Augusti 2005
Hittar ingen Stockholmstråd för oss brudar som gifter oss i augusti 2005, så då startar jag en nu! Vore kul att diskutera planering och annat här på BT, utbyta massa tips på affärer och annat här i Stockholm!
Hittar ingen Stockholmstråd för oss brudar som gifter oss i augusti 2005, så då startar jag en nu! Vore kul att diskutera planering och annat här på BT, utbyta massa tips på affärer och annat här i Stockholm!
Här är en till som ska gifta sig i augusti, den 6 augusti. Vi kommer dock inte att gifta oss i Stockholm utan i Norrköping och Linköping.
Vi har faktiskt hunnit med en hel del, men det finns ju tusen saker till man kan planera.
Klänningen är köpt, lokal och kyrka bokad. Frisör, transport bokad och inbjudningskorten håller vi på att skicka ut just i dagarna.
Det som är kvar är att planera festen och vigseln samt att diskutera vad tärnorna och marskalker ska göra.
Mitt stora problem är hur jag ska få tag på fina skor, ingen verkar ha någon modell som jag vill ha.
Var har ni köpt era skor?
Jag ska också gifta mig i augusti! Den 20:e!
Lillsmurf, vi har ju redan träffats men det var ett bra initiativ att starta en augustitråd! Har tänkt på det själv faktiskt men det har inte blivit av. Vad snabbt du hittade din klänning förresten! Har för mig att du började leta för ca 2 veckor sen?! Har du någon bild på klänningen du köpte? Vilket märke är det?
Jag har fått väldigt varierad service på Lillys. En tjej (blont långt hår) är jättegullig, men en annan tant (lite äldre, mörk möjligen finlandssvenska) är hur otrevlig som helst.
Vi har kommit hyfsat långt i planeringen. Kyrka och lokal är bokad och fotograf prelbokad. Jag har även bokat tid för en provuppsättning av håret. Tärna, bestman och toastmaster är klart. Inbjudningar ska vi göra själva, de är i princip färdigskissade och ska "bara" produceras! Resan funderar vi över just nu, det lutar åt Italien (Toscana eller Sicilien).
Var gifter ni er nånstans? Vi ska vara på Utö. (Utö kyrka och Utö värdshus).
Glömde säga att jag INTE är klar med klänning men har hittat en nixamodell som jag gillar. Den går att beställa fram till ca fyra månader innan bröllopet så än så länge har jag ingen panik att bestämma mig. Vill nog sondera terrängen lite mer först i fall jag skulle hitta nån ännu bättre!
Vad kul med vår månad!! Gifter mig den 20 augusti på Såstaholm i Täby. Vi har bokat lokal,vigselplats, präst, smink och håruppsättning. Jag har en klänning som jag köpte för några år sedan, som jag ska sy om. Håller på och tittar på tyg, för det jag behöver är en ny kjol (klänningen har 8 lager av tyll så jag behöver en bröllopskjol) och ska sy till axelband också...kul kul !
Gästlistan är klar, vi har tema på mat och dukning...hm...vad mer...tärna, marsalk, värd och fotograf har vi klara. Övernattning likaså och transport..känns som om man har kommit igång rätt bra. Eller?!?
Ja...inbjudningarna...vi har funderat på att skicka ut dom i början/mitten av maj.
Vi ska också gifta oss i Augusti. Min Thomas friade på nyårsafton så det är lite tajt känns det som... Inget datum bestämmt vi letar kyrka och festlokal för fullt.
Vill gärna vara vid vattnet i Stockholms området, så om det är någon som har något tips....
Har precis hittat till sidan så jag är lite nybörjare...
Vad kul att hitta några fler som ska gifta sig i Augusti
Vänast Camilla
Fröken W - Visst var det ett bra initiativ av mig!
hehe
Vi gifter oss i Hedvig Eleonora och ska ha festen på Ängby Slott! Ibland blir jag osäker om man ska berätta sånt här, här på forumet, med tanke på att man inte vet vilka man känner som är här inne och spanar!
Ja det stämmer jag hade precis börjat leta klänning och jag hittade precis som du en nixamodel (min 401 tror jag det var), jag bara dog av lycka när jag fick provat den, sååå fin, satt sååå perfekt, så jag kunde inte låta bli, var bara tvungen att köpa den! Den bilden som är på nixas hemsida är jättedålig, man ser inte alla detaljer osv vilket är synd, men jag får väl ta ett foto eller så!
Lillsmurf, om det stämmer att det är 401 som du har köpt så är den så hiiiiiimla fin. Jag provade själv den förra lördagen, och blev helt såld på själva modellen, men jag tyckte inte att den satt 100-procentigt bra på mig, dessutom så ska ju vi vara i skärgården så den känns lite "för mycket". Passar bättre på ett slott! Men den är verkligen såååååå fin!
Visinge: Är själv intresserad av Såstaholm. Vad kostar det och vad ingår? Hur ser lokalerna ut? Vill ju inte att det ska bli för stort eller för litet. Hoppas du inte har något emot att svara!
Jenny+Thomas,
vi räknar med 70 gäster och kuvertpriset är ca 1 000 kr/person och då ingår:brudskål+snittar, 3-rätters med vin+dessertvin, brudtårta, kaffe & avec, dukning och blommor, cd-anläggning,lokal för vigsel+arrangemang. Servicen är fantastisk och lokalerna underbara. För ca 70 gäster tycker jag inte att lokalen är för stor, det beror på hur många ni räknar med. Hoppas att detta räcker, annars kan du skicka mig ett email:mia@fsl.se om du har fler frågor! När planerar ni att gifta er?
Visinge: Vi ska gifta oss 1 vecka efter er! Vigseln kommer vara i Täby kyrka. Men vi kommer vara mellan 40-50 pers totalt så det kanske blir ödsligt! Synd, för det låter jättebra. Väntar på besked från Nygårds om det är ledigt. Ett annat par ska bestämma sig denna vecka så vi håller tummarna!!