• _elin_

    någon med erfarenhet av viktklubben?

    precis som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon här som har erfarenhet av viktklubben.se ? Jag funderar på att testa detta, känner att jag behöver lite hjälp att motivera mig och att komma igång med träning och bättre mat.

    Är viktklubben bra? krånglig att använda? ger det resultat samt får man "hjälp" både med kost och träning eller handlar det bara om kosten?

    många frågor, tacksam för svar och inspiration! :)

  • Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?
  • 16 aug

    _elin_: står det inte något på Viktklubbens sida? Har för mig det..

  • 16 aug

    ad som rekommenderas till nattarbetande är att försöka äta precis innan sitt arbetspass och minimera intaget av mat under timmarna mellan 12-06. Sötsaker ska undvikas då kroppen under natten har svårt att reglera blodsockret, dessutom ger det inte någon uppiggande effekt. Precis som under dagen är vatten vad som rekommenderas att dricka. Försök att inta små och lättsmälta måltider. Kom ihåg att trötthet felaktigt kan tolkas som att man är hungrig varför man ofta får ett ?sötsug?. Förbered därför maten innan arbetspasset så du vet vad och hur mycket som du stoppar i dig under ditt arbetsskift. Det är lätt att ge vika för frestelser när man är trött.

    Hittade detta på Metro..

  • _elin_

    toppen, tusen tack 16aug!!!
    ska se hur jag mår i mon, och hur jag löser det med mat imon natt. Känns som nattarbete annars kan vara en risk att gå upp i vikt! inget kul!

  • Skottdagen2008

    sitter framför tvn och väntar på desperate housewifes.

  • _elin_

    sitter här på jobbet, klockan är 02:50 och än så länge är jag inte hungrig!
    Åt middag vid 19 tiden, börja jobba 21. Vid 24 drack jag en naturdiet färdig shake. Och som sagt, ännu är jag inte hungrig! Ska försöka äta en ordentlig frukost framåt 06 kanske, slutar 7 så borde kunna gå och lägga mig strax efter 8.
    Så blir det la "lunch" när jag vaknar sen!

    hoppas ni alla sover riktigt gott just nu ;)

  • _elin_

    så nu får jag snart gå hem. Åt frukost nu vid 05:40 tiden och då va jag hungrig. Längtar redan nu efter den god, lång och mysig frukost/lunch jag ska äta när har har sovit ut.

  • Skottdagen2008

    har inte fyllt id agboken idag för jag vet att jag gick ovanför gränsen. suck!

Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?