Malaina skrev 2013-04-06 11:26:41 följande:
Vi kommer ha förrätt som blivande svärmor gör, varmrätten kommer min pappa göra! Vi har valt att inte ha någon efterrätt, utan det blir tårta och kaffe istället. Hur gör ni med efterrätt?
Tårtan kommer vi att köpa, svärmor går in och betalar en del av den! Sen har vi intebestämt om vi kommer köpa bröllopstårta för alla gäster eller kanskebara 50 bitar och sen ta några tårtor brevid som är billigare, eller som är hemmagjorda.
Vi har även valt att ha en proffessionell fotograg, vilket kostar en del.... Först hade jag inte tänkt att detta var så viktigt för mig, men har ändrat mig efter att månaderna har gått.

Har ju bara tänkt gifta mig en gång så tänker också att det får kosta en del.
Lokalen blir en "byagård", fanns inte så många att välja på när vi skulle ha 100 gäster, men trivs med den lokal det blev.
låter ju jättebra att ni ändå kan få en hel del billigt då ni gör det själv.
jag förstår det där med att du vill ha en bra fotograf med faktiskt. det känner jag också är viktigt. man vill ju liksom ha fina bilder på sin dag. dom ska man ju kolla på resten av livet. så vi har faktiskt 3 fotografer och en filmare så några bra bilder borde man ju kunna ha.
det där med tårtor tycker jag är jättesvårt. vi funderade också på att ha tårtor bredvid och så men vi hittade inget bra upplägg på det som verkligen var vi. så det blev en sjuvåningstårta men frågan är ju egentligen hur man skär i en sådan.
I-landsproblem.