• lillsmurf

Augusti 2005

Hittar ingen Stockholmstråd för oss brudar som gifter oss i augusti 2005, så då startar jag en nu! Vore kul att diskutera planering och annat här på BT, utbyta massa tips på affärer och annat här i Stockholm!

• Svar på tråden Augusti 2005
  • Bröllopstokiig

Jenny+Thomas,
    hon tar 2000 kr för håruppsättning+makeup och hon tar 1000 kr för min tärna vad gäller håruppsättning+makeup. Sedan tar hon 200 kr för hembesök. I detta ingår även konsultation. Jag tycker det blev ett bra pris. Hennes namn har jag hittat här på BT på rekommendationer och hon verkar supergullig när jag har pratat med henne på telefon. www.ceciliabelven.se
    Du får hemskt gärna plåga mig, det är alltid kul att kunna hjälpa till.
    Du kan också maila mig: mia@fsl.se

• visinge

lillsmurf: låter kul med BT träff, kanske får man till det och kan följa med.....

• Veronika

Visinge

Ang priset på Såstaholm, tror att det kan vara så att man betalar 1900:- om man har festen där? För vi betalar nämligen 2500:-.

• lillsmurf

Visinge - det skulle vara jättekul! Om du kan, kan du ju gå in på BT-tråden Stockholm och lägga till ditt namn i listan!

• mmmajzannn

Nu är jag klar med ALLA inbjudningskorten=))) Tjohoooo! Nu ska jag bara lämna dom till min kära vän som ska skriva i dom=) Jag = Lycklig=)

• annizzen

Visinge: Det var alltså du som snodde min make-up artist!

Kollade henne men hon var upptagen, men det ordnade sig, ska ha Make Up Institute istället, de kommer hem till mig och gör hår och smink för 2000 kr, dock ska cecilia göra mina naglar!

• lillsmurf

mmmajzannn - Avundsjuk är jag, ska ni ha handskrivna kort? Jag vet att man kan beställa handskrivna inbjudningskort, men det kostar visst skjortan! Men det kan man ju förstå, om någon ska sitta och skriva allt i en inbjudan för hand!

Än en gång, jätte avis!!

• mmmajzannn

Lillsmurf:

Jo, vi kommer att ha handskrivna inbjudningskort. Min kompis är jätteduktig på att skriva calligraphi, så hon ska skriva i dem=))

• mmmajzannn

Idag har jag ringt å bokat tid för makeup och naglar=))))

• visinge

mmmajzannn : Vad fick du betala?

• mmmajzannn

visinge:

För 1200kr för make och naglar + en provmake+ produkter för 350kr=))

• visinge

Det är ju lysande....bor du i Stockholm?

• vronk

Här är en till augustibrud.
    Måste skriva av mig lite ilska.
    Min blivande har lovat att ta tag i catering då jag ordnar mycket annat. Men har han gjor det än. NEJ. Trots att jag påmint honom. Så nu får jag ta tag i detta själv.
    Lite nyfiken. Vad har ni för mat?

• mmmajzannn

Visinge:

Nej jag bor i Luleå!

• mmmajzannn

vronk:

Vi ska ha en gigantisk buffe på vårat bröllop som vi ska fixa själv;))

• vronk

Vi ska vara i en bygdegård och vi har redan lokalen fylld av människor så vi får inte plats med buffe. Panik

Svar på tråden Augusti 2005