• enkeli84

Lite annorlunda tråd!!!!

Har inte sett detta ämne här än, men är lite nyfiken=))

Finns det fler som jag som inte vill flytta ihop innan man gift sig?
    Finns det några fler här, som är oskulda innan dom gifter sig?

Skulle vara kul och veta vad ni andra tänker som planerar bröllop, angående allt det "nya"=))

• Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!
  • Lissdaniels

Ja jag såg det sen så det är ju inte fusk!

DanKat skrev 2008-10-15 19:23:43 följande:
    Lissdaniels skrev 2008-10-15 19:17:28 följande:
    Hehe, nog får du tycka att vi fuskat om du vill det Fast vi brukar inte sova över hos varandra, vi är bara med varandra på dagarna
  • enkeli84

Ja håller med dig helt och hållet i det där!
    När man delar nåt så privat med någon som att ha sex.. Det är att man ger nånting av sig själv till någon annan! Och jag vill bara ge av mig själv till min älskling...
    För jag tycker att man blir som "en" med den människa man ligger med! Och jag vill bara bli "en" med honom...

DanKat skrev 2008-10-15 19:10:12 följande:
    solimar skrev 2008-10-15 19:01:20 följande:
    Måste bara säga en sak som en vän till min bror sa en gång. Det är en kille som tydligen har levt ganska vilt och haft sex med tjejer till både höger och vänster (vet inte om han gör det fortfarande, känner honom inte själv...) Men en gång när dom hade ett djupt samtal så sa den där killen iaf att varje gång han ligger med nån så känns det som att han ger bort en bit av sig själv. Jag tycker det var jättefint sagt, men samtidigt skrämmande när man tänker på hur många lever. Han har alltså gett bort en bit av sig själv till ett förmodligen oräkneligt antal tjejer, och det verkade verkligen inte (enligt min bror, jag känner som sagt inte killen) som att det var något som gav honom lycka när han tänkte efter. Jag tror också att det är så, att man ger bort en bit av sig själv. Och det tror jag man mår så mycket bättre av om man bara ger det till en och samma person. Därför vill inte jag heller göra det med någon annan än den jag ska leva med resten av mitt liv.
  • DanKat

MissieA skrev 2008-10-15 19:19:05 följande:

En fråga till bl.a. Dankat: nu när ni ska gifta er är du säker på att din m2b är den rätta?? Varför vänta till bröllopsnatten i så fall? Måste ju bara säga att första gången inte alltid är så underbar som det blir efter några gånger.Hehe menar inget illa.Jag respekterar era val men förstår inte vissa argument. Om din m2b är hos dig dygnet runt varför kan han inte sova där också? Är intresserad för det är kul att höra hur andra tänker.
    Ja, jag är säker. Den huvudsakliga anledningen till att vi vill vänta är att vi är kristna (inte för att alla kristna tycker som vi, det är många även inom kyrkan som är sambor innan dom gifter sig). Hade vi inte varit det så hade vi förmodligen haft sex för länge sen (men jag skulle ändå inte ha velat ha det med någon annan än min m2b). Jag vet att första gången absolut inte är den bästa, men om man ville ha bästa sexet just på bröllopsnatten så skulle man väl aldrig få gifta sig eftersom folk brukar säga att sex bara blir bättre och bättre Jag tror det kan vara bra nog ändå
  • didis
    enkeli84 skrev 2008-10-15 19:26:19 följande:
    Ja håller med dig helt och hållet i det där!När man delar nåt så privat med någon som att ha sex.. Det är att man ger nånting av sig själv till någon annan! Och jag vill bara ge av mig själv till min älskling...För jag tycker att man blir som "en" med den människa man ligger med! Och jag vill bara bli "en" med honom...
    Med risk för att blir tjatig - hur kan ni se det som att man blir reducerad (det "tas" av en själv) när man har sex? Jag tycker som sagt tvärtom, att sex tillför både mig själv och livet mycket gott.

Jag tycker ni gör lite för stor grej av sex om jag skall vara ärlig, det är ingen magi bara stora härliga känslor! Och varför inte ha stora härliga känslor om man kan?

Sex är ett mänskligt behov bland andra och rent allmänt mår vi bättre som människor när våra behov är uppfyllda.
  • enkeli84

Dankat Det där var bra skrivet faktiskt!! heheheh

"Jag vet att första gången absolut inte är den bästa, men om man ville ha bästa sexet just på bröllopsnatten så skulle man väl aldrig få gifta sig eftersom folk brukar säga att sex bara blir bättre och bättre Jag tror det kan vara bra nog ändå "

• enkeli84

Didis du tycker så där, och jag respekterar iallafall din åsikt om saken.. Men jag tycker annorlunda om den här saken=)
    Och jag tycker att sex är en väldigt stor grej!! Jag tycker inte att det är nåt litet, för det handlar ju om mig och min kropp, och vice versa! Så jag tcyker absolut att det inte är en liten grej! Ja stora härliga känslor som jag vill känna med en och samma människa=) Och varför ha bråttom, när vi ändå har hela livet på oss, efter giftermålet=)
    Ja håller med dig man mår alltid bättre av att få sina behov uppfyllda.. Och det ska jag få när prästen sagt Amen;)=)

didis skrev 2008-10-15 19:32:24 följande:
    Med risk för att blir tjatig - hur kan ni se det som att man blir reducerad (det "tas" av en själv) när man har sex? Jag tycker som sagt tvärtom, att sex tillför både mig själv och livet mycket gott.Jag tycker ni gör lite för stor grej av sex om jag skall vara ärlig, det är ingen magi bara stora härliga känslor! Och varför inte ha stora härliga känslor om man kan?Sex är ett mänskligt behov bland andra och rent allmänt mår vi bättre som människor när våra behov är uppfyllda.
  • MissieA
    DanKat skrev 2008-10-15 19:30:30 följande:
    MissieA skrev 2008-10-15 19:19:05 följande:
    Ja, jag är säker. Den huvudsakliga anledningen till att vi vill vänta är att vi är kristna (inte för att alla kristna tycker som vi, det är många även inom kyrkan som är sambor innan dom gifter sig). Hade vi inte varit det så hade vi förmodligen haft sex för länge sen (men jag skulle ändå inte ha velat ha det med någon annan än min m2b). Jag vet att första gången absolut inte är den bästa, men om man ville ha bästa sexet just på bröllopsnatten så skulle man väl aldrig få gifta sig eftersom folk brukar säga att sex bara blir bättre och bättre Jag tror det kan vara bra nog ändå
    Så har jag fattar detta rätt då Ni tror inte på att bo sambos? Sexet blir ju klart bättre och bättre. Vad händer om ni skulle skilja er (hoppas ni inte gör det men bara undrar). För då har ni ju redan haft sex..
  • didis

Ja, var och en blir lycklig på sin fason! Jag önskar dig lycka till i livet och hoppas att du inte ångrar dina livsval om några år.

Tur att varken jag eller maken tror på några gudar och inte behövde vänta tills efter bröllopet eftersom det dröjde 20 år!

Ni får ialla fall komma till lite tidigare

enkeli84 skrev 2008-10-15 19:38:37 följande:
    Didis du tycker så där, och jag respekterar iallafall din åsikt om saken.. Men jag tycker annorlunda om den här saken=)Och jag tycker att sex är en väldigt stor grej!! Jag tycker inte att det är nåt litet, för det handlar ju om mig och min kropp, och vice versa! Så jag tcyker absolut att det inte är en liten grej! Ja stora härliga känslor som jag vill känna med en och samma människa=) Och varför ha bråttom, när vi ändå har hela livet på oss, efter giftermålet=)Ja håller med dig man mår alltid bättre av att få sina behov uppfyllda.. Och det ska jag få när prästen sagt Amen;)=)
  • MissDevout

Måste bara få fråga, har du inte övervägt att du eventuellt inte passar ihop med er blivande sexuellt? Alla har inte samma smak i sängkammaren om man säger så. Jag skulle aldrig kunna gifta mig med någon som jag inte funkar med sexuellt. Om sexet är bra är det 10% av en relation, om det är dåligt 90%

• DanKat

MissieA skrev 2008-10-15 19:41:49 följande:

Så har jag fattar detta rätt då Ni tror inte på att bo sambos? Sexet blir ju klart bättre och bättre. Vad händer om ni skulle skilja er (hoppas ni inte gör det men bara undrar). För då har ni ju redan haft sex..
    Självklart får folk vara sambor om dom vill, men VI vill inte vara det
    Sen till din andra punkt. Jag tycker min mamma sa en klok sak angående det en gång, hon sa ungefär att "ha inte skilsmässa ens som ett alternativ i ditt huvud, då är det så mycket större risk att det verkligen blir så. Alla äktenskap får problem förr eller senare, och då ska man vara inriktad på att LÖSA problemen och komma igenom dom TILLSAMMANS."
    Jag räknar med att verkligen leva resten av mitt liv med min m2b, det är ett löfte jag kommer ge inför Gud och våra släktingar och vänner nästa sommar. Det löftet tänker jag inte bryta. Vissa situationer tycker jag att skilsmässa är ett bättre alternativ än att vara kvar i ett äktenskap, men det är saker som misshandel, otrohet och liknande, inte för att vi har problem med varandra (eller hur jag nu ska uttrycka det). Dom problemen får vi se till att lösa tillsammans. Det kan hända att det blir jättejobbigt eller så blir det kanske inte så jobbigt (det är så olika mellan olika par så det kan vi inte veta). Men jag ser det som en otrolig trygghet att jag vet att han inte kommer lämna mig för en sådan sak!
Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!