• enkeli84

Lite annorlunda tråd!!!!

Har inte sett detta ämne här än, men är lite nyfiken=))

Finns det fler som jag som inte vill flytta ihop innan man gift sig?
    Finns det några fler här, som är oskulda innan dom gifter sig?

Skulle vara kul och veta vad ni andra tänker som planerar bröllop, angående allt det "nya"=))

• Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!
  • Henriks älskling

glad och sprudlande skrev 2008-10-16 17:41:29 följande:

Hammerman1: Kan nog känna att andra inte riktigt har med den saken att göra faktiskt men så har ju folk ofta inte riktigt hyffs nog att förstå vad som är privat och inte.
    Och vad som hände i mitt förra äktenskap har ingen annan med att göra. Det väljer jag själv vem jag vill berätta för.tjoho!
    Bra! Fattar inte att folk fläker ut sig och sina nära så mycket på nätet ändå. Tycker själv att frågan var smaklös. Fattar inte att folk vill gräva i detaljer i andras liv.
  • JPerlestam

Frågan är väl fri, sen får man väl välja om man vill svara. Här diskuterar många privata saker, man kan väl inte veta var folks gränser går innan man frågat?

Henriks älskling skrev 2008-10-16 18:12:49 följande:

Bra! Fattar inte att folk fläker ut sig och sina nära så mycket på nätet ändå. Tycker själv att frågan var smaklös. Fattar inte att folk vill gräva i detaljer i andras liv.
  • MissieA
    JPerlestam skrev 2008-10-16 18:17:01 följande:
    Frågan är väl fri, sen får man väl välja om man vill svara. Här diskuterar många privata saker, man kan väl inte veta var folks gränser går innan man frågat?Henriks älskling skrev 2008-10-16 18:12:49 följande:
    Håller med! Man har rätt att fråga faktiskt för alla är vi olika öppna med privata saker.
  • Nina och Rickard

enkeli84:
    Jag och min fästman är båda kristna, men vi kommer flytta ihop så fort vi fått en lägenhet. Vi bor i olika städer nu och flytta ihop förenklar det hela mycket, men det var ändå en förutsättning för mig att vi ska gifta oss nästa år för att sambos ska komma på tal..för mig känns det som att börja ett liv tillsammans när man flyttar ihop, och i så fall vill jag också gifta mig. Däremot känner jag inte att jag måste vara gift för att flytta ihop med personen som jag ska gifta mig/leva mitt liv med, vi gör det som är praktiskt. Jag känner det redan nu när vi träffas regelbundet (vilket innebär typ jämt) och gör allting ihop, att det är som att bo ihop även om vi inte kallar oss sambos..då känns det som att det inte kommer va sådär speciellt efter bröllopet ändå, det är ju min lilla pys jag är ihop med fortfarande även om vi juridiskt kommer tillhöra samma klan ;) Kommer bli kanon sen när vi väl flyttat in under samma tak! :)
    Jag tror att bland kristna som vi känner kommer folk reagera på samboskap, men det tänker jag inte bry mig om för det är vårt val hur vi ska göra med vårat förhållande :)

• enkeli84

Nina och Rickard:
    Det är ju eran sak om ni vill bo tillsammans som sambos=)
    Jag har bara sagt min egen åsikt, och jag tycker så här:)
    Jag önskar er lycka till med ert liv tillsammans=)

• enkeli84

Ok=) Men det är bra att man gör det så man själv känner är rätt!
    Och jag tycker likadant för min egen del, att det enda rätta är att man väntar tills man är gift!
    Jag vet att många inte tänker så, och alla får göra vad dom vill! Men jag tänker så här, och är lycklig över det=)
    Grattis och lycka till med ert liv tillsammans=))

glad och sprudlande skrev 2008-10-16 17:06:09 följande:

Nu har jag inte läst alla 73 inlägg men jag tillhör gruppen inte bo tillsammans innan man gifter sig. Vi gifter oss den 29 oktober och efter det flyttar han in hos mig. Jag har varit gift innan så jag är inte oskuld men det är han. Vi är helt övertygade om att det är det enda rätta att vänta tills man är gift. Det är så det är tänkt känner jag. Så du är inte ensam...
  • enkeli84

Alltså inget illa, men det är väl deras ensak varför dom skillt sig:) Angår inte oss på nåt sätt=)

Hammerman1 skrev 2008-10-16 17:09:16 följande:
    glad och sprudlande skrev 2008-10-16 17:06:09 följande:
    Osökt funderar man ju på vad som gick fel med det första äktenskapet?
  • enkeli84

Håller helt med dig! Älskar man någon på riktigt av hela sitt hjärta så ska inte sex spela så stor roll i det hela!
    Vet många som är hur lyckliga som helst, som inte haft sex före sitt äktenskap=)

Hammerman1: Att bo tillsammans eller inte gör ingen skillnad för hur ett äktenskap blir. Sex före äktenskapet avgör inte heller hur ett äktenskap blir. Jag har hela min kompiskrets och lite till som bevis på detta så jag vet.
  • Hammerman

enkeli84 skrev 2008-10-16 21:30:04 följande:

Alltså inget illa, men det är väl deras ensak varför dom skillt sig:) Angår inte oss på nåt sätt=)
    Argumenterar man utifrån positionen att "inget sex innan = perfekt välsignat äktenskap!1!1!11!1!!!!1" får man räkna med funderationer över att man ändå gått och skilt sig.

För övrigt står det TS fritt att svara, det är ingen som tvingar henne.
  • enkeli84

Alltså måste bara säga, att snälla nån om man blir kär i en person och älskar honom/henne av hela sitt hjärta... Och det inte funkar sexuellt! Skulle man då lämna den människa för det!?!? Tyvärr så kan inte jag förstå det där... Då har man nog inte älskat den människan tillräckligt mycket!

Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!