• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Vendel och Angelica

hej hej

hoppas att alla har en bra helg i regn rusket!?!
    Jag har äntligen M2b hemma igen om än bara en vecka!

Igår så bara blev det så att vi köpte brudkllänning och Mannens kläder vet inte hur det gick till riktigt men Remanns hade sååå bra priser och tja vad göra
    Så ska era killar ha Frock coat så är det 2500.- för kostym (som kan sys om till en vanlig kostym) skjorta, väst, manchettknappar, "slips" så det är hela kitet!!
    Sen så har de 20% på allt på dam, utan det som är nytt såklart. Så för mig blev det klänning, diadem och slöja bara sådär
    o det bästa av allt klänningen sitter som juten och det är en stl 36 hahaha *fjant jag vet*
    Ska hämta allt i veckan, vi hade inte bilen igår så det var inte så bra att ta det på vagnen!

vad gäller SB så har jag ingen aning vad jag vill ta för kort... får väl ta o spana runt lite och leta inspiration... och fixa figuren... klänningen må vara 36 men jag är inte 36 *asg*

Carolina har ju redan grattat på FL men grattar här med!! blir det dop och bröllop på samma gång nu då?

Tx2 härligt med en personal planner i artist

kram på er

• skruttgumma

Åh, jag ska till Remanns på lördag med mamma och syster. Tänk om jag oxå hittar KLÄNNINGEN!!!

Fast jag ändrar mig ju hela tiden..
    Skulle oxå haft en personal planner

• Tx2

Angelica: Vad kul med kläderna. Vad blev det för klänning? Har du bild på dina inköp?

MD2009: vad var det jag skulle handla för dig i usa?
    Hoppas att jag hittar snygga o sköna underkläder som jag kan ha på bröllopet och en outfitt för dagen efter. Tror att vi enades om att ta in på ett enklare ställe på bröllopsnatten och ta in på hotell på söndagen. Jag hoppades på spa, men T är inte så förtjust i spa. Någon som har tips på något bra hotell i göteborg el runt omkring?

• Vendel och Angelica
    klänningen finns i mitt galleri!
    Har ingen bild på Slöja och tiara ännu, ska fixa det

Nu ska jag nana, ska upp i ottan im... bläää

kram
    Tx2 skrev 2008-10-05 20:46:56 följande:
    Angelica: Vad kul med kläderna. Vad blev det för klänning? Har du bild på dina inköp?MD2009: vad var det jag skulle handla för dig i usa?Hoppas att jag hittar snygga o sköna underkläder som jag kan ha på bröllopet och en outfitt för dagen efter. Tror att vi enades om att ta in på ett enklare ställe på bröllopsnatten och ta in på hotell på söndagen. Jag hoppades på spa, men T är inte så förtjust i spa. Någon som har tips på något bra hotell i göteborg el runt omkring?
  • Tx2

Jättefin klänning! Förstår att du är nöjd. Sov gott

• skruttgumma

Tx2: vi ska vara bröllopsnatten på Fars Hatt. De har ett speciellt bröllopserbjudande. Vänner till oss var där och var jättenöjda..

Nån som vet var man hittar snygga tärnklänningar som inte kostar multum?

• MD2009

Vendel o Angelica: Fin klänning! och skorna var superläckra!! Var har du hittat dem?

Tx2: Köp Clear eyes, 2 st eller gärna 3. Jag har ej kontaktlinser (tror det finns olika sorter men ta en vanlig). Ska jag sätta in pengar nu direkt innan du åker - vet inte vad de kostar men kan ju sätta in ett par hundra eller nåt...

• SweetSun

skruttgumma; ja vi har också bokat fars hatt! Tror det blir bra!! Lite trist att man inte får njuta allt för många timmar, men det är värt det endå känner vi!

• Tx2

Bekant till mig var där i somras nu när hon gifte sig, inte bröllopspaketet men svit. Hon var missnöjd då hon tyckte att det var slitet. Första natten för vår del blir på ett B&B-aktigt ställe och så tar vi in på något trevligare ställe på söndagen.

MD2009: vi löser med pengarna efteråt. Vet inte om jag kommer hitta det du vill ha.

• SweetSun

tx2; jag kan tänka mig att det är vanlig "stadshotell" - kvalitet, men vem bryr sig om det när man bara har ögon för varandra sen har man ju en egen jacuzzi, det ska bli skönt!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2