• afturelding

Vi som gifter oss unga!

Hej på er!
    Jag upptäckte att det ändå finns rätt många som kan räknas som unga i bröllopssammanhang här på BT, och det vore ju trevligt att ha en samlingstråd där vi kan byta erfarenheter och tips.

Och hur ung behöver du vara då? Tja,  45 kanske inte räknas som ung i detta sammanhang, men annars får vem som helst som känner sig ung vara här, även fast jag tippar på att de flesta kommer vara i 20-årsåldern Flört

Jag själv är 20 år, och min m2b är 23. Vi gifter oss den 29/6 i år och har varit tillsammans i snart fem år.
    Men nu vill jag veta vem DU är!

OBS, kommentarer om ålder undanbedes för allas trevnad, då detta bör vara en tråd för oss som ändå tagit beslutet och en samlingsplats för oss.

• Svar på tråden Vi som gifter oss unga!
  • Pagnie

jag är 23 och min sambo 24 när vi gifter oss i juli i år. Vi har då varit tillsammans i fyra år. vi är båda färdigpluggade med fast heltidsjobb och bor bra så vi kände att det var det naturliga steget helt enkelt.

Vad ska ni alla ha för slags bröllop? Stort/litet? Stor budget/liten budget? Enkelt/all in?
    jättekul att veta.

• Cathelica

Jag säger hej, men vet ej om jag/vi är unga längre...Drömmer
    Vi är båda 24, fyller 25 i år.. Har två fina killar på 6 och 2 dessutom!
    Jag är norsk, han svensk.. Tror kanske mina foräldrar längtar mer til bröllop än hans.. Men så får det bara vara.

Vi skal ha "budjet" bröllop...
    Men det tror/hoppas vi att inte märks.. vi blir drygt 55personer, festen ska vi ha på typ "folkets hus"..
    Eller samfunnshuset som det heter i Norge vart vi ska ha festen.
    Vi kommer bjuda på all alkohol (välkomstdrink, dryck till maten, sedan fri bar).. Vi åker på semester til Danmark i sommar ;) Klädningen är från kina, tårtan gör jag sj...Bandet känner vi, så fikk det riktigt billigt..
    Vi är även riktigt fortjust i loppiser och vintage (Av shabbychic möter industritypen), så det kommer va våran dekortråd. Alla trycksaker gör vi sj. i PS. (Vi har båda pluggat Media..)
    Vi tänkte ha 3-rätts men har numera bestämd oss för lyxig buffet och evt. dessert. vårat budsjett är på mellan 10-15 000, o det tror jag vi håller :)

• kärlekensbrudpar

Vi har bara haft bra respons :)

• kärlekensbrudpar

Men blir irriterad på dom som hänger hänger upp sig på åldern!

• kärlekensbrudpar

Våran budget är Max 50 000 och Max 60 gäster :)

• kärlekensbrudpar

Cathelica skönt att kunna hålla så låg budget :)

• Malaina

Hej! Jag är 25 och min m2b 23, (-88, -89)! Vi gifter oss i sommar, 29/6, i Boden. 
    Då har vi nästan varit tillsammans i 5 år och bott ihop i 4. Och det känns helt rätt.
    Jag anser att vi fortfarande är unga när det gäller giftermål! även om det nu finns dem som är 7 år yngre än mig! 
    Det viktigaste är ju att man går in i äktenskapet och känner att det är helt rätt och att man just nu känner att det kommer hålla förevigt. Så anser jag iallafall, för tror man inte det är det väl ingen ide att gifta sig eller!?

Jag känner mig även ung för att gifta mig, en kompis gifte sig förra sommaren. Men vi är bland de första å vår umgängeskrets, många har inte någon partner heller.  

Stöd från omgivningen - JA. Närmaste släkten är glada för vår skull och stödjer oss. Jätte tråkigt för er där det inte är så.... :(

Vi tänkte från början hålla en rätt låg budget, insåg ganska snabbt att vi inte kunde begränsa gästantalet nog lågt för att hålla lägsta budget. Men nu har vi en budget på ca 55 000, och 112 gäster inbjudna.  Vi vill att släkten ska vara med och fira vår dag och dit räknas, familjen, föräldrars syskon, mor å faröräldrar (bara jag som har kvar) och kusiner. Sambons kusiner är många och 10 år äldre än oss, därav har nästan alla varsin respektive som naturligtvis också bjudits. Däremot har vi sagt att inga barn får följa med, om det nu inte krisar sig med barnvakt! 

• confuzed86

Jo som du skriver malaina så känner jag mig också ung fast jag blir 27år. Nästan inga av mina vänner är gifta. Ett par bara. Vi har en budget på 30-35 000 och 85 bjudna (ca 15 barn). Ser ut som att vi kommer hålla den budgeten :)

• Pagnie
    Cathelica skrev 2013-04-06 07:36:00 följande:
    Jag säger hej, men vet ej om jag/vi är unga längre...Drömmer
    Vi är båda 24, fyller 25 i år.. Har två fina killar på 6 och 2 dessutom!
    Jag är norsk, han svensk.. Tror kanske mina foräldrar längtar mer til bröllop än hans.. Men så får det bara vara.
    Oj vad duktiga ni är som gör så mycket själva och kan hålla budgeten så låg. önskar nästan jag att vi hade kunnat göra med men som sagt vi är alldeles för lata för att göra så mycket själv. och sen känner vi inte så många som kan hjälpa oss. Jag är riktigt stolt över att jag faktiskt gjorde inbjudningskorten själv men det får faktiskt räcka för det var sjuuuukt jobbigt :D
    vad ska du ha för klännning då? är du nöjd med den eller gjorde du några ändringar när du fick den?
Svar på tråden Vi som gifter oss unga!