MissieA skrev 2008-10-15 19:41:49 följande:
Så har jag fattar detta rätt då Ni tror inte på att bo sambos? Sexet blir ju klart bättre och bättre. Vad händer om ni skulle skilja er (hoppas ni inte gör det men bara undrar). För då har ni ju redan haft sex..
Självklart får folk vara sambor om dom vill, men VI vill inte vara det
Sen till din andra punkt. Jag tycker min mamma sa en klok sak angående det en gång, hon sa ungefär att "ha inte skilsmässa ens som ett alternativ i ditt huvud, då är det så mycket större risk att det verkligen blir så. Alla äktenskap får problem förr eller senare, och då ska man vara inriktad på att LÖSA problemen och komma igenom dom TILLSAMMANS."
Jag räknar med att verkligen leva resten av mitt liv med min m2b, det är ett löfte jag kommer ge inför Gud och våra släktingar och vänner nästa sommar. Det löftet tänker jag inte bryta. Vissa situationer tycker jag att skilsmässa är ett bättre alternativ än att vara kvar i ett äktenskap, men det är saker som misshandel, otrohet och liknande, inte för att vi har problem med varandra (eller hur jag nu ska uttrycka det). Dom problemen får vi se till att lösa tillsammans. Det kan hända att det blir jättejobbigt eller så blir det kanske inte så jobbigt (det är så olika mellan olika par så det kan vi inte veta). Men jag ser det som en otrolig trygghet att jag vet att han inte kommer lämna mig för en sådan sak!