Jag beklagar det där med din man=( Hemskt! Men nu har du hittat kärleken igen och jag önskar er all lycka i världen för det förtjänar ni verkligen!!!!
Och lessen för att frågan stäldes till dig, för det där är din privatsak, och ingen av oss främlingar här på nätet hade med det att göra!!!
Bra att du fortsätter leva ditt liv, för det hade din man velat, och att du fortsätter vara lycklig det är jag helt säker på!!!
Det är ju det jag försökt komma ut med, som du skrev vi väljer själva vad vi gör och inte gör! Vi har fått FRI vilja att bestämma över sakerna i våra liv!!!!
Alla har en egen vilja att tro på Gud eller inte! Och alla har en egen vilja att välja om man vill leva som Gud planerat eller inte!!!! För som du skrev så tvingar inte Gud oss göra saker, utan Han har gett oss FRI vilja att välja hur vi vill leva!
Precis man kan inte hålla på och jämföra Gud med nåt annat!!!!
Håller med dig i det du skriver! Folk tar för lätt på skillsmässa, bara för att många inte funderar på varför dom gifter sig!
Man ska inte ens ha skillsmässa som ett alternativ i sitt huvud när man gifter sig, som någon här skrev förut!
Visst händer det saker och ting i livet ibland som gör att man inte kan leva tillsammans, det håller vi nog alla med om men det ska inte vara första man gör bara för att man inte nån dag är nöjd med den andra!
Vissa förklarar saken att ja om mina känslor har dött för den andra människa så har jag rätt att skilja mig, för då är den människan död för mig!? Då har man inte förstått alvaret med att ge löften "tills döden skiljer oss åt"
Sen har jag en sak till som jag undrar, varför gifter vissa människor sig i kyrkan, om man inte tror på Gud!?
Om jag inte hade trott på Gud så hade jag väll hållt mig så långt borta från en kyrka som möjligt! Men men som sagt handlade inte ämnet om det här!!!
Tack, finns vissa människor nu som förstått vad den här tråden handlade om=)
glad och sprudlande skrev 2008-10-16 23:57:17 följande:
Tack ni som håller med om att man ska få ha sitt liv för sig själv. För att förenkla samtalet om mitt inlägg för er andra så skedde det ingen skilsmässa för min del och eftersom vi inte skilde oss och jag nu ska gifta mig igen så kanske ni själva kan räkna ut vad som hände. Just det...min man blev sjuk och överlevde inte utan fick inte leva kvar på den här jorden mer. Sånt händer. Det är en del av livet. Jag har valt att fortsätta mitt liv och har funnit en man som jag älskar och som älskar mig så nu gifter vi oss.Jag kommer även i framtiden att tro att man ska vänta med sex till efter man har gift sig men tycker att alla fritt får välja hur man vill göra. Jag tror på en Gud som låter oss fatta våra egna beslut.
Vi väljer själva om vi vill göra som Han planerade det eller inte. Tror man inte på Gud så väljer man det också.Och nej, man kan inte jämföra tron på tomten med en tro på Gud.
[/citat]
glad och sprudlande skrev 2008-10-17 00:14:39 följande:
[citat]
Vill bara för att det inte ska bli en diskussion av det också att jag anser inte att skilsmässa är fel. Det finns anledningar till att man skiljer sig. Man ska inte vara tvingade att leva tillsammans om det sker saker inom äktenskapet som inte är bra för en av parterna eller båda två. Däremot tycker jag att det tas för lätt på det. Att folk skiljer sig lite för snabbt men det är en helt annan diskussion.Och så måste jag kommentera på att frågan i tråden är om det finns några andra som valt den här vägen till äktenskapet och tankar kring det och inte om man ska ha sex före äktenskapet eller inte.kommer säkert på något mer att säga men snart startar de om servrarna så det är ingen idé att försöka sig på att skriva.hej hej