älskarlivet skrev 2008-10-15 18:28:20 följande:
Men det är faktiskt så också att även om man tycker att man passar ihop så kan det hända att man inte alls passar ihop när man flyttar ihop..
Jag kan bara tala för min egen övertygelse och vet att många fungerar annorlunda, så nog kan det stämma som du säger för en del. Men det är så individuellt, jag (och likaså min m2b) är fullständigt övertygade om att vi kommer fixa att bo ihop. Skulle kunna säga hur mycket som helst om det här, fast det blir nog rätt så jobbigt både för mig att skriva och för er att läsa

Så i stället för att lägga ner så mycket tid nu (när jag verkligen måste plugga!

) så gör jag gärna så att jag hör av mig om 10 år i stället så får ni facit

Hehe. Men en sak kan jag ju säga som kanske kan övertyga er som är skeptiska. Jag och min m2b bor en och en halv minut ifrån varandra, det ENDA han gör hemma hos sig är att sova (han äter hos mig, pluggar hos mig och har t.o.m. sina kläder hos mig, vi tvättar ihop och diskar ihop och städar ihop, han är den första jag ser på morgonen och den sista jag ser på kvällen). Så i princip det enda vi inte vet hur det kommer bli är att ha dubbelsäng och samma adress

Och det tror jag knappast kommer vara särskilt jobbigt
Äsch, nu blev det långt iaf! Hoppas det är okej

Måste bara tillägga att jag tror inte överhuvudtaget att man måste ha det så som jag och min m2b för att veta att man kommer fixa att leva ihop! Jag hade ändå varit övertygad, även om vi inte hade fått den otroliga förmånen att bo så nära varandra att vi kan umgås så mycket! Behöver inte titta längre än till föräldrarna (både mina och hans), dom bodde inte ihop innan dom gifte sig och inte hade dom några tvivel om att dom inte skulle fixa att bo ihop inte.