Augusti 2005
Hittar ingen Stockholmstråd för oss brudar som gifter oss i augusti 2005, så då startar jag en nu! Vore kul att diskutera planering och annat här på BT, utbyta massa tips på affärer och annat här i Stockholm!
Hittar ingen Stockholmstråd för oss brudar som gifter oss i augusti 2005, så då startar jag en nu! Vore kul att diskutera planering och annat här på BT, utbyta massa tips på affärer och annat här i Stockholm!
Jenny+Thomas,
då hoppas jag att ni får Nygårds. Vi var också och tittade där. Lycka till!
Visinge - såg att ni skulle ha tema på mat och dukning! Vad har ni bestämt er för?
Fröken W - vilken modell på nixa har du fastnat för?
CJW - Oj är ni redan klara att skicka ut inbjudningarna, våra är inte ens klara, men vi har iaf tänkt att skicka ut dem i god tid (hoppas jag iaf att det blir)! Kommer ni att ha långväga gäster?
lillsmurf
Dels kommer vi att ha vigseln i norrköping och festen i linköping så det är lite trixande att transportera alla fram och tillbaka (de ska ju helst inte köra om de vill dricka på festen)
Dels är bröllopet i en helt annan stad än den vi bor i vilket också innebär att många just kommer att få åka lång väg och då gäller det att hitta plats att bo på osv.
På mitt jobb har vi faktiskt redan börjat diskutera semestrar så därför kändes det att det var dags att skicka ut inbjudningskorten.
Har ni tänkt göra inbjudningskorten själva eller köper ni dem klara?
CJW - ah, förstår!!
Vi har tänkt att sända ut våra inbjudningar i början på mars! Har tänkt att göra dem själv! Hur kommer det säg att ni ska ha vigsel i norrköping och festen i linköping?
Min blivande kommer från LInköping. Min mamma kommer från Norrköping och min mormor har gift sig i samma kyrka som vi bokat.
Vi ansåg att det skulle bli lättare för många om vi hade bröllopet där. Jag hade gärna haft i Stockholm men då måste flertalet åka hit och det blir dyrt och krångligt, så därför blir det så här.
Har du hittat kläder och skor ännu?
CJW - klänning har jag hittat, en nixa 401, såååå fin! Skor e jag på jakt efter! Tänkte ge mig ut i helgen och titta, min fästman är borta hela helgen, så då kan jag passa på och fixa massa bröllopsbestyr som han inte får veta!!
CJW - hur ska ni göra med era inbjudningskort?
Jag har också hittat en klänning, Forever yours.
Var ska du titta på skor? Jag har varit i bröllopsaffärer men jag vill ha sandaletter och det verkar inte finnas.
Har hittat fina skor på www.bridesave.com men vet inte om jag vågar beställa skor utan att ha provat dem.
Vi har köpt kort på kortdesign.se sedan har vi lagt till en egen händig insida där vi hänvisar till vår sida här på BT och vad vi önskar oss osv.
Vi har faktiskt delat ut korten personligen till de som bor nära, andra har vi skickat till.
Har inte kunnat titta in på ett par dar.
Vår bröllopsresa bär till azorerna. Vi ska vara där i två veckor, det är en kombinationsresa på två olika hotell. Ska bli underbart.
Tack för bröllopstipsen. Tänkte kika in på lillys.
Motståndet i planeringen har varit att folk i stort sett skrattat åt mig och tyckt att jag varit löjlig som velat planera. Alla tycker att det är så lång tid kvar.
Men det är så roligt att planera.
Till cjw: Skulle rekomendera dig att gå till olika små sko affärer och titta. En av mina favoriter är Mixage. Hittar alltid fina skor där och de är inte så dyra
vronk - ni är väl inte jättetidigt ute! Det är ju massor att planera och att fixa och dona med! Det är väl bättre att vara ute i god tid så man inte stressar ihjäl sig de sista månaderna! Nä bry dig inte om det! Tycker att det är bra att bena av lite månad för månad! Sen om man gifter sig i Sthlm, speciellt en lördag, måste man ju vara ute i jättegod tid när det gäller lokal, kyrka, fotograf osv!!