• Martin­aa
    Äldre 1 Jun 11:42
    13946 visningar
    105 svar
    105
    13946

    Fruar maj 2010!

    Nu är maj redan förbi och vi har gått från brudar till fruar! Fast det hindrar ju inte oss från att fortsätta tjöta {#lang_emotions_wink} Det finns ju fortfarande massor att prata om; bröllopsresor, husköp och eventuella tillökningar!


    Datumlistan med allas bröllopsdatum hittar ni här: www.martinaa.se/datum.asp


    Så nu kör vi! {#lang_emotions_smile}

  • Svar på tråden Fruar maj 2010!
  • patrik­oannik­a
    Äldre 18 Jun 09:59
    #91

    Jag har numera bytt ut "Bröllopstorget" mot "Familjeliv.se" när jag startar datorn...

    Ha ha.. .

  • Martin­aa
    Äldre 19 Jun 10:42
    #92
    patrikoannika skrev 2010-06-18 09:59:37 följande:
    Jag har numera bytt ut "Bröllopstorget" mot "Familjeliv.se" när jag startar datorn...Ha ha.. .
    Hihi, där hamnar jag också så småningom. Fast inte riktigt än... eller...???
  • Kattpo­et
    Äldre 19 Jun 23:07
    #93

    Vet ej var man ska vara nar man forsoker  starta  ett liv i Sverige med utlandsk partner.

  • Loveyo­utoo
    Äldre 22 Jun 12:40
    #94

    Nu börjar vi kunna koppla av efter bröllopet! Vi gifte oss i lördags och hade en helt underbar dag!

    Jag håller med Martina och Cia - jag trodde att det skulle komma en intensiv tomhetskänsla efter att allt var över! Men jag känner mig fortfarande glad och lycklig! Jag är glad att jag la ner så mycket tid på allt pyssel. Det var det verkligen värt!


    Det är väldigt roligt att titta på bilder från bröllopsdagen, att läsa i gästboken, att läsa kommentarer på Facebook, både på våra ändringar i status från förlovad till gift och på våra bilder.


    Sedan har vi ju bröllopsresan att se framemot! När jag kommer hem ska jag sätta igång med tackkorten och har vi tur så får vi bilderna från fotografen imorgon.


    Min systers pojkvän fotade med min kamera som jag fick av min man i bröllopsgåva!!! Så jag beställde foton från Fuji redan i söndags och har jag tur så kommer de med posten redan idag!


    Vårt projekt just nu är att hitta givna platser i vårt hem till våra fina bröllopspresenter! Jag skulle vilja köpa en stor tavla och sätta in alla bröllopsgratulationskort i. Vi får se om den tanken känns lika bra efter bröllopsresan.


    Nu behöver vi verkligen varva ner! En bra bok på en spansk strand är efterlängtat!


    Kraaaam

  • Kattpo­et
    Äldre 22 Jun 20:07
    #95

    Jag har just  lagligt blivit Fru här i sverige med och håller på att byta namn.

  • Martin­aa
    Äldre 22 Jun 21:09
    #96

    Jag köpte tidigt i planeringen en låda med lock där jag förvarade bröllopspysselsaker. Med tiden tömdes den av allt mer, så nu efter bröllopet har jag lagt ner saker jag vill spara från bröllopet där - min tiara, ett festhäfte, ett inbjudningskort, tiaran av plast jag hade på möhippan, alla gratulationskort och telegram, tidnignen när vi blev intervjuade om bröllopet med mera. Vill jag nån gång minnas tillbaka på vårt bröllop kommer jag bara kunna ta fram den här lådan och titta genom alla pysselsaker jag gjorde och allt annat som har med bröllopet att göra

  • Martin­aa
    Äldre 24 Jun 12:52
    #97

    Nu har jag börjat blogga och lägga upp bilder från vår dag. Gör det i omgångar för ett enda inlägg hade blivit himlans långt. Skriver ganska detaljerat, och det är främst för att jag själv ska kunna gå tillbaka och läsa det om ett år eller två, eller tio!


    Under kategorin Bröllop hittar ni de två första delarna nu om Vårt bröllop. Mer kommer... :) martinaa.bloggworld.se/category/brollop/

  • Martin­aa
    Äldre 29 Jun 13:45
    #98

    Nån här som vet om man på nåt sätt kan kontrollera att namnbytet gått igenom? Har fortfarande inte fått nåt brev från Skatteverket, men har för mig att jag läst nånstans att man ska kunna söka på vad man är folkbokförd som... nån som vet??


  • Kattpo­et
    Äldre 29 Jun 15:12
    #99

    Det borde komma hem ett papper till dig inom 2 veckor efter bröllopet, annars får du traska till skattekontoret och de hjälper dig.

  • SmUrft­UsS
    Äldre 2 Jul 15:37

    Martinaa: Man kan antingen gå in på skatteverket och beställa ett personbevis, har man e-leg så kan man få det direkt på skärmen...annars går det bra att ringa skatteverket och kolla.


    Tror inte vår präst skickade in pappren direkt då det tog flera veckor innan skatteverket svarade att de hade fått in uppgifterna.


     


    Lycka till och du kan ju alltid öva på signaturen så länge och fixa kort till nytt körkort =)


    Kram

  • Martin­aa
    Äldre 2 Jul 21:20

    Hihi, jag ringde ett talsvar på Skatteverket i onsdags och fick ett fax med det namn jag är folkbokförd som, och då stod det nya :) Idag fick jag det nya namnet även när jag sökte på upplysning.se


    Idag kom brevet från Transportstyrelsen om att jag ska förnya mitt körkort. Så nu heter jag officiellt samma efternamn som min man! :D

  • Martin­aa
    Äldre 6 Jul 21:53



    Nån här som vill köpa ett presentkort hos Resia? Vi önskade oss presentkort hos Ticket, men ett par gäster köpte på fel ställe :P 6000 kr. Inboxa mig i så fall! :)

  • Kattpo­et
    Äldre 6 Jul 22:43

    Nu har jag varit och skaffat nytt ID kort, YAY. Hoppas min man får stanna i Sverige, alla säger att han borde få det men eftersom der är semster tider så går myndigheterna i otakt .

  • moule
    Äldre 26 Jul 12:42

    Nu har jag fått både körkort och bankkort! Bara passet kvar, sen är gamla namnet utbytt helt ut! =)

    (förutom alla föerningar och annat då....)


  • Martin­aa
    Äldre 19 Aug 09:11

    Nu finns fler delar och fler bilder uppe på min blogg från vår bröllopsdag. Har tagit tid, men den som väntar på nåt gott... ;)


    maartinaa.wordpress.com/

Svar på tråden Fruar maj 2010!