• enkeli84

Lite annorlunda tråd!!!!

Har inte sett detta ämne här än, men är lite nyfiken=))

Finns det fler som jag som inte vill flytta ihop innan man gift sig?
    Finns det några fler här, som är oskulda innan dom gifter sig?

Skulle vara kul och veta vad ni andra tänker som planerar bröllop, angående allt det "nya"=))

• Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!
  • enkeli84

Ok kul att höra att nån annan är med om samma sak som jag=)))
    Ja men det handlar ju inte om det att man inte skulle kunnat flytta tillsammans innan giftermålet... Jag har bara alltid tänkt det så här att jag vill gifta mig först och sen flytta ihop=)

Ja jag håller med dig, att jag tror att det känns helt annorlunda, för då handlar det ju som sagt att allting blir nytt!=)
    Precis!!!

När ska ni gifta er då?=)

DanKat skrev 2008-10-15 18:26:51 följande:
    Ja på båda frågorna Tycker det känns jättespännande att vänta med båda sakerna! Jag har absolut inga tvivel om att vi skulle ha fixat att flytta ihop för länge sen om vi hade velat det, men det är samtidigt kul att ha något nytt spännande att längta till och inte göra allt direkt! Allt ska gå så fort känns det som, men jag tror många missar glädjen i att vänta och längta tillsammans. Tänk vad mycket det gör för stämningen man har vid jul att man faktiskt har längtat och byggt upp julstämning under hela advent!
  • didis
    enkeli84 skrev 2008-10-15 18:24:11 följande:
    Ok=))Tack för att du svarade iallafall=)Är jag helt ensam om det här eller?? hehehe
    Ensam är du säkert inte, men det är nog ovanligt.

Själv skulle jag varken våga eller vilja vänta. Inte tycker jag sex är mindre fantastiskt för att jag har "gjort´et" ofta heller, det är tvärtom, ju äldre jag blir desto bättre blir det!

Varför förresten avstå något som är både skönt, roligt, nyttig och dessutom gratis??
  • enkeli84

Hehhe vet du vad det där lät som du skrev om mig nu=)))
    Jag fyller nu om en månad 24 år=) Är pingstvän, och har varken rökt eller druckit eller så=)
    Inte för att jag inte skulle kunnat göra det, eller har blivit tvingad till att leva så!! Utan det är mina egna val, och jag är väldigt nöjd med dem! Tycker inte jag har missat nåt som inte provat! Och man kan ha kul utan alkohol oxå! Det behöver ju inte betyda att man är tråkig för den delen! Dom flesta av mina vänner är som du beskriver (vi är som dag och natt) men men dom tycker ändå inte att jag är tråkig för den delen!=))) Tur att man har bra vänner=)
    Jag skulle nog inte heller ha behövt vänta till min bröllopsnatt, men jag har alltid velat ha det så! Och det förstår min m2b, så han har väntat mer än gärna! För den som väntar på nåt gott som man säger heheh=)
    Och skulle folk tycka att jag är tråkig för att jag tänker och tycker så här, så vill jag gärna vara tråkig!=)
    (Bra orsak att vara tråkig för)=)
    Tack för att du skrev det här=)

090208 skrev 2008-10-15 18:27:44 följande:
    Min bastis (vi ar som natt och dag, svart och vitt...) ar 24 ar och fortfarande oskuld. Hon behover nog inte vanta till brollopsnatten, men har helt enkelt inte hittat nan tillrackligt bra for henne. Inte sa att hon vill heller, hon vill ha ett seriost forhallande. Att hon ar Pingst-van har ju saklart med saken att gora, det ar den moralen hon vaxt upp med.Men hon ar inte alls TRAKIG, manga tycker tyvarr att manniskor med den moralen (hon har aldrig svurit (forutom 1 gang pa tyska nar hon blev skit-radd), rokt eller druckit) ar graa och trista...
  • enkeli84

Ja jag har märkt att det är ju ganska ovanligt=) Men men man ska inte va som alla andra heheheh=)

Nej det är det säkert inte.. Men men om man väljer att vänta så känns det för oss som avstår speciellt=)

"ju äldre jag blir desto bättre blir det"
    Då har jag alltså nånting att se framemot;) heheheh...

didis skrev 2008-10-15 18:47:09 följande:
    Ensam är du säkert inte, men det är nog ovanligt. Själv skulle jag varken våga eller vilja vänta. Inte tycker jag sex är mindre fantastiskt för att jag har "gjort´et" ofta heller, det är tvärtom, ju äldre jag blir desto bättre blir det! Varför förresten avstå något som är både skönt, roligt, nyttig och dessutom gratis??
  • DanKat

älskarlivet skrev 2008-10-15 18:28:20 följande:

Men det är faktiskt så också att även om man tycker att man passar ihop så kan det hända att man inte alls passar ihop när man flyttar ihop..
    Jag kan bara tala för min egen övertygelse och vet att många fungerar annorlunda, så nog kan det stämma som du säger för en del. Men det är så individuellt, jag (och likaså min m2b) är fullständigt övertygade om att vi kommer fixa att bo ihop. Skulle kunna säga hur mycket som helst om det här, fast det blir nog rätt så jobbigt både för mig att skriva och för er att läsa Så i stället för att lägga ner så mycket tid nu (när jag verkligen måste plugga! ) så gör jag gärna så att jag hör av mig om 10 år i stället så får ni facit Hehe. Men en sak kan jag ju säga som kanske kan övertyga er som är skeptiska. Jag och min m2b bor en och en halv minut ifrån varandra, det ENDA han gör hemma hos sig är att sova (han äter hos mig, pluggar hos mig och har t.o.m. sina kläder hos mig, vi tvättar ihop och diskar ihop och städar ihop, han är den första jag ser på morgonen och den sista jag ser på kvällen). Så i princip det enda vi inte vet hur det kommer bli är att ha dubbelsäng och samma adress Och det tror jag knappast kommer vara särskilt jobbigt

Äsch, nu blev det långt iaf! Hoppas det är okej Måste bara tillägga att jag tror inte överhuvudtaget att man måste ha det så som jag och min m2b för att veta att man kommer fixa att leva ihop! Jag hade ändå varit övertygad, även om vi inte hade fått den otroliga förmånen att bo så nära varandra att vi kan umgås så mycket! Behöver inte titta längre än till föräldrarna (både mina och hans), dom bodde inte ihop innan dom gifte sig och inte hade dom några tvivel om att dom inte skulle fixa att bo ihop inte.
  • solimar

Hej jag håller med dig enkeli84, e i samma sits som du faktiskt o känner andra som oxå e det men som sagt det är väldigt ovanligt.
    Jag tycker att det e nåt man ska dela med den personen man ska leva med resten av livet, att man inte haft andra innan gör att man inte har några förväntningar man måste leva upp till eller jämför varandra efter utan det e nåt man "skapar", upplever tillsammans!

• solimar

Lite roligt ämne faktiskt... Kul o se hur de e med andra även om man för det mesta redan vet!
    Men man kan ju iaf säga att vi kommer få gifta oss i vitt- oskuldens färg!!(om jag nu inte misstar mig på det, äsch spelar roll)!!

• didis
    enkeli84 skrev 2008-10-15 18:55:14 följande:
    Ja jag har märkt att det är ju ganska ovanligt=) Men men man ska inte va som alla andra heheheh=)Nej det är det säkert inte.. Men men om man väljer att vänta så känns det för oss som avstår speciellt=)"ju äldre jag blir desto bättre blir det"Då har jag alltså nånting att se framemot;) heheheh...
    Ursäkta om du tycker jag är jobbig, jag tycker genuint att du får leva som du vill och blir lycklig av, men jag fascineras över att vi tänker så annorlunda.

Min dotter är 16 och jag har uppmuntrat henne att ha sex med de hon vill och när hon vill. Bara hon ALLTID har sex på sina egna villkor (och givetvis partnerns) och alltid har skydd. Jag ser det som positivt att hitta sin sexualitet och att hitta vägen till sin egen njutning.

Jag är uppvuxen i Jönköping och hade flera pingsvänner som vänner och har sett hur en del har haft problem med sex, både sitt eget och andras. Jag hoppas det inte är lika laddat för dig (jag vet att de olika pingskyrkorna är väldigt olika sinsemellan).
  • enkeli84

Håller faktiskt helt med dig! Och problem får ju alla ibland som lever ihop! Men problem är till för att lösas!
    Kan man prata med varandra så löser sig saker!
    Äktenskap är inte alltid en dans på rosor vare sig man bott ihop före eller efter äktenskapet.. Men man ska kämpa för sitt äktenskap och lösa de problem man får på vägen! Och absolut inte ge upp för lätt då blir allt bra=)
    Känner hur många som hellst som inte bott ihop innan dom gift sig.. och dom har inte heller haft förmånen att få umgås med varandra dagligen! Men ändå har dom hållit ihop, för dom har vetat att det är dom som är dom rätta för varandra.. och som sagt alla äkteskap stormar ibland, men det gäller att reda ut det och förstå varandra så ordnar det sig!

DanKat skrev 2008-10-15 18:58:52 följande:
    älskarlivet skrev 2008-10-15 18:28:20 följande:
    Jag kan bara tala för min egen övertygelse och vet att många fungerar annorlunda, så nog kan det stämma som du säger för en del. Men det är så individuellt, jag (och likaså min m2b) är fullständigt övertygade om att vi kommer fixa att bo ihop. Skulle kunna säga hur mycket som helst om det här, fast det blir nog rätt så jobbigt både för mig att skriva och för er att läsa Så i stället för att lägga ner så mycket tid nu (när jag verkligen måste plugga! ) så gör jag gärna så att jag hör av mig om 10 år i stället så får ni facit Hehe. Men en sak kan jag ju säga som kanske kan övertyga er som är skeptiska. Jag och min m2b bor en och en halv minut ifrån varandra, det ENDA han gör hemma hos sig är att sova (han äter hos mig, pluggar hos mig och har t.o.m. sina kläder hos mig, vi tvättar ihop och diskar ihop och städar ihop, han är den första jag ser på morgonen och den sista jag ser på kvällen). Så i princip det enda vi inte vet hur det kommer bli är att ha dubbelsäng och samma adress Och det tror jag knappast kommer vara särskilt jobbigt Äsch, nu blev det långt iaf! Hoppas det är okej Måste bara tillägga att jag tror inte överhuvudtaget att man måste ha det så som jag och min m2b för att veta att man kommer fixa att leva ihop! Jag hade ändå varit övertygad, även om vi inte hade fått den otroliga förmånen att bo så nära varandra att vi kan umgås så mycket! Behöver inte titta längre än till föräldrarna (både mina och hans), dom bodde inte ihop innan dom gifte sig och inte hade dom några tvivel om att dom inte skulle fixa att bo ihop inte.
  • DanKat

solimar skrev 2008-10-15 19:01:20 följande:

Hej jag håller med dig enkeli84, e i samma sits som du faktiskt o känner andra som oxå e det men som sagt det är väldigt ovanligt.Jag tycker att det e nåt man ska dela med den personen man ska leva med resten av livet, att man inte haft andra innan gör att man inte har några förväntningar man måste leva upp till eller jämför varandra efter utan det e nåt man "skapar", upplever tillsammans!
    Måste bara säga en sak som en vän till min bror sa en gång. Det är en kille som tydligen har levt ganska vilt och haft sex med tjejer till både höger och vänster (vet inte om han gör det fortfarande, känner honom inte själv...) Men en gång när dom hade ett djupt samtal så sa den där killen iaf att varje gång han ligger med nån så känns det som att han ger bort en bit av sig själv. Jag tycker det var jättefint sagt, men samtidigt skrämmande när man tänker på hur många lever. Han har alltså gett bort en bit av sig själv till ett förmodligen oräkneligt antal tjejer, och det verkade verkligen inte (enligt min bror, jag känner som sagt inte killen) som att det var något som gav honom lycka när han tänkte efter. Jag tror också att det är så, att man ger bort en bit av sig själv. Och det tror jag man mår så mycket bättre av om man bara ger det till en och samma person. Därför vill inte jag heller göra det med någon annan än den jag ska leva med resten av mitt liv.
Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!