• afturelding

Vi som gifter oss unga!

Hej på er!
    Jag upptäckte att det ändå finns rätt många som kan räknas som unga i bröllopssammanhang här på BT, och det vore ju trevligt att ha en samlingstråd där vi kan byta erfarenheter och tips.

Och hur ung behöver du vara då? Tja,  45 kanske inte räknas som ung i detta sammanhang, men annars får vem som helst som känner sig ung vara här, även fast jag tippar på att de flesta kommer vara i 20-årsåldern Flört

Jag själv är 20 år, och min m2b är 23. Vi gifter oss den 29/6 i år och har varit tillsammans i snart fem år.
    Men nu vill jag veta vem DU är!

OBS, kommentarer om ålder undanbedes för allas trevnad, då detta bör vara en tråd för oss som ändå tagit beslutet och en samlingsplats för oss.

• Svar på tråden Vi som gifter oss unga!
  • snowstars

Om allt går i lås kommer vi vara 24 när vi gifter oss nästa år :) Då har vi varit ett par i fem år. Förutom den romantiska biten och att vi gifter oss av kärlek så tycker jag det känns lättare att vara gift när man ska köpa hus och andra saker, som förmodligen kommer bli nästa steg för oss :) Därför känns det som ett naturligt steg att gifta sig.

• LadyTeague

Hej!
    Vi gifter oss i sommar, då har vi varit förlovade i ca 1,5 år och bott ihop i ca 3.
    Jag är född -90 och han -89.

Han kommer vara färdig lärare till nästa vår medan jag kommer plugga i ca 4 år till. Så våra planer är väl inte mycket annorlunda mot innan, mer än att han vill flytta någon annanstans och jag inte, så det får vi se hur det löser sig. 

• Fjolltuss

Är väl inte så jätte ung kanske men vi gifter oss i sommar. Jag är 25 och han 31. Vi har en gemensam dotter på 14 månader och jag har en dotter sen innan på 5 år.. Vi gifter oss i sthlm då han kommer därifrån (bor i gbg)

• Jeanette08
    confuzed86 skrev 2013-04-05 08:49:16 följande:
    Vet ej om vi räknas som "unga" eller "gamla" ;) jag är 27 och min m2b 30. Vi har varit tillsammans i nästan 4 år när vi gifter oss och har en son på snart 1 år :)

Kikade in och tänkte lika, undrar om vi också räknas som unga ;)

Bland våra vänner så är vi först ut med att gifta oss iallafall.

Vi gifter oss i sommar, fyller båda 27 i år och har 2 barn på 5 och 8år. Varit tillsammans i 10 år så det känns som om det är dags nu :)

• confuzed86

Vi är också först ut bland vännerna med att gifta oss.. (Förutom ett par som gifte sig innan vi kände varandra vid 23 års ålder). Jag känner mig iaf inte gammal än ;)

• kärlekensbrudpar

Tack för förklaringen :)

• TheD

Definiera ungt? 23+ är inte ungt för giftermål anser jag ;) Mer normalt.

• Kyrk93

Jag kommer att vara 19år när jag gifter mig med min fästman och han kommer vara 27år. Tyvärr har jag inte fått mycket positiv respons på vårat beslut bara för alla tycker jag är så ung.. Men för mig och min m2b känns det helt rätt =)

vi har varit tillsammans i ca 1år nu men hade vart längre om inte ett uppehåll hade skett (pågrund av för mycket jobb)

Våran lyckliga dag sker den 7/9 i år =D

• MeLove

Jag gifter mig om 25 dagar och jag är 26 år "ung" och min m2b är 30+ . =) jag kanske inte räknas bland de yngre . All lycka till er

• MeLove
    MeLove skrev 2013-04-05 12:37:42 följande:
    Jag gifter mig om 25 dagar och jag är 26 år "ung" och min m2b är 30+ . =) jag kanske inte räknas bland de yngre . All lycka till er
    Vi har även 2 barn som fyller 1 och 4 år på samma dag.. =)
Svar på tråden Vi som gifter oss unga!