• lillsmurf

Augusti 2005

Hittar ingen Stockholmstråd för oss brudar som gifter oss i augusti 2005, så då startar jag en nu! Vore kul att diskutera planering och annat här på BT, utbyta massa tips på affärer och annat här i Stockholm!

• Svar på tråden Augusti 2005
  • Jenny+Thomas

Jag är säker på att det blir bra! Men man är ju lite nojjig. Jag antar att ni (visinge med make) kommer att tillbringa natten på Såstaholm oxå. Läste i nån tråd om ett rum som låg i ett torn. Vet du om det bara är det rummet eller finns det fler sådana rum? Vad kostar det?

• visinge

Jag vet faktiskt inte om de har fler rum där sovrummet är beläget i tornet, men du kan ju alltid höra med dom. Bröllopssviten kostar 1900kronor. Då ingår champagne+frukt/choklad och frukost!

• Jenny+Thomas

Jag har mailat dem nu för att höra om rummet är ledigt på vårt datum.
    Visinge: Hur ska du göra med hår, make up, bukett och liknande detaljer? Har du bokat nåt i Täby eller har du några bra tips?

• Tsm 05

Visinge - jag tar gärna kontaktuppgifterna till er präst. Vi ska ta itu med att hitta nån rätt snart, känner att tiden bara flyger iväg. Men bara man börjar sätta igång går det väl rätt snabbt. Har iaf hittat en jättefin tvådelad "klänning" som jag ska prova i helgen

Vår stora dag är den 6 augusti...

• visinge

Jenny+Thomas,
    jag har bokat Cecilia Belvén för både makeup och håruppsättning för mig och min tärna. Hon kommer att komma hem till mig, och det tycker jag är superskönt. Brudbukett, jag ska inte ha någon traditionell, utan jag ska försöka hitta en egen variant av blommor. Jag kommer troligtvis ha rätt så mkt blommor i håret, så det kanske räcker. Få se vad min stylist säger.

• visinge

Tsm05: ett mail har skickats till dig.

• Jenny+Thomas

Visinge: Vad kostar det att hon kommer hem till dig? Var får man tag på henne? Vad har du för erfarenhet av henne?
    Många frågor men jag hoppas det är ok! Kommer säkert plåga dig med fler i framtiden om det är ok för dig.

• lillsmurf

Hej igen augustibrudar! Tänkte bara tipsa er om en BT-träff för Stockholm, vi är några tjejer som skall ses 8 samt 9 feb, nästa vecka! Det vore jättekul å se er där också! Vi har ju kommit olika långt i planeringen allihopa och den första på BT-träff tråden gifter sig nu i februari! Kolla denna tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m877275.html så hittar ni oss!

• lillsmurf

Det är inte så där jättemycket diskussioner i den tråden då vi diskuterar mycket på träffarna, det var en av anledningen till att jag startade denna tråden för att det skulle bli mer "diskussion" för oss augustibrudar på webben!!

Svar på tråden Augusti 2005