• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Myrmor

Du ser..det ÄR meningen att jag ska vara tärning istället . Jo tror att det får bli en kina.. så får jag knåpa ihop en själv (som danielaa, länge sen man såg henne, är hon kvar i norge??) .

Tx2 skrev 2008-09-19 23:12:03 följande:

Nu har jag spöat skiten ur tre killar i ett våldsspel på xboxen. Fingrarna värker.artist: den var ju jättesnygg. Draperingar skall ju vara bra, men blir det inte knäppt med bandet? Tänker på den bruna som du provade och satt väldigt fint. Alexia hade en massa tärnklänningar som kanske passar in på den modellen/stilen du vill ha www.alexiadesigns.com. Kolla på bridesmaids, men även på dem andra om du vill ha lite mer vid i kjolen, fast dem flesta var axelbandlösa. Kanske skulle kolla mer på tärnklänningarna så kanske vi kan hitta en bra modell och sedan bild om du skall sy upp den i kina?
  • Myrmor

Du ser..det ÄR meningen att jag ska vara tärning istället . Jo tror att det får bli en kina.. så får jag knåpa ihop en själv (som danielaa, länge sen man såg henne, är hon kvar i norge??) .

Tx2 skrev 2008-09-19 23:12:03 följande:

Nu har jag spöat skiten ur tre killar i ett våldsspel på xboxen. Fingrarna värker.artist: den var ju jättesnygg. Draperingar skall ju vara bra, men blir det inte knäppt med bandet? Tänker på den bruna som du provade och satt väldigt fint. Alexia hade en massa tärnklänningar som kanske passar in på den modellen/stilen du vill ha www.alexiadesigns.com. Kolla på bridesmaids, men även på dem andra om du vill ha lite mer vid i kjolen, fast dem flesta var axelbandlösa. Kanske skulle kolla mer på tärnklänningarna så kanske vi kan hitta en bra modell och sedan bild om du skall sy upp den i kina?
  • Tx2

Tärning och aldrig gift
    Då jag tyckte den bruna satt jättefint, alltså axelbandlöst och snygg vidd i kjolen så kommer en massa länkar på klänningar so kanske kan vara något. På vissa kan man se baksidan med band.
    En sådan här? El..
    www.alexiadesigns.com/main/informal.php
    www.alexiadesigns.com/main/
    www.alexiadesigns.com/main/bridal.php
    www.alexiadesigns.com/main/alexia_II.php
    El vill du har mera vidd och inte axelbandlöst?
    Vilket kinaföretag satsar du på?
    Hon kanske har åkt till kina för att skaffa klänning

• Myrmor

Jättesnygga, men axelbandslöst känns fel. Hojta om du hittar något som är v-ringat med samma feeling! ¨

Tx2 skrev 2008-09-20 11:06:55 följande:

Tärning och aldrig gift Då jag tyckte den bruna satt jättefint, alltså axelbandlöst och snygg vidd i kjolen så kommer en massa länkar på klänningar so kanske kan vara något. På vissa kan man se baksidan med band.En sådan här? El..www.alexiadesigns.com/main/informal.phpwww.alexiadesigns.com/main/?p=210www.alexiadesigns.com/main/?p=208www.alexiadesigns.com/main/?p=215www.alexiadesigns.com/main/?p=189www.alexiadesigns.com/main/ vill du har mera vidd och inte axelbandlöst?Vilket kinaföretag satsar du på?Hon kanske har åkt till kina för att skaffa klänning
  • SweetSun

hallå baver! Jag såg inte att du frågat förut! Det ska väl gå bra! om du bor i närheten, kan du ta dig till samma ställe som artist?

• baver

hej, vad snällt..jag tar mig själklart ner till artist också. då syns vi på fredag! berättar er om klänningsjakten sen..nu ska jag entertaina mamma och syrran lite till.

• Myrmor

Baver: jaaa berätta, är nyfiken på hur det gick!!

Igår var jag och A ute och fin-käkade. Han hade fått ett presentkort på 2000kr på en thörnströms kök när han vann nåt pedagogiskt pris förra året. Det var superroligt, men svårt att hålla sig för skratt, vi ÄR verligen inte den "sortens" männsikor om ni förstår vad jag menar. Tillbringade kvällen med att få in nio rätter med en liten "klutt" av något oidentifierbart på en jättetallrik medan en pretentiös servitör förklarade att klutten var en "lökcreme på fänkålspuré med sparris-skum och ett kummin-flarn" eller nåt sånt . Men väldigt roligt! Tyra hängde med farmor och farfar och hade jättekul (hon sover helt utslagen nu ).

Ha en mysig söndag!!

• Tx2

Minns att när jag var där med mitt kompisgäng på thörnströms så hade alla laddat ordentligt och inte ätit något under dagen vilketmedförde att killarna gick hungriga därifrån. Ingen som vågade säga till om att dem fortfarande var hungriga, så vi nallade clementinerna som dem hade som dekoration.. Men då var vi unga och oerfarna

Nu har jag satt förbud för mig själv att titta på fina klänningar på nätet. Finns så mycket fint, men jag måste prova prova. Förstår inte hur jag bara skall kunna välja en. Lycka till med provandet idag baver! Och vi får se till att artist får provat en massa v-ringade klänningar på onsdag så att du inte en "bra överdel" som du kan ha som mall för klänningen.

Bröllops-planerandet har tagit små Tyra-steg framåt. T har frågat sin marskalk (el snarare jag då T inte kunde säga vad han ev skulle kunna bistå med), men han fick inte reda på datumet då det säkert skulle spridas väldigt snabbt. Så nu är det avbockat. T har även meddelat sina föräldrar om datumet. Jag provade min införskaffade skärmaskin och testade att gör placeringskort (i fel färg, men nu vet jag vad man kan roa sig med i höst), skissat på vigselprogrammet och (nog) bestämt vilken text variant vi skall ha på den första sången under vigseln.

• Bullen73

Linn: Jo, något slags havstema kanske det blir, har inte tänkt så långt än. Vet inte ens vilka färger vi skall ha som tema. Blått är väl havstema

Oj, ni har kommit långt med klänningar osv. Jag måste också prova snart!!! Men får inte tummen ur. Har ju tyg som mamma har köpt i Kina, får väl sy upp något, men måste ju prova vilken modell man skall ha.

Åh, Thörnströms kök, har varit där en gång bara, men det var verkligen toppen tycker jag. Synd att ni inte uppskattade det, nästa gång får ni skicka mig istället

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2