• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Pumpkin

    När jag tänker färgtema så är det: Blommor, dukar, övriga dekorationer, M2Bs kläder, tärnans kläder osv...

  • lillithsmamma

    Madeleene jo då kommer man kanske lite billigare undan.

  • June20

    Madeleene:
    Jag har hittat ett företag här i GBG som beställer in korsetter från Frankrike(riktiga korsetter tex viktorianska). Själva företaget i sig kan även göra en del sömnad åt en så dem ska antagligen sy upp min kjol med.
    Jag hittade en klänning på en hemsida och tyckte enbart om kjoldelen så hela överdelen e en annan. Svårt o förklara hur den ser ut. Har ingen hel bild på hur kjol o den "nya" överdelen ser ut ihop utom i mitt eget huvud. Men jag har bilder på Svartbrud annars som du kan titta på.

    Färgtemat har jag tagit från brudbuketten samt lite extra med guld och svarta detaljer som inte finns med i den. Det bara rullar på o man tar dem som e ens favorit färger typ....inget fast direkt.

  • Lanzara

    Gokväll!!

    Nu kan jag ju berätta om hur vi träffades och blev ett par. Redan när jag gick i sjuan var jag "hemligt kär" i honom jag nu är tilsammans med. Jag ansåg att han var helt min typ och trodde att med honom kunde jag få ett lyckligt liv. Men han var tre år äldre och i den åldern spelar verkligen åldern en betydlese. Vi var vänner och skickade sms ibland men inget mer.
    Ett par år gick och jag hade ett niomånaders långt förhållande med en annan kille. När vi bröt upp (jag)och det blev verkligen ett helvete kan man säga...Och jag var bara knappa 15 år! Han var helt utom sig och hotade nästan med att ta livet av sig, började dricka mycket och störde mig på flera sätt veckorna igenom. Det blev en massa skitprat om att jag hade gjort fel o.dyl. så de månaderna var verkligen de mest uppslitna i min ungdomstid och jag mådde lite psykiskt dåligt.
    Jag bestämde då att jag skall vara singel tills jag är 25... Men de planerna gick i kras, lyckligtvis an man säga! Ungefär 4 månader efter att det hade blivit slut med exet och det hela hade lugnat ner sig började jag och min dåvarande bästa vän vara tillsammans med fyra killar i "gäng". Mitt ex fanns bland dem och också min blivande... Så när jag och min blivande började fatta tycke för varandra och när det efter en månad ungefär började märkas också blev stämningen lite spänd. Det slutade med att gänget upplöstes, och jag och min blivande inte visste hur vi skulle fortsätta, ifall vi kunde utveckla vår relation.
    Men vi började ändå vara tillsammans på helgerna och ibland inne i veckorna ensamma. Vi sade att vi inte "friade" (om ni änvänder det uttrycket i Sverige?!) åt andra även om vi ofta uppförde oss så när vi var tillsammans. Vi båda behövde tid att fundera och utveckla vår relation för att se om det verkligen var något att bygga på. Det var lite mycket för mig efter det hade blivit slut med exet och hans pappa hade just fått reda på att han hade en allvarlig obotlig cancersjukdom (som han fortfarande lider av och har antagligen bara några månader kvar). Vi behövde alltså båda någon vi kunde lita på, prata ut med och få tröst av.
    Det hela ledde till att min blivande frågade på kvällen 31.1.04 om vi inte hade "funderat klart" nu och på det sättet officiellt också kunde vara tillsammans, på riktigt. Jag tyckte att, "jaa det har vi väl nog" och kastade en blick på klockan. Insåg att den var halv 12 och frågade om vi inte kunde "fundera" en halvtimme till för att säga att vi blev ihop 1.2 isället, trevligare datum! Så blev det och vi firade det hela med en kyss... Lite löjligt men vi har i alla fall något att skratta åt när vi minns hur det hela började, med att "i smyg" hålla handen och liknade när vi ännu var i "gänget". På den vägen vandrar vi ännu idag och hoppas att vi alltid skall göra det, trots att vi har insett att alla dagar inte är en dans på rosor.

    Hmm... Så var vår historia slut. Grattis om ni orkade läsa igenom den!!

    Madeleene: Vår budget här på BT:s verktyg ligger nu strax över 120 000kr inklusive bröllopsresan. Men det ändras ju antagligen lite... Hoppas inte så mycket uppåt bara!!

  • MrsNyberg2B

    Lanzara - Haha.. Jag skulle vara singel tills jag blev femtio! Det dröjde till dagen efter, då träffade jag älsklingen... :-P

    Märker att det var ett tag sen jag var här.. Ska försöka hinna i kapp nån gång, men det är inte helt lätt att hinna med. NÄSTA sommar ska jag vara ledig iaf en period (så jag kan planera - hehehehehe).

    Undrar hur svårt det kan vara att få in bollen i mål. Frustrationen är ju enorm... *stapplar iväg ut ivardagsrummet och tillbaka till TVn*

    *

  • Lanzara

    MrsNyberg2B: Haha... och här sitter vi och planerar bröllop för fullt! Jag måste också erkänna att jag har lite svårt att hinna hänga med och vara "skriftligt aktiv" nu... Brukar vara in och läsa oftast minst en gång per dag men ofta har jag för lite kraft att aktivera hjärnan och börja röra på fingranra... Men det är ju bra att andra är duktiga på att hålla liv i tråden, alltid roligt att förja med i diskussionerna. Jag jobbar nästan hela dagarna känns det som, men nästa vecka far vi till sthlm och då får jag vila ut!!

    SKÖNT att jag inte behöver engagera mig i matchen. Är inte speciellt intresserad av fotboll, och när inte Finland deltar så...

  • Lanzara

    En liten rättelse: Kanske jag inte direkt får vila ut i stockholm antar jag, men i alla fall vara ledig och göra det jag vill... (springa i affärer... )

  • Snitte- 5/7-2008

    Halloj brudar ja här hade det verkligen skrivits june20: jag är bosatt i värmland, en bit utanför Karlstad. :)

    Lanzara kul att höra om "er historia" kände igen mig lite där med exet och så... hade också ett tufft uppbrott och min ex började ta starka tabletter och hotade med att ta livet av sig och började hota både mig och andra i vår omgivning :( usch... så jag var lite trött på killar men så kom ju min DRÖMprins och jag kunde bara inte motstå honom!! Snacka om att han fick skit från mitt ex i början.... :/

    hmn,.,, vår budget ligger nog på 50-60 000 exl resan.. hoppas vi kan hålla det... :)

  • Snitte- 5/7-2008

    Just ja måste bara fråga...
    Är det bara jag som frömmer mardrömmar om bröllopet?

    jag drömde inatt och har typ drömt 5 grr till att vi plötsligt är på dagen D och ska gidta oss och att INGENTING är klart... usch jätte hemskt man typ står där ,med en jogging dress och skit ful i håret och ska gå in i kyrkan och säga ja....
    panik!!!!!
    har ni drömt något liknande eller är jag knäpp?

  • June20

    Madeleene:
    tror vår budget gick från 55 till 60 000 nu sist, HUR? vet ja inte alls :( har fortf inte listat ut vad det var som höjde priset??? Grrrr....

    Jag känner ev igen liiite med folk som försöker hota folk med sitt eget liv mm. Det var en kille som va några år yngre än mig just då när vi träffades o ja ville bara hänga/ha kul ihop men han påstod att han blev dökär...-jag misstänker att han mådde dåligt o höll sig fast i vilken person som helst som kom honom relativt nära. Så jag sa ifrån att jag var inte intr av ett seriöst förhållande samt ville def inte vara med någon som tom blir avensjuk på mina vänner-jag fick inte ens träffa mina kvinnliga vänner!
    Så han hota med o skära handlederna etc Första gången så blev ja arg/förbannad/lessen o var tvungen att åka dit o kolla läget men sen visade det sig att det bara var "fusk skära sig" o han hade bara rivit lite med en plastbit när han ägde sax/knivar ändå...då e det liksom inte mod nog att göra det. Sen senare sa ja åt honom på skarpen att ja va inte intr av ett förhållande mera med någon alls o att jag tyvärr inte orkade själv att stödja nån som mådde så dåligt för han skulle dra med mig ner i hans helvetet så ja bröt eftersom han inte lämnade mig ifred ens för en dag utan ringde mig runt 6-10ggr om dagen, då freaka han loss igen o hotade om detta. Ja blev förbannad o ringde upp hans morsa o sa att jag orkade inte ha kontakt med honom o att hon borde ringa o kolla läget med honom TROTTS att det var mit i natten för ja ville inte chansa att han började blöda el dylikt men ja tänkte INTE låta honom dra med mig ner o känna mig skyldig för nåt jag inte kunde hjälpa. Han var väldigt dålig redan innan jag ens träffade honom så jag förstod att jag kunde inte hjälpa honom utan han behövde stöd av proffs istl.
    Det var precis innan jag träffade på m2b också :) också en anledning till att ja inte var intr av förhållande i början när ja träffade m2b, vi hade ju båda råkat ut för osaliga andar o behövde bara ta en dag i taget. Men sen blev vi jätte kärlekskranka på varan istl :P

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2