2008 Sommarbröllop, tråd 2
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
Madeleene - Det är väl ingen annan än du som vet vad du vill (eller ni då, i det här fallet, men iaf). Det kan ingen annan känna. Kör på. Tycker jag!!
Nu har vi ändrat datum, och färgtema (jag bara undrar hur det kommer att bli till slut - väldigt intressant...) således, blir det 17/5 2008, och färgtemat bli vitt och limegrönt. Enkelt, snyggt, och inte så rörigt... (tyckte vi, ska jag väl tillägga....) Dock föll ju idén med tapeten, om vi inte skulle hitta en rulle limegrönt... Fast jag har hittat världens finaste små sidenband med hjärtan på, i bokaffären - funderar på om man ska ta och köpa några meter direkt, när det lixom finns.. Tänk om det är borta om två år, vad ska man göra då???????? Hur mkt grejer har ni andra egentligen redan köpt??? (om något)
Vänta lite nu var har några tjejer som kom hit tagit vägen ? undrar hur de går för dem
MrsNyberg2B
Jag har inte köpt nått
Madeleene
Kul att jag kan säga nått rätt
MrsNyberg2B: Tack för uppmuntran. Så sa även sambon min att jag skulle strunta i den vännen. För hon har ett väldigt rörligt liv, hon kan knappt ta hand om sig själv och han sa att hon var avis på oss för var vi vet.
Vad hade ni för datum innan? Jag tycke det låter som väldigt fina färger jag. Blir nog att vi kommer börja handla i slutet av sommaren.
MsNordqvist: tycker du är duktig på att säga mycket rätt jag
Madeleene:
hur gammla e ni då? beror lite väl på ens personlighet o vad man igentligen vill ha ut ut livet o när för senare kanske man planerar in något större så då e bra o klarat av både bröllop o barn liksom.
MrsNyberg2B:
Jag har köpt detta el äger redan(håll i er! :P ja tror det blir långt):
*Sidenrosbuketten inkl dekorationer för jag har fixat från mitt extra jobb.
*Korsagerna same there.
*Garderober till kläderna hitta för 15kr st på 2nd hand.
*Tiaran eftersom vi hitta den på en antikbutik o ja bara älskade den!!
*Äger redan en passande väska (el om ja ändrar mig får ja väl sy en dårå men har inte bestämmt 100 på den ja äger men det lutar ialf åt det hållet).
*Brudskorna
*Manchetknapparna(äger han sedan tidigare).
*Brudgummens kavaj/byxor ägde han redan.
*Köpt tyg så ja kan sy pastrongen.
*Tillverkat en nål till pastrongen men även köpt extra "broch" om han vill byta(kostade 10kr 2nd hand så inte farligt).
*Candelabrar, 4st,för borden eftersom alla festlokaler har enbart silverfärgade o det matchar inte vårt tema.
*Några av dekorations banden men inte alla.
*Grejer från Panduro så ja kan göra vår egna spec tårtpar men ja har inte gjort klart den.
*Grejer så ja kan tillverka ett eget halsband.
*Test papper mm så ja kunde se o testa o göra en inbjudan.
Men det e ju inte ens i närheten färdigt med ens dekorationer....vi har ju inte heller bokat grejer än riktigt så kan man ju inte köpa maten nu heller ;) ingen armens ärtsoppa precis HAHAHA
June20: Vi blir båda 23 i sommar och kommer vara 25 när vi säger ja till varandra. Barn har vi redan börjat pratat om och även försöker ... är väl sånt hon irriterar sig på att vi kastar bort våra liv. Men så ser inte jag det. Men det hon sa har jag nu glömt.
Låter som att du har en hel del.
Hm vad tror ni en kostym kostar på ett ungefär? Sambon har/hade en som han hade på studenten (använd 1 gång) tyvärr så är den borta. Fast vi kanske finner den.
Hej!!
MsNordqvist: TACK det är ju sånna jag vill ha!!! :D
Votivljus... hmn jag ska ha ljusparty om 2 veckor och jag kollade i deras katalog
wwww.partylite.se eller com kommer inte ihåg.. där har de lila votivljus typ höga värmeljus.. :) och en massa annat fint :)
jag har också inhandlat en del:
*Korsetten till mig
* lila fluga + maggördel till min karl
* lila sidenbad
* tiara
*slöja
*tryckta servetter (med våra namn och datum)
*rosenblad
*polaroidkamera (i lila :D)
* gästbok men vet inte om vi ska ha den
* hårnålar
* testpapper till inbjudan
* alldelles för många stämplar :)
*nageldekorationer
*kortplaceringshållare som vi nog inte kommer använda :(
*lila blommor att strö ut på borden
*silverkonfetti
Tja det var lite det fylls på varje dag:)
Tihi måste skriva något roligt, tror vi har hittat ringarna. Vill ha enkla ringar som passar förlovningsringarna och jag tror vi har gjort det.
Nä vad kul!!!! har du bild?