• afturelding

Vi som gifter oss unga!

Hej på er!
    Jag upptäckte att det ändå finns rätt många som kan räknas som unga i bröllopssammanhang här på BT, och det vore ju trevligt att ha en samlingstråd där vi kan byta erfarenheter och tips.

Och hur ung behöver du vara då? Tja,  45 kanske inte räknas som ung i detta sammanhang, men annars får vem som helst som känner sig ung vara här, även fast jag tippar på att de flesta kommer vara i 20-årsåldern Flört

Jag själv är 20 år, och min m2b är 23. Vi gifter oss den 29/6 i år och har varit tillsammans i snart fem år.
    Men nu vill jag veta vem DU är!

OBS, kommentarer om ålder undanbedes för allas trevnad, då detta bör vara en tråd för oss som ändå tagit beslutet och en samlingsplats för oss.

• Svar på tråden Vi som gifter oss unga!
  • afturelding
    Pagnie skrev 2013-04-06 13:34:56 följande:
    vad har ni för blommor och så, har ni besämt det? har ni något färgtema?
    Jag har bestämt mig sedan länge faktiskt, det var ett ganska enkelt val. Min bukett kommer bestå av vita rosor och lila orkidéer blandade med vilda blommor. Tärnorna kommer ha vita rosor och vilda blommor, och männen kommer ha likadant. På borden kommer det stå vilda buketter. Vi har valt att ha mycket vilda blommor eftersom att det passar så bra med allt annat som är väldigt lantligt :)

Vårat färgtema är lila och grönt främst, med inslag av vitt. 
  • Pagnie
    afturelding skrev 2013-04-06 14:36:40 följande:
    Jag har bestämt mig sedan länge faktiskt, det var ett ganska enkelt val. Min bukett kommer bestå av vita rosor och lila orkidéer blandade med vilda blommor. Tärnorna kommer ha vita rosor och vilda blommor, och männen kommer ha likadant. På borden kommer det stå vilda buketter. Vi har valt att ha mycket vilda blommor eftersom att det passar så bra med allt annat som är väldigt lantligt :)

Vårat färgtema är lila och grönt främst, med inslag av vitt. 
    åh lila och grönt är jättefint tillsammans. Ni har verkligen valt ett bra färgtema. vi har valt marinblå och ljusrosa samt silver. men det rosa kommer bara in i blommorna typ. :D
    Svårt att få tag i marinblå blommor. jag har faktiskt också funderat på orkideer. är det svårt att få tag på eller kan dom lätt fixa fram det?
  • kärlekensbrudpar

Liljekonvaljer :)

• Pagnie
    kärlekensbrudpar skrev 2013-04-06 15:07:06 följande:
    Liljekonvaljer :)
    liljekonvaljer är verkligen jättefint och så doftar dom underbart också. :D
  • confuzed86

30kr/bit verkar billigt :) vill man få det billigare med dekoration på tårtan så kan man köpa det själv och dekorera. Finns färdiga blommor etc. Orkidéer borde inte vara svårt att få tag i. Det brukar väl nästan finnas året runt. Ska kolla med det med doftranka :) får alla blommor av mamma då hon jobbar i blomsteraffär ;)

• Jeanette08

Vi har inte satt en budget, däremot så vill vi hålla priset nere men ändå ha det där lilla extra.

Fått tag i fotograf via en vän, så ven om dte går på några tusen så blev det ett bra pris. Hade inte tänkt fotograf innan men insåg att vi vill ha riktigt bra bilderfrån dagen.

Vi bjuder bara in närmsta släkten plus våra allra närmaste vänner som brudtärnor och Best man, men inkl. oss och våra barn så blir vi närmare 30 personer om alla kommer.

Kommer inte ha middag utan ska bjuda på Champagnemingel efter visel, så Champagne och lyxiga snittar blir det. Kikar även på om vi ska ha mindre bröllopstårta, macarones, mini bakelser eller liknande. Men inget kaffe till det utan det ska funka med champagne till.

Sen åker jag och min blivande man på barnfri bröllopsresa direkt efteråt, så pengarna har sattsats på resan framför allt.

Ska sedan ha en stor fest för vänner och hela släkten, förmodligen nästa sommar.

Även om vi inte är så många så satte vi osa sista juni och gifter oss 17 Augusti.

• Pagnie
    confuzed86 skrev 2013-04-06 15:08:36 följande:
    30kr/bit verkar billigt :) vill man få det billigare med dekoration på tårtan så kan man köpa det själv och dekorera. Finns färdiga blommor etc. Orkidéer borde inte vara svårt att få tag i. Det brukar väl nästan finnas året runt. Ska kolla med det med doftranka :) får alla blommor av mamma då hon jobbar i blomsteraffär ;)
    ja gör det. dom verkar bra i buketten. Eftersom dom är längre och sitter ihop. vad bra då kanske man kan ta det också. tror inte det blir för mycket då?
  • Pagnie

vart ska alla på bröllopsresa då? och när åker ni? vi åker till japan 2 veckor och börjar på en liten ö som ligger i höjd med taiwan och där stannar vi 5 dagar ca och sen åker vi runt i japan resten av tiden. lite pilligt att få ihop allt men det blir nog bra tror jag :D

Så vart ska ni alla?

• Malaina

Jo jag tyckte det verkade lite väl billigt med 30kr/biten, får se om det stämde.! :D

Vi har också färgtema lila och grönt!
    Bra att få lite tips på blommor, för sånt kan jag verkligen inte!

Vi har inte planerat någon bröllopsresa!
    Jag är lärare, där jag bor är det inte lärarbrist så jag vickar, men den här terminen
    fick jag ett vick som går ut först i augusti så jag får sommarlov för första gången som lärare! :)
    Däremot så tar min sambo examen som civilingengör nu i juni, och får kanske jobb, så vi
    vet inte riktigt hur det ser ut för honom! Därför har vi inte planerat något, vi har sagt att vi kan ta det senare,  eller "bara" en kortare resa, weekend, till London en helg!

• xMariax

Vi kommer väl ha ett medelstort bröllop, eller det kanske räknas som litet jag vet inte riktigt.. Ca 40 gäster iaf, vi är båda relativt osociala och bjuder ''alla'' vi vill. Budgeten ligger på 50.000:- och det bör vi väl lyckas hålla..

Svar på tråden Vi som gifter oss unga!