• lillsmurf

Augusti 2005

Hittar ingen Stockholmstråd för oss brudar som gifter oss i augusti 2005, så då startar jag en nu! Vore kul att diskutera planering och annat här på BT, utbyta massa tips på affärer och annat här i Stockholm!

• Svar på tråden Augusti 2005
  • Veronika

Hej alla augusti 2005 brudar!

När tänkte ni skicka ut inbjudan? Och vilket osa datum hade ni tänkt ha? Jag tycker det är så svårt när hela sommaren med alla semestrar ligger precis innan, så jag hade faktiskt tänkt skicka dem redan i mars. Är det för tidigt tror ni?

Jag letar hotell för bröllopsnatten nu. Vi hade bestämt oss för Crystal Plaza (för de har jacuzzi...) och var där och tittade. Nu när ajg ringde och bokade ( 3 dagar senare!!!) var hela hotellet bokat för konferens! Så ett tips om ni har ett specifikt hotell ni vill ha är att boka det nu!!! Vi ska kika på ett nytt i helgen och hoppas det är fint.

• Veronika

Oj, kanske skulle ha läst lite mer först... Såg att många andra också tänker skicka i mars. Min blivande svärfar tyckte det var PÅ TOK för tidigt! Men men, jag lyssnar inte på honom, han säger så mycket konstigt vad gäller vårt bröllop...

Tänkte ni köpa någon morgongåva till er blivande? Vi åker till Florida i 4 veckor på måndagen efter, så jag tänkte rycka upp varsin vit t-shirt till oss med guldtryck "Just Married!" Man blir ofta lite specialbehandlad i USA om de vet att man är nygifta ;) sen är det lite kul också. Jag kikade på www.rofa.se och de har jättebra priser!

• HannaK

Vi gifter oss den 6 augusti och har inte kommit speciellt långt. Vi har bokat lokal, båttransport, frisör och har precis börjat kika på vigselförrättare. Vi har börjat fundera på hur ceremonin ska gå till och toastmaster och sångerskor är tillfrågade. Budgeten är klar och vi har en lista med vad som skall göras. Det är väl det hela.

Vi klurar nu lite på hur inbjudningskorten och festprogrammet ska se ut. Vi har tänkt att designa det själva och sen trycka. Har någon något bra tips på var man kan göra det billigt så blir vi tacksamma! Även vigselförrättare är jobbigt. De vi har varit i kontakt med har antingen semester eller är bokade...

Men visst är det kul nu när man kan börja planera på allvar!

• Veronika

HannaK

Jag förstår vad du menar med vigselförättare! Vi är inte så kristna av oss att vi går i kyrkan så ofta. Då är det ju svårt att få en uppfattning om vilka som finns. Sen kom vi på en amerikansk som är helt underbar och hon brukar alltid ta sen semester så vi hann boka upp henne innan hon bokade sin semester! Och vi ska träffa henne på söndag! :D Vi ska väl bli utfrågade har jag fått höra av andra...

• CJW

Jag har tänkt ge min man en morgongåva. Det blir en "upplevelse" som jag vet att han önskar sig.
    (Man vet aldrig om han är här och tittar så jag törs inte skriva vad det är :))

Vi vet inte heller vilken vigselförättare vi kommer få eftersom kyrkan inte lagt sina semestrar ännu. Det kommer vara klart till april så vi får ge oss till tåls till dess.

• HannaK

Veronika - Jag blir galen på den där låååånga listan med namn som man inte har en aning om vilka dom är. Du får gärna tipsa om er dam eller någon annan du hör talas om! :)
    När gifter ni er?

• lillsmurf

Veronika - Nä mars är väl inte för tidigt då tänker vi sända ut våra!

Är så glad hittade en tiara idag på bröllopskällan! den är så himla fin med pärlor och massa strass, den glittrar massor, känns jobbigt att vänta i sju månader tills man får använda den men jag får väl gå omkring med den här hemma när ingen ser mig för då tror de väl att man är knäpp!!

Vi bokade vår bröllopssvit för redan två månader sedan! Känns kanon, jacuzzi var ett måste för oss, så det finns det också! Dessutom har vi bokat upp två nätter, vi gifter oss en fredag så vi tillbringar hela helgen på hotell, känns kanon, det svider lite i plånboken dock, men det är det värt!

• Veronika

HannaK

Våran präst heter Georgina Fornhammar och är världens mysigaste präst (tycker jag, fast jag känner ju inte till så många...) Kolla med henne. Hon hör till Danderyds församling.
    Vi gifter oss i Djursholms kapell den 27/8 och hon skulle jobba hela augusti tror jag.

lillsmurf

Vad bra! Då håller jag mig till min plan!
    Jag köpte min tiara för snart ett år sen via Ebay. jag skulle "bara titta lite" och hittade en som jag bara fastade för totalt. Jag tänkte "now or never" och så köpte jag den. Men den ligger fortfarande i sin plast, så jag har inte "fuskat" än! ;)
    Var har ni bokat bröllopsnatten? Jag har haft jättesvårt att hitta hotell med jacuzzi!!!

• lillsmurf

Veronika - Vi har bokat på Victory hotell i gamla stan. Du kan gå in på www . trehotell . se och kolla de har tre hotell ett femstjärnigt ett fyrstrjärnigt och ett trestjärnigt! Dessutom verkar alla hotellet verkligen små, mysiga och personliga, vi har fått otroligt proffesionellt och vänligt bemötande från Victory där vi bokat! Jag tror att det bara är juniorsviterna och sviterna som har jacuzzi!

• lillsmurf

Hur ska ni göra med sång i kyrkan, ska ni ha någon som sjunger! Vi skulle vilja ha en eller två låtar, men vi känner ingen som kan skulle kunna passa för att sjunga i kyrkan! Hur har ni tänkt, funderar på att kanske kolla med musikskolorna eller så!

Svar på tråden Augusti 2005