• lillsmurf

Augusti 2005

Hittar ingen Stockholmstråd för oss brudar som gifter oss i augusti 2005, så då startar jag en nu! Vore kul att diskutera planering och annat här på BT, utbyta massa tips på affärer och annat här i Stockholm!

• Svar på tråden Augusti 2005
  • Förlovad

vronk: Har haft exakt samma problem med att alla tyckt att det där behöver vi inte prata om än det är så lång tid kvar och nästan förlöjligat mig...
    Men nu i jan. då började alla andra få panik...guuud det är dax att planera.

• visinge

lillsmurf: mitt liv på klänningen går i vitt, ljust rosa, ljust grön, ljust blått, ljust lila med silvertråder (hur lätt är detta att förstå..ha ha) så färgtemat blir rosa, grönt och silver. Såstaholm står för ljus, blommor m m, så det blir nog rosa rosor (någon fin nyans som vi hittar), något grönt (ännu ej bestämt) och silvertrådar i arrangemang. Temat på mat är italienskt...då det står oss nära.

När ska ni skicka ut era inbjudningar?? vi tänkte oss i början/mitten av maj! sent eller?

• lillsmurf

Visinge - vi tänkte skicka ut dem i början på mars, då många företag planerar och lägger ut semestrarna då! Hos oss så skall man lämna önskemål under mars och sen sammanställs semesterlistorna i början på april! Vet inte om det är lika överallt men tror att det är ganska vanligt runt den tiden då det finns de som vill lägga sin semester tidigt på sommaren! men det där beror väl på, vi har en del långväga gäster, då kanske det är bättre att skicka ut de lite tidigare, annars kan man säkert vänta tills början på maj, det verkar ganska lagom!

• lillsmurf

CJW - jag har inte varit och kollat på skor förrut? Du som har kikat runt i bröllopsbutikerna här i Stockholm, vilken affär har störst alt bäst utbud? För det verkar ju som de flesta har ungefär likadant sortiment så det kanske är onödigt att springa till alla om det nu är någon affär som har lite större utbud!

• vronk

Skönt med fler än jag som har kännt sig förlöjligade. Men jag har tänkt länge att jag ska strunta i andra.
    Planeringen är ju en stor del av det roliga:)
    Vi har nog tänkt oss att skicka ut inbjudningarna i slutet av mars. Har många långväga släktingar som kommer att behöva boka hotell så då kan det ju vara bra att ha lite tid på sig.
    Men jag måste ju ta tag i det här med inbjudningar. Är det någon som vet något bra ställe att köpa dem. Vill inte lägga ut hur mycket pengar som helst.

• CJW

Jag har tittat i bröllopsbutiken och där finns det en del skor. Många affärer har några par man kan prova men de kan också beställa. Jag har också hört att det finns en del skor på NK.

Ska försöka titta lite mer i Göteborg eftersom jag ska dit i helgen. Det lönar sig ju att jämföra.

• lillsmurf

CJW - ja det blir nog att jag tar en tur förbi söder till helgen och bröllopskällan där jag inte varit förrut och en sväng förbi NK!

• Tsm 05

Huga, vad mycket ni alla har hunnit med!

Min fästman friade iofs i nyår, men vi tänkte gifta oss i augusti. Har ni några tips på i vilken ordning man borde lösa uppgifterna? Vi har bokat in oss på Ljunglöfska slottet i Blackeberg, ska dit och titta på det nästa helg tror jag .

• Fröken W

Tsm 05: Vi visste inte heller i vilken ände vi skulle börja, ALLT känns ju superviktigt...

Men vi började i alla fall att bestämma typ av bröllop, alltså ville vi vara i kyrkan eller utomhus etc etc...ville vi att det skulle vara elegant eller lite enklare... Sedan försökte vi hitta lämpliga kyrkor och festlokaler som matchade det. När vi väl hade bestämt oss för kyrka och lokal så spann vi vidare på något lämligt tema/färger/blommor som kunde passa just där. Och sedan ger sig det mesta av sig självt!

Det är viktigt (har jag kommit på i efterhand) att ni har koll på vilka saker som brukar bokas upp tidigt och där ni alltså måste ligga på rätt mycket redan i början. Det gäller till exempel (förutom kyrka och lokal förstås) fotograf och resa.

Hoppas du fick några tips!

• Scarlett7

Tsm 05: Lokal och kyrka borde ni börja med så ni får ett datum, sen är det bara att köra på ; ) Lycka till!

Svar på tråden Augusti 2005