• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Tx2

Skille: Skitsnygg! Vart hittar man en sådan? Gillade färgen och broderiet på den.

Bullen73: Folkets hus, där fixar vi allt själva. El ja, vi gör inget själva mer än kanske dukar o pyntar o köpt alkoholen. Maten "cateras", kommer finnas personer som serverar och våra föräldrar som städar Så vi gör inget själva under själva bröllopsdagen el dagen efter.

baver: Lycka till i klänningsjakten! Du skulle väl oxå ut på jakt?

• Bullen73

Tack för välkomnandet baver!

Skille: Ser ju toppen ut med villaodinslund! Klänningen ser jättefin ut, gillar färgen. Är det temafärgen på bröllopet? Gillar också buketten med kallorna i ditt galleri!

Ha en bra helg allihopa.

Kram

• Linn74

Bullen73: Välkommen! Marstrand låter underbart, kan bara inte låta bli att fråga om ni ska ha nåt havs-tema?? :)

Prova brudklänningar låter roligt, hoppas ni hittar nåt bra tjejer! Remanns har ett bra utbud (har iofs bara Helens i Kungälv att jämföra med men de hade väl en knapp 10-del av Remanns). Jag har själv beställt min klänning därifrån. Man blir ju helt sjuk när man går in i en sån butik... Vilken tjejdröm!!!

• Linn74

Den är jättefin!!

skille skrev 2008-09-19 15:41:26 följande:
    Hva synd dere om den rosa kjolen i galleriet mitt?? funderer på om mine søstre skal ha slike...
  • Linn74

Har ni börjat fundera på dukning och dekoration osv? Det är vad som upptar största delen av min tankeverksamhet just nu iallafall!

Vår tanke är att vigas utomhus, och vi vill gärna ha en brudbåge. Är det nån som har erfarenhet av hur man klär en sån och vad det brukar kosta? Ska den stå bakom stolsraderna så att man liksom kommer in genom den, eller ska den stå strax innan själva vigselplatsen där framme??

Vi har bestämt att vi ska köra enkel dukning (det som herrgården ordnar) samt fixa några smådetaljer själva, servetter i matchande färg (vilken färg det nu blir). Jag har iallafall beställt guldkonfetti i form av små hjärtan som jag tänkte strö över borden.
    Har ni några bra tips på hur man kan göra det lite mer originellt med placeringskorten?

• Myrmor

bubbelfredag:

artist
    Tx2
    Skille
    baver
    sweetsun
    MD2009

Nån mer som ska med?? Ska bara mata tyra, sen berättar jag om stora klänningsdagen

• Tx2

Bubbelbubble! Mmm

Skille: Gillar Vila-klänningarna, bra pris på dem. Vi hade liknade Vila-klänning när vi var tärnor. Bara att köpa o kräva pengarna av pappsen

artist: vill höra hur många klänningar du provat!

Linn74: Misstänker att vi kör vitt som grundfärg på dukningen och svarta detaljer i form av festprogram, bordsplacering och rosblad. Slänger kanske in lite grönt i form av äpplen el lime i vaser. El... inte kommit så långt i tankeverksamheten mer än dem tre svarta detaljerna.

• Myrmor

Skille: Fin klänning, min kompis har den i grått!

Tro det eller ej, men till och med den här klännings-skeptikern hittade en som hon gillade . I trollhättan av alla ställen, en aspera, ska kolla i gbg om de har den i min storlek, den jag provade idag var två nummer för stor. Tror ändå att det blir en kinaklänning (är kär i den i mitt galleri), och om den ser ut som skit köper jag nån/mamma syr drömklänningen.

Finns ingen klänning jag provat som jag känt är "the one" ännu.. Var på svahns, bloms, helens, och dreamnette idag. Provade allt från underliga marängliknande skapelser till hollywood-glamourgirl-klänning. Riktigt roligt! (även om varenda jäkla klänning tycks vara av standardtyp (axelbandslös/halterneck med broderier/stenar/drapering/lull-lull . Inte min grej. Här är en länk till den enda som kom i närheten av mitt gillande:

www.asperabride.com/ (nr 4230)

..fast jag provade den med band under bysten och i vitt då såklart. Är alldeles matt efter allt provande, men det var riiiktigt roligt!!!

Nu ska jag ta ett glas vin och hångla lite på min karl som kommit hem från sin konferens (när tyrorna sover... ) Ser fram emot bubbelkvällen och remannsattacken! God natt tjejer!

• Tx2

Nu har jag spöat skiten ur tre killar i ett våldsspel på xboxen. Fingrarna värker.

artist: den var ju jättesnygg. Draperingar skall ju vara bra, men blir det inte knäppt med bandet? Tänker på den bruna som du provade och satt väldigt fint. Alexia hade en massa tärnklänningar som kanske passar in på den modellen/stilen du vill ha www.alexiadesigns.com. Kolla på bridesmaids, men även på dem andra om du vill ha lite mer vid i kjolen, fast dem flesta var axelbandlösa. Kanske skulle kolla mer på tärnklänningarna så kanske vi kan hitta en bra modell och sedan bild om du skall sy upp den i kina?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2