• afturelding

Vi som gifter oss unga!

Hej på er!
    Jag upptäckte att det ändå finns rätt många som kan räknas som unga i bröllopssammanhang här på BT, och det vore ju trevligt att ha en samlingstråd där vi kan byta erfarenheter och tips.

Och hur ung behöver du vara då? Tja,  45 kanske inte räknas som ung i detta sammanhang, men annars får vem som helst som känner sig ung vara här, även fast jag tippar på att de flesta kommer vara i 20-årsåldern Flört

Jag själv är 20 år, och min m2b är 23. Vi gifter oss den 29/6 i år och har varit tillsammans i snart fem år.
    Men nu vill jag veta vem DU är!

OBS, kommentarer om ålder undanbedes för allas trevnad, då detta bör vara en tråd för oss som ändå tagit beslutet och en samlingsplats för oss.

• Svar på tråden Vi som gifter oss unga!
  • Malaina

Tjo! 

Jag funderar på blommor!
    Dom sa att jag inte ska beställa det förrens typ 3 veckor innan!!!

Jag vill ha en lila bukett med lite vita inslag...

När jag pratade med en på en annan blomaffär i stan sa hon att hon vet av egen erfarenhet att lila kan vara lite riskabelt då det kan se bättre ut på bild och när man väl får dom är det mer vinrött eller blått än lila!
    Jag kan inget om blommor, har ni några förslag på lila blommor!?

• Pyttis
    Malaina skrev 2013-04-29 20:23:51 följande:
    Tjo! 

Jag funderar på blommor!
    Dom sa att jag inte ska beställa det förrens typ 3 veckor innan!!!

Jag vill ha en lila bukett med lite vita inslag...

När jag pratade med en på en annan blomaffär i stan sa hon att hon vet av egen erfarenhet att lila kan vara lite riskabelt då det kan se bättre ut på bild och när man väl får dom är det mer vinrött eller blått än lila!
    Jag kan inget om blommor, har ni några förslag på lila blommor!?

beror ju på vilken ton av lila du har tänkt dig men nejlikor finns i flera olika vackra lila toner, hortensia, en ros som dock lite "dovare" färg, olika sorters allium,  campanula, osteospermum, lavendel,veronica, luktärter, eustoma, några jag kommer på sådär på rak arm :)
  • Elyea

Roligt med en sådan här tråd och kul att läsa alla er planer, blir så glad. 
    Själv är jag 24 och m2b 34, gifter oss i augusti i england :) 

• Malaina

Idag blir det att ha min brudskor på mig hela dagen! Får se hur detta ska gå:D

• Tilda93

Vigselringen fick följa med hem i går ;) , måste känna om storleken på den och förlovningsringen är bra :)

ÄLSKAR mina fina ringar blir så otroligt lycklig av att se dem tillsammans :D

Vi försöker även hitta någon billigare som kan fixa våra tårtor till bröllpet..
    I går var det  5 veckor kvar.. eller 35 dagar.. är fortfarande rätt lugn :)
  • afturelding

Tilda93

Vilka fina ringar du har! Och visst är det en speciell känsla att titta på dem. Jag tar fram min i smyg ibland  :)

• Tilda93
    afturelding skrev 2013-05-04 18:12:01 följande:
    Tilda93

Vilka fina ringar du har! Och visst är det en speciell känsla att titta på dem. Jag tar fram min i smyg ibland  :)
    Tack :D , Ja den känslan är underbar :D , hur lång tid har ni kvar till bröllopet?
    Ja det kommer jag nog också göra fast det är bara 34 dagar kvar ;)
  • afturelding
    Tilda93 skrev 2013-05-04 18:45:03 följande:
    Tack :D , Ja den känslan är underbar :D , hur lång tid har ni kvar till bröllopet?
    Ja det kommer jag nog också göra fast det är bara 34 dagar kvar ;)
    Vi har 7 veckor kvar ungefär, så det börjar närma sig :) 
  • afturelding
    Tilda93 skrev 2013-05-05 16:09:23 följande:
    Åh spännande :D

Hur ligger ni till i planeringen då? :)
    Jodå! Det börjar lösa sig. För ett tag sedan var det lite struligt, fotografen hade dubbelbokat och cateringföretaget hade bestämt sig för att ha semester då. Men nu går det bättre, vi har åtminstone hittat en ny catering. Och annars finns det inte så mycket att göra just nu, allt pyssel är klart och så :) Bara min klänning som ska bli klar i princip.

Hur går det för er?  
  • Tilda93
    afturelding skrev 2013-05-05 16:17:23 följande:
    Jodå! Det börjar lösa sig. För ett tag sedan var det lite struligt, fotografen hade dubbelbokat och cateringföretaget hade bestämt sig för att ha semester då. Men nu går det bättre, vi har åtminstone hittat en ny catering. Och annars finns det inte så mycket att göra just nu, allt pyssel är klart och så :) Bara min klänning som ska bli klar i princip.

Hur går det för er?  
    Usch då!! inte kul när det händer!!

Jo då.. Måste hitta någon som kan göra våra tårtor.. sen ska allt som inte har blivit betalt betalas :)
    Allt annat är klart:D så skönt!! :D
  • Sudditjuven

Jag är i skrivande stund 24 och min sambo blir 25 i september (han är fyra månader äldre än mig, mycket viktigt enligt honom Flört). Vi har varit tillsammans i snart 3 år och bott ihop i 2,5. Varit tillsammans i med- och motgång. Vi hade dessutom en längre paus ett tag, men hittade tillbaka till varandra. Han har inte friat ännu, men jag har fått reda på när det kommer att hända. Vi tog ett gemensamt beslut att förlova oss men han ville ändå göra det på "sitt sätt". Vi siktar på att gifta oss i augusti 2015 då jag är färdig med min skola och då vi har hunnit lägga undan lite pengar. Jag tror att vi siktar på att hamna någonstans mellan 15.000 - 25.000 kronor, 50 gäster och ingen smekmånad utomlands. 

• Pagnie

hej tjejer. roligt att se att det drar ihop sig för alla. vi gifter oss om 69 dagar. min klänning hänger nu i garderoben, har första av två provuppsättningar på onsdag,  har bokat in möte med fotograf och mina gåvoboxar har äntligen hittat hem. skor är klart och BH lika så. Måste dock hitta ett par trosor nu. det är inte lätt.
    Hur hittar man några som sitter skönt en heeeel dag?

Här är lådorna.

• Sudditjuven
    Pagnie skrev 2013-05-05 20:38:54 följande:
     Måste dock hitta ett par trosor nu. det är inte lätt.
    Hur hittar man några som sitter skönt en heeeel dag?
    Det finns ju sådana där sömlösa trosor som ska sitta som en "andra hud", har hört jättebra om dem!
  • Pagnie
    Sudditjuven skrev 2013-05-05 21:21:34 följande:
    Det finns ju sådana där sömlösa trosor som ska sitta som en "andra hud", har hört jättebra om dem!
    får kolla upp det sen då :D måste verkligen hitta något. Plus att jag måste hitta underkläder till bröllopsnatten. ;)
  • Malaina

Jag börjar vara lite i panik tror jag, eller mycket nervös!

54 dagar kvar nu, känns länge men jag börjar räkna helgerna finns det inte många kvar som inte är uppbokade.

Vi har väl gjort ganska mycket men är ändå mycket kvar. Tårtan är inte beställd men det är på gång, bara det att vi aldrig har tid att gå in tillsamans för att vi jobbar. och på helgen arbetar inte bagaren...

Blommorna ville de inte att jag skulle beställa försen tre veckor i förväg... känns ltie jobbigt då jag gärna fått det bortgjort!

Jag har lämnat in en gamal ring som jag fått av pappa som ska göras om till min vigselring! Den ska förhoppningsvis vara klar den 14/6 (gifter oss 29/6) men är en del frågetecken där som jag inte riktigt har fått svar på. Så måste kontakta dom.

Sen finns det en hel del på lista att göra:)

min kompis/kollega sa idag att hon tycker jag vet för mycket och bestämmer för mycket själv till mitt bröllop! Bland annat så vet jag datum för min möhippa vilket jag tycker är väldigt skönt eftersom jag vill kunna planera mina helger. Jag har rätt mycket att göra då jag är väldigt engagerad i en idrott! Sen så gör vi våra festhäften sjävl. Min mamma tycker det är helt okej och vi ska göra som vi vill!!! :) Men är ju lite jobbigt att vissa tycker att man inte ska veta så mkt :) men men ! :D Hade ingen att ge uppdraget att göra festhäften åt heller så blev som självklart att vi gjorde dom själva. har dock gett lite uppgifter till våra föräldrar!

Kläderna är dock fixade sedan länge:) frisyr och smink gör min kompis och vi ska boka in nån tid då vi ska fundera ut vad för frisyr jag ska ha och testa göra den!

Svar på tråden Vi som gifter oss unga!