• enkeli84

Lite annorlunda tråd!!!!

Har inte sett detta ämne här än, men är lite nyfiken=))

Finns det fler som jag som inte vill flytta ihop innan man gift sig?
    Finns det några fler här, som är oskulda innan dom gifter sig?

Skulle vara kul och veta vad ni andra tänker som planerar bröllop, angående allt det "nya"=))

• Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!
  • feministbrud
    enkeli84 skrev 2008-10-15 19:26:19 följande:
    Ja håller med dig helt och hållet i det där!När man delar nåt så privat med någon som att ha sex.. Det är att man ger nånting av sig själv till någon annan! Och jag vill bara ge av mig själv till min älskling...För jag tycker att man blir som "en" med den människa man ligger med! Och jag vill bara bli "en" med honom...
    Jag respekterar verkligen er syn på detta, men jag måste säga att jag inte håller med om att man ger en bit av sig själv när man har sex. Man gör kanske det ibland, när man har sex med någon man verkligen älskar. Men det går bra att ha sex utan att ge ett dugg av sig själv också och det kan vara bra, men på ett annat sätt.
  • DanKat

Oj, det första jag skrev i det förra inlägget råkade visst komma i den blå rutan

• Vi2iJuli
    MissDevout skrev 2008-10-15 19:47:47 följande:
    Måste bara få fråga, har du inte övervägt att du eventuellt inte passar ihop med er blivande sexuellt? Alla har inte samma smak i sängkammaren om man säger så. Jag skulle aldrig kunna gifta mig med någon som jag inte funkar med sexuellt. Om sexet är bra är det 10% av en relation, om det är dåligt 90%
    Precis min tanke!
    Herregud, jag hade A L D R I G klarat mig utan sex så länge!
    Och nog f-n provkör man ju bilen innan man köper den!
  • DanKat

feministbrud skrev 2008-10-15 22:06:00 följande:

Jag respekterar verkligen er syn på detta, men jag måste säga att jag inte håller med om att man ger en bit av sig själv när man har sex. Man gör kanske det ibland, när man har sex med någon man verkligen älskar. Men det går bra att ha sex utan att ge ett dugg av sig själv också och det kan vara bra, men på ett annat sätt.
    Så kan det kanske vara, men inte för mig. Jag skulle inte kunna ha sex bara för det fysiska njutandets skull, så fungerar jag helt enkelt inte
  • nni

TS; roligt att du väntat för att Du Velat göra det...!
    Jag dock e precis tvärtom än den du frågar efter

• enkeli84

Oj jag beklagar, inte kul=(... Då skulle jag inte heller ha stannat kvar i det! Men nu vet jag helt 100 att han inte misshandlar mig! så jag har turen som inte behöver bekymmra mig för sånt...
    Jag önskar dig iallafall allt bra i fortsättningen för det förtjänar du!!!

älskarlivet skrev 2008-10-15 21:19:25 följande:
    Men jag upptäckte t.ex. att mitt ex var psykopat först när vi flyttade ihop! Han misshandlade mig psykiskt och utsatte mig för övergrepp... Detta visste jag inget om innan vi flyttade ihop!!
  • MissieA
    Vi2iJuli skrev 2008-10-15 22:06:16 följande:
    Precis min tanke!Herregud, jag hade A L D R I G klarat mig utan sex så länge!Och nog f-n provkör man ju bilen innan man köper den!
    Hahaha

Nä men alltså det är mer garanterat att man upptäcker att killen/tjejen är psykopat om man är sambos. Förhållandet utvecklas på ett helt annat sätt.
  • älskarlivet

Håller med!! Mitt ex var psykopat och den tid jag var tillsammans med honom är de värsta i hela mitt liv!!

MissieA skrev 2008-10-15 22:12:16 följande:
    Hahaha Nä men alltså det är mer garanterat att man upptäcker att killen/tjejen är psykopat om man är sambos. Förhållandet utvecklas på ett helt annat sätt.
  • JPerlestam

Jag kan förstå alla olika synpunkter i denna tråd. Jag o min sambo har varit tillsammans i 5 år och har verkligen haft med o motgångar under tiden.
    Jag tycker att det är precis lika vackert att vi under den tiden har växt ihop och nu fattat beslutet att vi vill leva tillsammans, förhoppningvis för alltid. Vi har lärt känna varandra utan och innan, alla dåliga sidor och goda sidor. Vi väljer varandra precis som vi är, vi känner varandra på alla plan. För mig känns det lika äkta och heligt som något annat.

Sex har vi haft med andra innan vi träffades och det är inte något som vi ser som negativt. För mig är det oerhört viktigt med öppenhet när det gäller sex för precis som någon annan skrev här, är sexet inte bra så blir det en större del av ens förhållande än vad det egentligen behöver vara.

• DanKat
    Livaa skrev 2008-10-15 22:02:58 följande:
    Jag håller med!Sen kan det faktiskt vara så att man inte passar ihop alls sexuellt på så vis att man inte kan få barn tillsammans. Vissa människor går inte ihop helt enkelt! Man matchar inte och det går inte att "föröka" sig - för att kroppen fungerar på det viset. Jag & min sambo har en dotter tillsammans, och vi gifter oss i sommar.
    Hmm, menar du att om en (antingen mannen eller kvinnan) inte har fysisk möjlighet att få barn, så skulle den inte kunna passa ihop sexuellt med någon..? (och alltså inte gifta sig?) Jag kanske missförstår dig men det är så jag tolkar det du skriver. I så fall skulle min farbror inte någonsin ha fått någon fru bara för att han hade mässlingen (eller vad det nu var för sjukdom han hade) när han var ung...
Svar på tråden Lite annorlunda tråd!!!!