• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

Se så brudar, kom tillbaka!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Madeleene

snitte: Jag får ta och läsa tråden från början någon dag Okey, vilken tur, det kommer nog komma några konstiga frågor från mig. Åh juli bröllop är fina dem, hade jag också velat ha men inte sambon. Han vill ha det lätt att komma ihåg datumet.

Oj, enbart de närmsta hade jag tänkte mig. Tror nästan gubben min är på den idéen. För något jättestort vill inte jag ha allafall. Kanske max 50-60 gäster som äter. Sedan funderade vi på om vi skall bjuda till kyrkan också. Typ bekanta får komma till vigseln och de närmsta får komma på mottagningen.

• Snitte- 5/7-2008

Vad tråkigt att höra JUNE20... :(

Jag tycker det är helt rätt av dig. gör det hon har bett dig om du och det du tackat ja till men sen får det räcka... det ska ju vara kul med bröllop inte jobbigt... :(
    Tycket inte att hon kan kräva att du ska hyra en klänning för 1500 då kan hon stå för den kostnaden...

• Pumpkin

Just ja, vi hade också tänkt oss 080808, men nu lutar det åt midsommarafton 2008 istället. Det blir alltså 20/6-08!

• Snitte- 5/7-2008

Madeleene: jag tänkte bara sätta ut en annons och så får de som vill komma till kyrkan.. men jag tror jag bara ska skicka inbjudan till de som ska komma till festen.... hmn men vet inte än..

• Madeleene

Tack MsNordqvist.

Då skall jag ta och ställa mina konstiga frågor här Oj, okey.. då vet man ungefär vad som komma skall då med andra ord.

Det kommer att komma frågor. Skall ta och sova lite nu och fundera lite på hur man kanska vill ha ha det.

Tack igen.

• Madeleene

Snitte: LYCKA till imorgon. Åh det där med annons får jag allt lägga på minne. Va smart. Tack för idéen.

• June20

Madeleene:
    vart bodde ni i vårt avlånga land? :)

• June20

snitte:
    jo det e ju lite trist spec när ja igetligen inte hade råd med möhippan heller men ville göra nåt liiiitet ialf men vet inte riktigt om det var det hon hade förväntat sig direkt, det ja gjorde då...kanske hon verkade lite besviken el nåt..hmm men det är också en typisk del av henne att tro att man har råd/tid med grejer precis när hon ska göra/vill göra något. Tex grilla(el annat) frågar hon jämt sista minuten då det e försent för oss att handla saker el vi har redan planer, för hon frågar alltid samma dag el dagen innan när allt e stängt o vi hinner inte hitta engångsgrill/kött etc i tid. Sen nrä vi frågar något o passar på flera dagar el mera än en vecka innan så säger hon att vi får se jämt o sen i sista minuten säger hon nej till oss istl! Det e inte ofta ja frågar eftersom jag vet vad svaret komemr bli till 99%. Hon e bra o ha som vän utom när hon kör sina små ego rejs.

En annan sak som ja e rätt lessen för e att hon frågar alldrig själv om vårat bröllop tex -Har ni kommit på något nytt el hur går det med det där?? Utan ja får alltid dra upp o säga vad som hänt o vad som e bra. Jag säger det inte hela tiden eftersom det hade vart tråkigt om det var det enda som vi prata om nånsin men man kanju fråga nåt liksom. Det enda som hon direkt frågade som ja minns var vat festen skulle vara o det va på möhippan o då sa ja hellre att det vill ja vara hemlig om än så länge - pga tyvärr misstänker ja att hon hade kopierat till vis del. Eftersom dem härmar med överhuvudtaget ha ett bröllop nu direkt så dem hiner innan oss. Börjar hålla saker för mig själv nu mera snarare än o såga nåt alls.
    Annars har hon mest komenterat att hon hoppades vi inte skulle göra samma misstag som 2 andra bröllop hon vart på själv senaste året. Där kan ja ialf hålla med henne att det tänke vi inte göra eftersom båda dem bröllopen var som en begravning i stämmning/mat/dansväg.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2