• enkeli84

Lite annorlunda tråd!!!!

Har inte sett detta ämne här än, men är lite nyfiken=))

Finns det fler som jag som inte vill flytta ihop innan man gift sig?
    Finns det några fler här, som är oskulda innan dom gifter sig?

Skulle vara kul och veta vad ni andra tänker som planerar bröllop, angående allt det "nya"=))

• Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!
  • älskarlivet

Jag trodde inte heller mitt ex skulle misshandla etc, det fick jag veta när vi flyttade ihop!! Hade vi inte flyttat ihop förrän efter bröllopet så hade jag fått veta det först då..

enkeli84 skrev 2008-10-15 22:12:12 följande:
    Oj jag beklagar, inte kul=(... Då skulle jag inte heller ha stannat kvar i det! Men nu vet jag helt 100 att han inte misshandlar mig! så jag har turen som inte behöver bekymmra mig för sånt...Jag önskar dig iallafall allt bra i fortsättningen för det förtjänar du!!!
  • Vi2iJuli
    MissieA skrev 2008-10-15 22:12:16 följande:
    Hahaha Nä men alltså det är mer garanterat att man upptäcker att killen/tjejen är psykopat om man är sambos. Förhållandet utvecklas på ett helt annat sätt.
    Jaa, helt klart!
    Lever man med varann i princip dygnet runt så ser man ju vilken människa det är man lever med.
    Ingen visar sitt rätta jag från början ändå.
  • enkeli84

Jag tänkte oxå säga vad jag tycker i den här frågan=)
    Alla får bo sambo om dom vill, för det är ju upp till var och en.. Men jag vill personligen inte bo sambo..
    Jag har ju inte nu tanken på det att jag skiljer mig, för har avgett löfte inför Gud och alla mina gäster att "tills döden skiljer oss åt" och jag tycker inte att man har rätt att skilja sig, förutom pga otrohet! Men som sagt om nån misshandlar en eller nåt sånt skulle jag inte leva med en sån människa, för då anser jag inte att han älskar mig! Men om jag skulle då gifta om mig, så skulle jag ändå hålla mig till bröllopsnatten, även om jag inte var oskulld längre.. För det är ju det att sex utanför äktenskap, är ingenting för min del..

MissieA skrev 2008-10-15 19:41:49 följande:
    Så har jag fattar detta rätt då Ni tror inte på att bo sambos? Sexet blir ju klart bättre och bättre. Vad händer om ni skulle skilja er (hoppas ni inte gör det men bara undrar). För då har ni ju redan haft sex..
  • enkeli84

Tack så mycket, och nejj varför skulle jag göra det!?
    När man vet att man väntat på den rätta och funnit honom, då behöver man inte ångra sig=)
    Ja inte behöver jag tänka 20 år om jag vill gifta mig;) men som sagt upp till var och en hur dom gör! Och man ska alltid respektera att alla väljer olika=)

didis skrev 2008-10-15 19:43:15 följande:
    Ja, var och en blir lycklig på sin fason! Jag önskar dig lycka till i livet och hoppas att du inte ångrar dina livsval om några år.Tur att varken jag eller maken tror på några gudar och inte behövde vänta tills efter bröllopet eftersom det dröjde 20 år! Ni får ialla fall komma till lite tidigare
  • älskarlivet

Jag trodde jag mötte den rätte när jag var 19.. Det höll i 5 år.. Tur att vi inte gifte oss..

Jag är också troende kan jag tillägga.

enkeli84 skrev 2008-10-15 22:22:48 följande:
    Tack så mycket, och nejj varför skulle jag göra det!?När man vet att man väntat på den rätta och funnit honom, då behöver man inte ångra sig=)Ja inte behöver jag tänka 20 år om jag vill gifta mig;) men som sagt upp till var och en hur dom gör! Och man ska alltid respektera att alla väljer olika=)
  • enkeli84

Nejj jag har inte funderat på det faktiskt=)
    Jag tror nämligen att det blir bra när man älskar varandra, sen kan man diskutera alltid och komma fram till vad båda gillar och tycker om.. Man både ger och tar...
    Genom att forska sig fram blir båda nöjda!=)

MissDevout skrev 2008-10-15 19:47:47 följande:
    Måste bara få fråga, har du inte övervägt att du eventuellt inte passar ihop med er blivande sexuellt? Alla har inte samma smak i sängkammaren om man säger så. Jag skulle aldrig kunna gifta mig med någon som jag inte funkar med sexuellt. Om sexet är bra är det 10% av en relation, om det är dåligt 90%
  • MissieA
    enkeli84 skrev 2008-10-15 22:19:19 följande:
    Jag tänkte oxå säga vad jag tycker i den här frågan=)Alla får bo sambo om dom vill, för det är ju upp till var och en.. Men jag vill personligen inte bo sambo.. Jag har ju inte nu tanken på det att jag skiljer mig, för har avgett löfte inför Gud och alla mina gäster att "tills döden skiljer oss åt" och jag tycker inte att man har rätt att skilja sig, förutom pga otrohet! Men som sagt om nån misshandlar en eller nåt sånt skulle jag inte leva med en sån människa, för då anser jag inte att han älskar mig! Men om jag skulle då gifta om mig, så skulle jag ändå hålla mig till bröllopsnatten, även om jag inte var oskulld längre.. För det är ju det att sex utanför äktenskap, är ingenting för min del..
    Så nu undrar jag vad du menar med att man inte har rätt att skilja sig, var går din gräns? Är det vid otrohet och misshandel??

För tänk så glider ni ifrån varandra.Alltså jag är också troende men jag tror inte att det måste hålla bara för att man har avgett löften inför gud. Vi tar löftena på största möjliga allvar jag och min m2b men jag skulle inte kunna leva med någon som inte gör mig lycklig bara pga av några löften.
  • enkeli84

Jag skulle skilja mig om jag skulle bli misshandlad av den andra för som sagt då skulle jag inte anse att han älskar mig! Och vid otrohet skulle jag definitivt skilja mig!

Men jag tänker så här, många gånger i livet går våra känslor upp och ner.. Ibland älskar man den andra personen så mycket att man inte hittar ord, ibland tål man inte se den personen.. Känslorna går upp och ner, men man vet i sitt hjärta att man älskar den personen man valt att leva sitt liv med..
    Och man ska ju vårda sitt äktenskap, så att man inte börjar glida ifrån varandra... Men skulle det nu iallafall hända, så ska man direkt man märker det, försöka förhindra det och prata med varandra om att varför det blivit så... Och man ska försöka lösa den delen, så att det inte går så långt att man vill skilja sig...
    Ett äktenskap är ju som sagt nånting man måste vårda varje dag, och som någon klok sa att man måste förälska sig många gånger om och om igen i samma person för att äktenskapet ska vara lyckligt! Efter 20-30 år med samma person kan det ju bli ibland säkert stunder då man inte tål varandra.. men man ska se till att fixa det innan det går aldeles för långt...
    Och försöker man alltid tänka på varandras bästa, så är det ju alltid åt rätt håll=)

MissieA skrev 2008-10-15 23:07:05 följande:
    Så nu undrar jag vad du menar med att man inte har rätt att skilja sig, var går din gräns? Är det vid otrohet och misshandel??För tänk så glider ni ifrån varandra.Alltså jag är också troende men jag tror inte att det måste hålla bara för att man har avgett löften inför gud. Vi tar löftena på största möjliga allvar jag och min m2b men jag skulle inte kunna leva med någon som inte gör mig lycklig bara pga av några löften.
  • MissieA
    enkeli84 skrev 2008-10-15 23:32:18 följande:
    Jag skulle skilja mig om jag skulle bli misshandlad av den andra för som sagt då skulle jag inte anse att han älskar mig! Och vid otrohet skulle jag definitivt skilja mig!Men jag tänker så här, många gånger i livet går våra känslor upp och ner.. Ibland älskar man den andra personen så mycket att man inte hittar ord, ibland tål man inte se den personen.. Känslorna går upp och ner, men man vet i sitt hjärta att man älskar den personen man valt att leva sitt liv med..Och man ska ju vårda sitt äktenskap, så att man inte börjar glida ifrån varandra... Men skulle det nu iallafall hända, så ska man direkt man märker det, försöka förhindra det och prata med varandra om att varför det blivit så... Och man ska försöka lösa den delen, så att det inte går så långt att man vill skilja sig...Ett äktenskap är ju som sagt nånting man måste vårda varje dag, och som någon klok sa att man måste förälska sig många gånger om och om igen i samma person för att äktenskapet ska vara lyckligt! Efter 20-30 år med samma person kan det ju bli ibland säkert stunder då man inte tål varandra.. men man ska se till att fixa det innan det går aldeles för långt...Och försöker man alltid tänka på varandras bästa, så är det ju alltid åt rätt håll=)
    Jag håller med dig i det mesta du säger Man förändras och ska tänka på varandras bästa helt klart. Det finns en gräns med anser jag, för om man märker efter flera försök att det inte blir bättre så kommer både två att vara olyckliga och definitivt barnen med! Klart alla vill undvika skilsmässor men ändå tycker jag att det är jättebra att den möjligheten finns för dem som verkligen behöver dem, för ingen mår bra av ett dåligt äktenskap.
  • Henriks älskling

Måste bara få inflika att jag har svårt att förstå resonemanget nedan (men respekterar det, då jag vet att många tänker så). Kärlek är inte sex. Jag gifter mig av kärlek till min underbara älskling och skulle göra det om vi så aldrig skulle ha sex. För att jag vill vara med honom och dela mitt liv med honom, vad som än kommer, i nöd och lust.
    Sen är det ju självklart att med kärlek i ett förhållande så kommer förståelse för varandras bästa i sänghalmen, för kärlek vill den andras bästa.
    Jag tror även att det kan vara så att om man väntar med sex så kan man lära känna varandras andra sidor på ett helt annat sätt. Sex tenderar att "ta över". Man kan släta över problem tillfälligt med sex. Ja, sex är helt enkelt väldigt starkt, det måste alla här inne hålla med om.

peace

MissDevout skrev 2008-10-15 19:47:47 följande:
    Måste bara få fråga, har du inte övervägt att du eventuellt inte passar ihop med er blivande sexuellt? Alla har inte samma smak i sängkammaren om man säger så. Jag skulle aldrig kunna gifta mig med någon som jag inte funkar med sexuellt. Om sexet är bra är det 10% av en relation, om det är dåligt 90%
Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!