• afturelding

Vi som gifter oss unga!

Hej på er!
    Jag upptäckte att det ändå finns rätt många som kan räknas som unga i bröllopssammanhang här på BT, och det vore ju trevligt att ha en samlingstråd där vi kan byta erfarenheter och tips.

Och hur ung behöver du vara då? Tja,  45 kanske inte räknas som ung i detta sammanhang, men annars får vem som helst som känner sig ung vara här, även fast jag tippar på att de flesta kommer vara i 20-årsåldern Flört

Jag själv är 20 år, och min m2b är 23. Vi gifter oss den 29/6 i år och har varit tillsammans i snart fem år.
    Men nu vill jag veta vem DU är!

OBS, kommentarer om ålder undanbedes för allas trevnad, då detta bör vara en tråd för oss som ändå tagit beslutet och en samlingsplats för oss.

• Svar på tråden Vi som gifter oss unga!
  • jimmyojennifer

Fyller era barn år på samma dag? =)

MeLove skrev 2013-04-05 12:39:35 följande:
    Vi har även 2 barn som fyller 1 och 4 år på samma dag.. =)
  • jimmyojennifer

Jag kollade in din profil och det är väldigt ballt att båda era barn är födda på exakt samma dag! Och dessutom på valborg! =)
    Vad är oddsen för att båda ungarna kommer till världen på exakt samma dag!?

MeLove skrev 2013-04-05 12:39:35 följande:
    Vi har även 2 barn som fyller 1 och 4 år på samma dag.. =)
  • Smurfan92

Hej!

Vi skulle gift oss 11/8-12 men det bröllopet ställdes in och nu har vi lösa planer på att gifta oss till sommaren istället då jag är gravid.
    Ville vara gift innan sista barnet men nu blir det inte så och därav tankar på att gifta oss i år.
    Har två barn varan en son sen tidigare på 4½år och vår gemensamma dotter på 15 mån.
    Själva är vi 20 & 25 år men kommer vara 21 & 26 om vi gifter oss i sommar.

• Tilda93

Kyrk93: har du fått dålig respons ifrån släkten med? Eller bara ifrån folk som inte känner dig/er? Vi (jag) har fått höra en del ifrån folk här på BT och folk som inte känner mig(oss) ! Att folk tycker det är mer okej att skaffa ungar men att gifta sig är hela världen.. Vi har sagt att skulle det inte funka så skriver vi på lite papper och sen behöver vi inte ses mer. Men skaffar vi barn så måste vi ju försöka komma överens och ha kontakt i minst 18 år.. Våra släktingar är faktiskt j*vligt glada för vår skull och jag trodde vi skulle få höra mer gnäll Ang själva giftermålet faktiskt. ;)

• Kakbakaren

Att gifta sig ska vara kul och någonting som båda vill och jag tror att här upp i Norden är det i alla fall ganska få som gifter sig mot sin vilja och de flesta går väl ändå in i äktenskapet med tanken om att det kommer att hålla för all framtid, oberoede om man är 18 eller 40. Det finns de som gifter sig som 18-åringar och lever lyckliga tillsammans resten av sina liv och såna som gifter sig vid 40 och skiljer sig efter 3 år. Och som sagt, det är inte kärnfysik att skilja sig ifall det trots allt ändå inte skulle fungera Glad

• Kyrk93
    Tilda93 skrev 2013-04-05 13:15:44 följande:
    Kyrk93: har du fått dålig respons ifrån släkten med? Eller bara ifrån folk som inte känner dig/er? Vi (jag) har fått höra en del ifrån folk här på BT och folk som inte känner mig(oss) ! Att folk tycker det är mer okej att skaffa ungar men att gifta sig är hela världen.. Vi har sagt att skulle det inte funka så skriver vi på lite papper och sen behöver vi inte ses mer. Men skaffar vi barn så måste vi ju försöka komma överens och ha kontakt i minst 18 år.. Våra släktingar är faktiskt j*vligt glada för vår skull och jag trodde vi skulle få höra mer gnäll Ang själva giftermålet faktiskt. ;)

Nja min släkt har inte gett någon bra respons på det men min m2bs mor blev super glad när hon fick veta men mer lycka än så kan jag inte påstå vi fått. Vi har fått ta den smällen och gör som vi själva vill ändå men lite glädja hade inte skadat för våran skull.

Jag håller med dig att barn är ett större steg än gifte mål

• Kyrk93

Ja tyvärr men hoppas de är glada den dan vi gifter oss iaf annars kan dom skita i det för dom ska inte få förstöra våran lycka

• AliceBlivandeHanson

Hallå hallå

Mitt första inlägg här på bröllopstorget! :D

Jag är nyss fyllda 20 och min m2b är 22. Vi gifter oss den 25 maj och har då varit tillsammans i 3,5+ år varav förlovade 1,5 år. Inga barn än, och det blir det nog inte på ett bra tag heller.

Min m2bs familj har alltid varit väldigt possitiva till att gifta sig ung, kanske pga att de själva var 19 och 21 när de gifte sig. Mina föräldrar tycker absolut min m2b är rätt kille men däremot tycker de att vi kunde vänta i fem år till innan vi gifter oss. Jag känner att om man är säker, vad ska man då vänta på?

Många pratar om att det är svårt att få ett förhållande eller äktenskap att hålla när man är ung.. jag tror att man har stora chanser att lyckas eftersom man inte riktigt har utvecklat alla sina vanor med mera och kan utvecklas och formas tillsammans. Sen så finns det så klart en risk att man kan växa ifrån varandra, det är ju detta man ska försöka undvika.

Dock tror jag att det i vissa fall kan vara svårare att gifta sig när man är äldre eftersom man då har levt sitt liv och uttvecklat vanor i livet som är svåra att ändra efter så lång tid. Så klart gäller inte detta alla.

:)

Svar på tråden Vi som gifter oss unga!