• lillsmurf

Augusti 2005

Hittar ingen Stockholmstråd för oss brudar som gifter oss i augusti 2005, så då startar jag en nu! Vore kul att diskutera planering och annat här på BT, utbyta massa tips på affärer och annat här i Stockholm!

• Svar på tråden Augusti 2005
  • Scarlett7

Ok, här kommer en sthlms brud då, bröllopet går av stapeln den 6augusti! När ska du gifta dig? Kommit långt i planeringen? Själv sitter jag å väntar på att tiden ska gå så man kan skicka ut inbjudningskorten!

• lillsmurf

Vi gifter oss den 19 aug, har kommit ganska långt, festlokal, kyrka, klänning, bestman, tärnor, toastmaster, mat, frisör, transport, gästlista är klart, väntar också på att få skicka ut inbjudningarna, (är visserligen inte klara)! När har ni tänkt att skicka ut era inbjudningar, har ni gjort de själv eller har ni beställt?

• vronk

Här är en till. Gifter mig den 27. Har inte kommit så långt som jag hade velat.(får motstånd från olika håll där folk tycker jag stressar) Har kyrka festlokal, ungefärlig budget, gästlista och bröllopsresa:)
    Håller också på att försöka bestämma oss hur vi ska göra med inbjudningar. Vore roligt att göra egna. Men det blir så många och så mycket jobb.
    Ska ut och leta klänning den 29.
    Några tips på var man bör gå?

• lillsmurf

Har faktiskt bara varit på två ställen i sthlm, bröllopsbutiken och Lillys, hittade klänningen på Lillys, som du säkert läst här på BT så upplever många servicen på bröllopsbutiken som väldigt dålig! Själv fick jag hjälp på en gång av en jättegullig tjej som plockade fram den ena efter den andra vackra klänningen, även på Lillys fick jag utmärkt service, men som sagt det verkar vara väldigt individuellt hur folk blir bemötta!

Får jag fråga varför du har mött så mycket motstånd, vilka är det som beter sig så och varför?

• lillsmurf

Vart ska ni åka på bröllopsresa?

• Jenny+Thomas

Hej!
    Vi ska gifta oss den 27:e. Har inte kommit så långt. Kyrkan och bröllopsresan är bokade. Lokal blir förhoppningsvis klart i veckan.

• lillsmurf

Ååh jag vill också boka bröllopsresa så snart som möjligt! Vad har ni bokat för resa?

• Jenny+Thomas

Vi åker till Aruba den 29:e aug och är borta i 10 dar. Längtar så!!

• Scarlett7

lillsmurf: jag vet inte när vi ska skicka dom, tänker ivarejfall sätta osa datum i slutet av maj eller 1juni. Om inte kocken säger annat!!! Tänkte göra egna inbjudiningskort, inga spciella, köpa silvrit papper och skriva med rosa text (det är färgtemat) så sen ha någon blomma eller stämpel på.

vronk: Jag var bara i en brudaffär och det var bröllopsbutiken, samma sak där som lillsmurf sa så har den fått dålig kritik här inne men jag fick kanon service!
    Var styr ni eran bröllopsresa?

• Förlovad

Hej hej..
    En till som gifter sig i Augusti, närmare bestämt den 20:e i Stockholm.
    Vi har bokat kyrka, lokal, fotograf och hår/smink.
    Tillfrågat tärnor,marsalker, toastmaster.
    Skissat på festprogram, inbjudningarna.
    Nu ska vi kolla på catering, tror att vi hittat en..vi ska iallfall ha buffé.
    Min blivande svärmor fixar transport mellan kyrkan och festlokalen och blivande svärfar ordnar transport för oss (brudparet)
    Ja vi har kommit en bit på vägen
    Lycka till i er planering!

Svar på tråden Augusti 2005