Augusti 2005
Hittar ingen Stockholmstråd för oss brudar som gifter oss i augusti 2005, så då startar jag en nu! Vore kul att diskutera planering och annat här på BT, utbyta massa tips på affärer och annat här i Stockholm!
Hittar ingen Stockholmstråd för oss brudar som gifter oss i augusti 2005, så då startar jag en nu! Vore kul att diskutera planering och annat här på BT, utbyta massa tips på affärer och annat här i Stockholm!
Får jag vara med på denna tråd änven fast jag inte bor i sthlm?? Jag bor i Luleå, men har bott i sthlm förut,....räknas det?? hihihi!
Men det är väl klart! När gifter du dig, vilket datum? Hur långt har ni kommit i planeringen!
Vad har ni andra klart?
Klart för oss är
Kyrka och lokal
Allt med maten, menyn, tårtan, avec osv
Klänningen
Tiara
Transport av gäster
Bröllopsnätterna bokade
Val av tärnor, marskalker, toastmaster/madame
Bokat håruppsättning och make
Prelbokat fotograf
Har säkert glömt en del! Vi har mycket klart i huvudet, typ färgtema, transport från kyrka, kläder till tärnorna etc, det skall bara bokas eller fixas! Men vi har ju ca 7 månader på oss!
lillsmurf - Tack jag sk kolla där!
Klart för oss är
Kyrka
Lokal (mat, tårta, avec, dricka, dekoration, DJ ingår)
Klänningen (möster och tyg klart, hållre på att sys nu)
Klänning till tärna
Fiolspel i kyrkan (Min 2B's bror)
Pianospel vid välkostdrink (Min 2B's andra bror)
Utformning av bukett
Tiara
Val av tärnor, marskalker, toastmaster (fast han vet inte om det än...)
Bokat håruppsättning och make
Bröllopsresan samt massa aktiviteter
Fotograf är halvt klart. Min bror har fått i uppgift att fota hela kvällen, även bröllopsfotona, men antagligen kommer vi ha en fotograf som tar riktigt fina bilder också. Det är inte bokat än!
Just nu är det nog bara övernattningen som ska bokas, annars tror jag vi har koll på allt. Men rätt var det är kommer man äl på någon som man har glömt antar jag! ;)
Vi gifter oss den 20 aug, på min 25års dag!
Vi har bokat kyrka, lokal, bilen är fixad till och från kyrkan.
Fotografen är bokad.
Menyn och inbjudningslistorna är klara. Alkoholen ska min systeryster fixa, näbbar och brudtärna är tillfrågad.
Tiara och näbbklänning är köpt.
Färgen är vald.-vinrött-
Har köpt så jag kan börja göra inbjudningskort och servettringar.
Min klänning ska sys upp.
Ringen är utsedd men inte beställd.
Hmmmm, undra om det var nå mer? Men vi har ju kommit en bit på vägen iaf=))
tjingleing.
Vi har klart:
Vigselplats
Lokal för fest
Präst
Transport
Marsalk, tärna, värd, toastmaster
Fotograf
Övernattning
Stylist
Klänning är på gång
Färgtema
Tema på mat
Gästlista
Det som vi känner att mest aktuellt nu att få klart är inbjudningarna(utformning har vi, nu ska den bara produceras rent innehållsmässigt & layout), hitta frack/frockcout till min blivande. Men sedan har vi ju festprogram att få klart, men det känns inte som någon jättepanik.
Hej alla augusti brudar!
Far man vara med i er trad? Vi gifter oss 6/8 utanfor Gnesta. Vi har mycket klart, men ocksa _mycket_ kvar att gora!
Kyrka och festlokal ar bokad
Fotograf ar bokad
Tarnor till fragade, och klanningar haller pa att sys
Bestman tillfragad
Toastmaster och vardpar tillfragade
Inbjudningar klara och de flesta skickade
Hotel bokat at gasterna
Brollopsnatten bokad
Solist nastan klar..
Frisor (min moster) klar
Smink i stort sett klart
Klanning kopt! :)
De flesta av vara gaster kommer fran utlandet, darfor har vi skickat inbjudan redan nu i Januari. Aven om mycket ar bokat sa ar det 1 miljon grejor att fixa.. Boka buss till gasterna tex.. Och det ar sa mycket som ar beroende pa hur manga som kommer, och vilken tid de kommer.. Och inget blir ju lattare av att alla pratar olika sprak! Blir alldeles stressad nar jag tanker pa bordsplaceringen..
Ska bli kul att foljas at, och forhoppningsvis hjalpas at!
Så många inlägg att läsa, så lite tid.
Tack FrökenW och Scarlett7, bara man tar ett steg i taget så går nog allting bra!
Vi träffade prästen igår! Gick igenom hur vi ska gå i kyrkan och så. Sen har vi fått massa alternbativ på gudstjänsten att välja på och "äktenskapsråd". Det var jättekul! Nu pirrar det bra i magen kan jag tala om ;)
Har ni bestämt vilka psalmer ni ska ha? Vi kommer ha "En vänlig grönska" och "Guds kärlek är", sen ska vi egentligen ha en till men jag kände inte igen någon mer i hägtet vi fick... Några förslag?
känner mig lite vemodig för vi hade planerat bröllopii maj. budgetten sprack och väntar mig inte att vinna några pengar heller. så det blir eventuellt augusti eller sseptember istellet.
får man vara med er då.
monica(fd7maj)