• Martinaa

    Fruar maj 2010!

    Nu är maj redan förbi och vi har gått från brudar till fruar! Fast det hindrar ju inte oss från att fortsätta tjöta {#lang_emotions_wink} Det finns ju fortfarande massor att prata om; bröllopsresor, husköp och eventuella tillökningar!


    Datumlistan med allas bröllopsdatum hittar ni här: www.martinaa.se/datum.asp


    Så nu kör vi! {#lang_emotions_smile}

  • Svar på tråden Fruar maj 2010!
  • Martinaa
    Pärlis skrev 2010-06-01 21:01:53 följande:
    Här är en till maj-brud, vi gifte oss den 22 maj =) Hade en helt fantastisk dag, kunde inte blivit bättre!Vi ska till Italien på bröllopsresa, nån mer som ska dit?
    Välkommen hit! :D

    Vi gifter oss nu på lördag (jag var länge en maj-brud men bytte datum sedan men hänger fortfarande kvar här ) och vi åker till Milano nästa måndag-torsdag. Det är egentligen min 30-årspresent till sambon snarare än bröllopsresa, men det blir ju lite det också. Har aldrig flugit förr så det ska bli spännande! :)


    Vart i Italien ska ni?

  • gutebrud10

    Nej vi fick aldrig något vigselbevis men hade inte en tanke på det just då heller men har i efterhand kommit på att jag vet andra som fick det i samband med vigseln, får nog maila prästen. Hoppas bara han har glömt det, han verkade lite förvirrad.
    Har inte fått något papper ang namnbytet heller och nu är det ju snart 3 veckor sen, det är ju lite jobbigt att inte veta vad jag heter men men det löser sig nog.
    Vi hade en hel del små missöden under bröllopet men det var inget som påverkade dagen el festen så jag blir ju inte förvånad om det strular till sig med detta oxå.

    Kanske ska berätta om våra små missöden:
    När min syster skulle fästa en knapp i klänningen så upptäcker hon att den är felsydd i bakstycket, som tur är så är hon utbildad inom sömnad så hon kunde fixa till det. Men det är ändå störigt när man har betalat dyra pengar för den.
    När jag bad om pris för blommorna så sa hon att om jag räknade med 1700 kr för allt så hade jag räknat i överkant, när blommorna hämtades så kostade de 1900 kr och rosorna började bli lite bruna i kanterna, inte heller något som var katastrof men oxå surt när man anlitar proffs.
    När tårtorna skulle hämtas så tappar bagaren en tårta i golvet (på bröllopsdagen) men de hann som tur va baka en ny. När sen min syster skulle sätta ihop tårtorna och dekorera den så var 3 av 5 tårtor lika stora, blir ju inte så snyggt att göra en våningstårta då.
    När jag väl fick på mig vigselringen så insåg jag att den va i gult guld och förlovningsringen i rött guld, inget man ser om man inte vet om det då det sitter  många stenar i den.
    När vi kom till hotellrummet så fungerade inte strömmen så det va ganska mörkt.
    Men som sagt inget av allt detta var något som påverkade vare sig vigseln el festen och ingen av gästerna visste ju något om det heller och eftersom vädret skulle vara helt katastrof hela dan men blev så underbart så kunde nästan vad som hänt och det hade blivit bra ändå. Vi va ju i en ruin och det hade blivit ganska kallt om inte vädret varit bra.

    Hoppsan det blev visst lite långt, blir så ibland när man har mkt att berätta

  • isbjörn

    Hej, hänger också gärna på, vi gifte oss 22 maj, underbar dag. Har inte bestämt bröllopsresa än men är nyfiken på Italien.

  • jaao

    gutebrud, ojoj ja det var ju en del saker, skönt att ni inte lät det påverka er dag :)

    Vårt missöde var väl att firman som gjort tårtorna (bakelser) hade dekorerat med jordgubbar istället för hallon... något jag kan leva med men gnälla på dem ska jag garanterat göra. Ja, sen var det en stor högerextremenist-demostration precis vid vigselplatsen, vägar var avstängda, poliser överallt och det flög glasflaskor över vägen.
    Men, bara att skaka av sig! ja, och vår värdinna blev blyg och vågade inte säga något haha, men det löste sig fint ändå :)

  • ayle

    Haha... toppen en följe tråd:)

    Bröllopet 22/ma var en toppen dag, synd bara att den kom och gick så s*tans fort :P
    Nu siktar jag in mig på sommaren med sol och bad, och i aug åker jag och min man till bulgarien.
    Vi har aldrig varit ifrån barnen så jag har ångest för hur det ska gå. Men jag längtar ändå....

    Kram jag

  • Tattoo82

    Hej brudar!!!


     


    Vi hade det också helt fantastiskt i lördags. Däremot var vädret katastof! Men det blev ganska effektfullt (enligt de flesta gäster) när solisten stod i spöregn och sjöng medan vattnet forsade över gitarrer och hela skiten. Det smattrade så mot det lilla partytältet som vi som tur var köpt att ha över brudföljet och vigselförrättaren så vi hörde inte allt hon sa, trots mikrofon. Men det blev ju en vigsel att minnas!


     


    Middagen var underbar med en hel del roliga upptåg. Riktigt kul med ihopklippen från möhippan och svensexan!! Vår bröllopsvals blev riktigt lyckad. Efter ca 1 minut bryts musiken och möhippegänget hoppar in och vi framför en sjukt rolig dans tillsammans istället! Kanske kan komma en you tube länk så småningom.


    Har lagt in några av in mammas bilder i galleriet. Hoppas få fotografens i slutet på veckan! 

  • Kattpoet

    Ensam hemma,  min man följde inte med mig hem,  han kommer någongång denna månaden.  Jag bara ledsen och trött  och maken är i Skottland med stukad fot.

  • Martinaa

    Åh vad härligt att få läsa om era dagar!!


    Ni som är nya ska få komma upp på datumlistan också, när jag är hemma och vid rätt dator.


    Själv har jag bara några få festhäften kvar att göra, sen ska det nog vara klart allt. Tror jag. Hoppas jag inte glömt nåt... :P


    Idag fick vi äntligen klart med cake topper! Den vi "typ" bestämt oss för var slut när vi väl beställde tårtan och de hann inte få hem ny, så vi fick välja en annan. Men det blir nog bra det med!


  • Nicossambo

    Vi har bokat vår bröllopsresa i förra ett litet tag sedan, vi ska åka till Domninkanska repupliken i december, två veckor all inklusive. Vi hade önskat oss present kort på ticket och det fick vi sammanlagt 18.900kr. Vi fick också ett present kort på ticknet på 800kr tror det kan ha köpt på fel ställe men det gör inget.

    Vår dag var underbar, synd att den försvinner så snabbt bara. På vår fotografering var det kallt men det regnade inte mulet var det. Det mesta flöt på bra, små komentarer från min mamma ja det kommer man inte undan min svärmor var också lite ja varför gör ni på det sättet men som sagt det blev bra till slut.

    Jag överaskade min make med att sjunga för han och alla gästerna under middagen.
    Det gick bra men jag var super nervös tror jag halsade röd vinet innan jag började sjunga.

    Däremot nu efterår har jag fått lite sura miner från man mnas brors flickvän hon har sagt till min svärmor att jag är sur på henne och att jag var otrevlig på fgesten. Hon skall ha kramat min man när vi hälsade och när hon skulle krama mig så ska jag ha vänt ryggen och gått därifrån. När jag fick veta detta sa jag allvar jag visste inte alla drar ju i en alla vill kramas och prata jag har ju absolut inte gjort det med meningen.
    Till saken är att jag gick runt under festen och små pratade med gästerna och då var jag framme till henne och frågade hur det var, försökte få henne att dansa. Ja jag fattar inget!!!!

    Nu är det väldigt spännt mellan oss när jag träffade henne senast. Hon kan svenska men pratar gärna serbiska även när jag är där med mina svärföräldrar och min man även när hon vet att jag inte kan serbiska och det gör mig ännu mer förbannad.

    Ja oj det blev lite långt. Behövde skriva av mig.

    Nu ska jag ut i solen och jobba!!

  • SofieochJamie

    Vårt bröllop var ju förra helgen och det blev en helt perfekt dag men solsken hela dagen. Vi väntar nu på resan som bär av till Mexiko på femstjärnigt all-inclusive om två veckor, längtar!! Får dessutom 4 veckors semester direkt när jag kommer hem så det är verkligen att se fram emot.
    Är så lycklig att allt tgick som det skulle på dagen, liljekonvaljen slog ut på fredagen så vi kunde dekorera kyrkan och servetterna med dem, jag gav floristen en budget på 1000kr och hon skapade en så vacker bukett att jag nästan började gråta när jag såg den, mitt i prick. Min man som varit lite skeptisk till en stor och dyr fest sa att det var den bästa dagen i hans liv på kvällen och då blev jag riktigt rörd. Bara vackra minnen kvar och vi är som nykära. Längtar så till semestern nu :)

Svar på tråden Fruar maj 2010!