Augusti 2005
Hittar ingen Stockholmstråd för oss brudar som gifter oss i augusti 2005, så då startar jag en nu! Vore kul att diskutera planering och annat här på BT, utbyta massa tips på affärer och annat här i Stockholm!
Hittar ingen Stockholmstråd för oss brudar som gifter oss i augusti 2005, så då startar jag en nu! Vore kul att diskutera planering och annat här på BT, utbyta massa tips på affärer och annat här i Stockholm!
Tsm 05: Vi ska inte vigas i kyrka, utan på Såstaholm där vi ska ha festen. Vi har bokat en fantastisk präst som min syster & hennes man hade. Han heter Mats Furemalm. Om du vill ha kontaktuppgifter meddela mig. Annars kan man kontakta sin församling, för ibland så viger dom "utanför kyrkan" så att säga. Lycka till! När ska ni gifta er?
Jag sniker mig in på er tråd trots att jag är en Göteborgsbrutta från Örebro
Vi gifter oss också i augusti (6:e) och jag tänkte bara förhöra mig om när ni andra tänker skicka ut era inbjudningskort?
Vi funderar på början av april...
Hej alla
Jag är ny här. Jag ska gifta mig den 20/8 på bosjökloster utanför höör. Vi har bara bokat ställe, köpt klänning och nästan bokat resa. Jag börjar känna mig lite stressad när jag ser hur långt alla har kommit i planeringen. Vi har inte bokat musík eller fotograf men det står som nummer ett på listan just nu. Har jag glömt något?
Mvh maria
Labula - vi tänker skicka ut våra inbjudning under mars månad, tycker det är lagom!
Labula: Jag hade också tänkt skicka någongång i april. Men det hele beror lite vad de andra inblandade säger, som tex kocken. Ska träffa alla i bröllopsföljet och kocken idag för planering och utdelning av sysslor så forthoppnignsvis blir det ett datum satt för korten då!
Tingeling___
Våra föräldrar hjälper till lite, men det mesta har vi sparat ihop själva. Vi har sparat i 2 år nu! Tyvärr så kommer det nog bli fler gäster än vi egentligen hade tänkt, för det är så många man intge bara kan "räkna bort". Några kanske tackar nej... Självklart vore det kul om många kom, men som sagt så är man ju inte gjord av pengar!
Hej alla augbrudar!!
Nu är det äntligen klart med lokal till middagen och festen!!! Tjo ho! Ska börja funderar på allvar hur vi ska göra med inbjudningarna. Blir lite nervös när jag läser hur långt många har kommit i sin planering.
Jenny+Thomas, vilken lokal blev det för er del?
Det vart Nygårds. Träffade ägarinnan i lördags och hon var speciell!! Hon rabblade hur dem brukar göra och lät väldigt bestämd, men det gör inte så mycket eftersom det lät väldigt mysigt. Är dock lite nervös hur det ska bli med slutnotan, vi hade hoppats kunna ta med en del dryck men jag har läst i gamla trådar att det inte går alla gånger. Så vi vet inte riktigt hur vi ska gå till väga med det. Är rädd för om man frågar blir det ett tvärt nej!
Vad kul att ni fick Nygårds!! Det kommer att bli jättefint där, och jag tror hon blir lättare att ha och göra med inom sinom tid. Dom som har haft bröllop där har varit väldigt nöjda och maten är jättegod och trevlig serveringspersonal.