• enkeli84

Lite annorlunda tråd!!!!

Har inte sett detta ämne här än, men är lite nyfiken=))

Finns det fler som jag som inte vill flytta ihop innan man gift sig?
    Finns det några fler här, som är oskulda innan dom gifter sig?

Skulle vara kul och veta vad ni andra tänker som planerar bröllop, angående allt det "nya"=))

• Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!
  • Nalle Puh 40

Vi har bott i hop några år och jag är inte oskuld när vi gifter oss men däremot så vill jag inte ha barn innan jag är gift.

Har många kompisar som inte har bott ihop innan de gifter sig och jag tycker inte det finns något som är rätt eller fel...

• DanKat

MissDevout skrev 2008-10-15 19:47:47 följande:

Måste bara få fråga, har du inte övervägt att du eventuellt inte passar ihop med er blivande sexuellt? Alla har inte samma smak i sängkammaren om man säger så. Jag skulle aldrig kunna gifta mig med någon som jag inte funkar med sexuellt. Om sexet är bra är det 10% av en relation, om det är dåligt 90%
    Vet inte vem du frågade men jag kan säga vad jag tycker iaf
    Nej, jag har inte övervägt det. Jag skulle absolut inte tycka att det är värt att ha sex med flera olika för att komma på vad jag gillar bäst. Vi får helt enkelt utforska det tillsammans Jag skulle aldrig kunna ge så mycket av mig själv till någon som jag inte litar FULLSTÄNDIGT på, som är nr 1 för mig i hela världen. Och det är bara min m2b som är det För jag tycker det är en stor grej! (det är givetvis inte alla som delar den åsikten, men för mig är min kropp något som jag vill ha för bara mig själv och en annan person). Och jag menar INTE att sexet är den dominanta "ingrediensen" i ett äktenskap, men för mig är det ändå viktigt att ha den ingrediensen bara till min m2b och ingen annan Det är inget som äktenskapet bör byggas på utan jag ser det mer som en trevlig krydda
  • älskarlivet

Men jag upptäckte t.ex. att mitt ex var psykopat först när vi flyttade ihop! Han misshandlade mig psykiskt och utsatte mig för övergrepp... Detta visste jag inget om innan vi flyttade ihop!!

enkeli84 skrev 2008-10-15 19:08:05 följande:
    Håller faktiskt helt med dig! Och problem får ju alla ibland som lever ihop! Men problem är till för att lösas!Kan man prata med varandra så löser sig saker!Äktenskap är inte alltid en dans på rosor vare sig man bott ihop före eller efter äktenskapet.. Men man ska kämpa för sitt äktenskap och lösa de problem man får på vägen! Och absolut inte ge upp för lätt då blir allt bra=)Känner hur många som hellst som inte bott ihop innan dom gift sig.. och dom har inte heller haft förmånen att få umgås med varandra dagligen! Men ändå har dom hållit ihop, för dom har vetat att det är dom som är dom rätta för varandra.. och som sagt alla äkteskap stormar ibland, men det gäller att reda ut det och förstå varandra så ordnar det sig!
  • MissieA
    DanKat skrev 2008-10-15 20:44:55 följande:
    MissieA skrev 2008-10-15 19:41:49 följande:
    Självklart får folk vara sambor om dom vill, men VI vill inte vara det Sen till din andra punkt. Jag tycker min mamma sa en klok sak angående det en gång, hon sa ungefär att "ha inte skilsmässa ens som ett alternativ i ditt huvud, då är det så mycket större risk att det verkligen blir så. Alla äktenskap får problem förr eller senare, och då ska man vara inriktad på att LÖSA problemen och komma igenom dom TILLSAMMANS." Jag räknar med att verkligen leva resten av mitt liv med min m2b, det är ett löfte jag kommer ge inför Gud och våra släktingar och vänner nästa sommar. Det löftet tänker jag inte bryta. Vissa situationer tycker jag att skilsmässa är ett bättre alternativ än att vara kvar i ett äktenskap, men det är saker som misshandel, otrohet och liknande, inte för att vi har problem med varandra (eller hur jag nu ska uttrycka det). Dom problemen får vi se till att lösa tillsammans. Det kan hända att det blir jättejobbigt eller så blir det kanske inte så jobbigt (det är så olika mellan olika par så det kan vi inte veta). Men jag ser det som en otrolig trygghet att jag vet att han inte kommer lämna mig för en sådan sak!
    Hehehe jag förstår precis och så tycker ju jag med! Man ska kämpa och finnas där för varandra även vid mindre bra stunder, och klart att jag inte tänker nu kan det bli skiljsmäsa. MEN man måste tänka realistiskt för det förekommer väldigt många skiljsmässor ute i världen och man måste vara medveten om att människor förändras med tiden ibland till det positiva och tyvärr ibland till det negativa. Man kan inte säga det kommer inte hända oss för ingen vet vad som kommer hända i framtiden Så OM det skulle hända er kan du ha sex med andra elelr måste du gifta dig igen innan du kan ha sex och bo sambo?
  • DanKat

MissieA skrev 2008-10-15 21:24:06 följande:

Så OM det skulle hända er kan du ha sex med andra elelr måste du gifta dig igen innan du kan ha sex och bo sambo?
    Om det verkligen skulle hända något sådant skulle jag (som jag tänker idag) kunna tänka mig att gifta om mig, men jag skulle ändå inte vilja ha sex innan, även om jag då skulle ha haft det tidigare. Det är just sex utanför äktenskapet som jag inte vill ha.
  • älskarlivet

Men om du som jag, tror att du känner din kille men att han sen visar sin rätta sida, och det sker psykisk misshandel och sexuella övergrepp. Vad gör du då?

DanKat skrev 2008-10-15 21:55:11 följande:
    MissieA skrev 2008-10-15 21:24:06 följande:
    Om det verkligen skulle hända något sådant skulle jag (som jag tänker idag) kunna tänka mig att gifta om mig, men jag skulle ändå inte vilja ha sex innan, även om jag då skulle ha haft det tidigare. Det är just sex utanför äktenskapet som jag inte vill ha.
  • Hammerman

Själv har jag väl liksom aldrig förstått vad som gör sex hemskt och farligt om inte en karl i klänning viftat lite med händerna och paret ifråga bytt avkapade guldrör med varandra, men jag är ju som jag är också.

• Livaa
    MissDevout skrev 2008-10-15 19:47:47 följande:
    Måste bara få fråga, har du inte övervägt att du eventuellt inte passar ihop med er blivande sexuellt? Alla har inte samma smak i sängkammaren om man säger så. Jag skulle aldrig kunna gifta mig med någon som jag inte funkar med sexuellt. Om sexet är bra är det 10% av en relation, om det är dåligt 90%
    Jag håller med!
    Sen kan det faktiskt vara så att man inte passar ihop alls sexuellt på så vis att man inte kan få barn tillsammans. Vissa människor går inte ihop helt enkelt! Man matchar inte och det går inte att "föröka" sig - för att kroppen fungerar på det viset.

Jag & min sambo har en dotter tillsammans, och vi gifter oss i sommar.
  • DanKat

älskarlivet skrev 2008-10-15 21:19:25 följande:

Men jag upptäckte t.ex. att mitt ex var psykopat först när vi flyttade ihop! Han misshandlade mig psykiskt och utsatte mig för övergrepp... Detta visste jag inget om innan vi flyttade ihop!!
    [/citat]

Vad trist att höra, men skönt att du inte är med honom idag iaf! Har faktiskt en avlägsen släkting som även hon råkade falla för en man som visade sig vara psykopat (det är väl inte direkt "allmänt känt" att han är det eller vad man ska säga, men det är en mycket kvalificerad bedömning av en som känner till mycket av det som hänt i den familjen, så jag räknar med att det faktiskt stämmer).
    Hur som helst, det jag skulle komma till var att det dröjde ganska många år innan dom till slut skilde sig (och då var det på HANS initiativ!), så hon skulle förmodligen inte ha märkt något även om dom hade flyttat ihop först. Det jag menar är att det inte är någon garanti att man upptäcker såna saker även om man flyttar ihop innan.
    älskarlivet skrev 2008-10-15 21:58:18 följande:
    [citat]
    Men om du som jag, tror att du känner din kille men att han sen visar sin rätta sida, och det sker psykisk misshandel och sexuella övergrepp. Vad gör du då?
    Just det är ett exempel på ett sådant tillfälle (som jag skrev i ett av de tidigare inläggen) då jag faktiskt skulle skilja mig.
  • älskarlivet

Men jag upptäckte detta någon månad efter vi flyttat ihop.. Skulle du skiljt dig efter 2 månader då?

DanKat skrev 2008-10-15 22:04:48 följande:
    älskarlivet skrev 2008-10-15 21:19:25 följande:
    Just det är ett exempel på ett sådant tillfälle (som jag skrev i ett av de tidigare inläggen) då jag faktiskt skulle skilja mig.
Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!