• Malin91

    Planerar bröllop sommaren 2014

    Hej hej.

    Nu är vi igång med planeringen inför vårt bröllop som ska gå av stapeln sommaren 2014. Någon mer som planerar att gifta sig snart? Jag behöver tips och inspiration på det mesta!!  

    Har varit och tittat på lite kyrkor kring Örebro-trakten och har fastnat för Täby kyrka. Liten och fantastiskt mysig! Har Ni några andra tips på liknande kyrkor? Lokal är jag helt insnöad på Dylta Bruks Festmagasin. Men summan för att hyra den känns lite väl saftig, dock är jag inte speciellt insatt i vad som är "normalt" att betala för att hyra en lokal. Tips där?

    Och budgeten vill man ju helst hålla nere så mycket det går, samtidigt som man vill ha allt man vill ha... Herregud vilken svår kombination det är!

    Kan vi få igång en konversation där man kan ställa frågor och dela med sig av tips och tankar vore det super kul!

    / Malin 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-04 15:58
    Malin91 - 20140719
    Äppelpaj - 20140628
    MajKlas2014 - 20140614
    Gnutta - 201410**?
    Lindatamminen - 20140726

  • Svar på tråden Planerar bröllop sommaren 2014
  • Äppelpaj

    Hej Linnen! Vi har vår fest på Katrinelunds sjökrog och gästgiveri, men det ligger i Stora Mellösa. Jag tror Svampen har bröllopsfester. Örebro slott också, det är Elite hotell (Stora hotellet) som ordnar det. Margareta festvåning? Annars kommer jag mest på lokaler en bit utanför. Kilsbergen konferens, Lanna lodge, Festmagasinet i Dyltabruk t ex. Hur har ni tänkt er? En lokal där det är ett "paket" med mat och dryck eller att ni bara hyr lokalen och ordnar med catering själva?

  • Äppelpaj

    Igår postades förresten våra inbjudningar! Tanken var att de skulle komma fram idag 14/2. Har tyvärr inte datorn hemma och det funkar inte att ladda upp bilder från Ipaden, men ska försöka i nästa vecka :)

  • marysteep

    @Linnen: Svampen (ligger centralt och personal är jätte trevliga och hjälpsamma). Vi har bokat middag och festen där Flört varmt rekommenderas)))

  • Äppelpaj

    Hur går det för alla? @Linnen, hittade ni någon bra lokal?

    Våra inbjudningar är skickade, igår beställde vi brudgummens kläder. 2 veckors leveranstid, svårt att vänta så "länge" när vi vill se på en gång hur allt blir tillsammans :P jag håller på att titta på slöjor på kinasidorna, men det är så svårt... Hur ska ni göra, ska ni ha slöja?

  • Rachel87

    Tjejer om någon söker en tyll slöja så har jag en till salu.. jätte elegant som är 3 m. Sydde upp den för 3000:- Känns så synd att den bara hänger där och inte kommer till någon nytta. Säljer den för 1800:-

    Maila mig på Rcblommor@outlook.com för intresse eller om ni har funderingar kring blommor till bröllopet :)

  • Linnen
    Äppelpaj skrev 2014-03-16 10:09:02 följande:

    Hur går det för alla? @Linnen, hittade ni någon bra lokal?

    Våra inbjudningar är skickade, igår beställde vi brudgummens kläder. 2 veckors leveranstid, svårt att vänta så "länge" när vi vill se på en gång hur allt blir tillsammans :P jag håller på att titta på slöjor på kinasidorna, men det är så svårt... Hur ska ni göra, ska ni ha slöja?


    Oj, har glömt att kolla här. Tack för alla tips :) 
    Letar fortfarande lokal. Vill gärna ha en där vi fixar egen catering. Men fick höra från min sambo att några som han känner hade hyrt Odd Fellows lokaler, som ligger mitt i stan, till deras bröllopsfest så det ska vi kolla upp. Hoppas bara att man inte måste känna någon som är med i ordern för att få hyra. 

    Annars ligger det mesta på is just nu. Fokuserar för fullt på att ta körkort. Är glad att jag inte ska gifta mig förrän nästa år. Vet inte hur jag skulle få ihop allt annars :P  
  • Malin91

    Har inte varit inne här på ett tag nu.. 
    Ja, vad har hunnits med sedan sist. Vi skickade ut inbjudningskorten förra veckan, jag har köpt min klänning, köpt tärnklänningar, bokat hår och smink.. Det är väl vad som är gjort sedan sist. Sen är alla andra "stora" poster klara förutom mannens klädsel, som han vill vänta lite med då han tror att han ska ha en helt annan kropp när det väl är dags.. Haha :b
    Jag har dock ändrat mig ang maten som jag först tänkte att vi skulle ordna med själva. Men jag är så himla stressad över allt, mycket med både skola, jobb och bröllop. Så vi har bestämt oss för att försöka hitta en catering firma som kan stå för maten... Känns som väldigt skönt att ha bestämt sig för det nu, allt känns lite lättare på nått sätt :b Hoppas bara inte jag är för sent ute... Ska börja ringa nu. Någon som har tips på bra catering??

    / Malin 

  • Äppelpaj
    Malin91 skrev 2014-03-18 10:24:02 följande:

    Sen är alla andra "stora" poster klara förutom mannens klädsel, som han vill vänta lite med då han tror att han ska ha en helt annan kropp när det väl är dags.. Haha :b

    / Malin 


    Haha, vad roligt! Min sambo har sagt samma sak under en lång tid, att hans nya träningsstrategi gör att vi inte kan köpa hans kläder än...! Nu beställde vi allt föra helgen, han har väl insett att det där med att bygga muskler tar tid :)

    Har tyvärr inget cateringtips...men det låter som en mycket bra beslut om du/ni har mycket att stå i. Hittat nån bra när du ringt runt?
  • Malin91

    Ja, min sambo har knappt börjat sitt "nya liv" för att få den där kroppen ännu, vet inte om han tror att det händer på en vecka?! Haha.

    Väldigt skönt. Det blev Ethels catering, har inga erfarenheter om catering alls, men jag tror det blir jätte bra :) Var sista lediga datumet jag haffade åt mig också, så det var ju lite tur :)

    Hur går det för er? Inte långt kvar nu.. Förstår inte att det går så fort :o 

  • Äppelpaj
    Malin91 skrev 2014-03-21 07:15:10 följande:

    Hur går det för er? Inte långt kvar nu.. Förstår inte att det går så fort :o 


    Jag vet, tiden går galet fort! Tänkte åka och prata med floristen under nästa vecka, hoppas att de har lite bra förslag för jag har så svårt att veta vad jag vill ha :) ska bestämma smakerna på tårtan i helgen, bara det blir nog en utmaning :P
  • Hanana

    Igår hämtade jag min vigselring (!!!!) som är morfars gamla men som nu gjorts om för att passa mig. En helt galen känsla. Gulder som blev över blev till ett matchande hänge att ha runt halsen. Vi passade också på att beställa fästmannens vigselring av samma guldsmed.

    I helgen om jag orkar har jag tänkt börja pysska med de ca 60 ljuslyktor som ska göras. Men tar man lite i taget känns det ENBART roligt!

Svar på tråden Planerar bröllop sommaren 2014