler klänningar innan jag bestämmer mig.
    Ska ha med mig mamma och se om hon kanske tycker att jag blir så fin så hon känner att hon gärna vill sponsra lite

Kolla det här förresten: www.gratismakeup.se/Register.asp
    Man får presentkort på Kicks..

• Tx2

Bullen73: Idasgläget har vi 70-tal gäster men det är inte omöjligt att vi skall bjuda ett tiotal till. Listan spikas först i januari. Tänker du på serveringspersonalen som vi skall hyra in? Vet inte vad det går på, misstänker att vi behöver mellan fem sju stycken beroende på hur duktiga dem är och beroende på vem vi bestämmer oss för som kommer att laga maten. Antingen skall vi kolla med en resturangskola el en förening som hyr ut för bla servering (tror att dem tar ca 150/timma).

skruttgumman: Jag har provat på Brides and Beauties i Borås, Helens i kungälv, Johans i linné. Planerar besöka Remanns och VIP. Sedan hoppas jag ha koll på vad jag vill ha.

• skruttgumma

Vad tyckte du om Helens i Kungälv? De har ju även brudklänningar på kemtvätten på Ytterbyvägen nu såg jag, tänkte gå dit.

Men om man får prova så som jag gjorde sist, att man får stå i underkläder och bli påklädd, så vet jag inte om jag vill göra det där..

• skille

Har noen av dere tenkt å gi m2b SB i morgen gave?? Har fundert på å la Peter (fotografen)ta bildene. Om det er fler av oss som har tenkt å gi dette til m2b hadde det gått ann å høre om man får en bedre pris om man er fler som vil gjøre dette.

• Linn74

Ja, jag har allt tänkt det (om jag vågar)

skille skrev 2008-09-22 10:25:04 följande:
    Har noen av dere tenkt å gi m2b SB i morgen gave?? Har fundert på å la Peter (fotografen)ta bildene. Om det er fler av oss som har tenkt å gi dette til m2b hadde det gått ann å høre om man får en bedre pris om man er fler som vil gjøre dette.
  • skille

Linn74 skal du være emd på champagne kveld på fredag?

• Linn74

Skille: Det hade varit kanonkul, men dessvärre ska jag på födelsedagskalas då.

Tack för att du tänkte på mig!!

• Linn74

Skille:
    Förresten, som svar på din huvudsakliga fråga, vad tar din fotograf Peter för en SB-fotografering?

Jag har hittat en fotograf som jag har tänkt anlita, hon tar 2400 men då får man 24 bilder i ett album och blir sminkad och ordninggjord i håret innan.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2